Bu çalışmanın amacı ikinci dereceden denklemlerin öğrenme ve öğretiminde matematik tarihinin özellikle Hârezmî’nin tam kareye tamamlama metodunun bir öğretim aracı olarak kullanılmasına ilişkin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesidir. Yapılan çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın verileri ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde okuyan 10 öğretmen adayıyla yapılan yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular, ikinci dereceden denklemlerin öğretiminde matematik tarihinin özellikle Hârezmî’nin tam kareye tamamlama metodunun öğretmen adaylarının bu konudaki mevcut matematik bilgilerine etkisi hakkındaki görüşleriyle gelecekte yapacakları öğretmenlik mesleğinde bu metodunun bir öğretim aracı olarak kullanılmasına ilişkin görüşlerini ortaya koymuştur. Harezmî yöntemi gibi matematik tarihindeki çalışmaları matematik öğretiminde kullanmak öğretmen adaylarının ikinci dereceden denklemlerin içeriğini daha iyi anlamalarını sağlamış ve onlara, matematik tarihindeki materyalleri ikinci dereceden denklemlerin öğretimine dâhil etmek için farklı yöntemler ve teknikler sunmuştur.
Matematik tarihi ikinci dereceden denklemler Hârezmî’nin tam kareye tamamlama yöntemi ilköğretim matematik öğretmen adayları
The purpose of this study is to explore preservice elementary mathematics teachers’ conceptions regarding the use of history of mathematics as a teaching tool, especially Al-Khwarizmi’s method of completing the square in the learning and teaching of quadratic equations. The case study of qualitative research methods was used. The data were collected through semi-structured interviews with 10 teacher candidates. The results of the study revealed the conceptions of the influences of the use of history of mathematics, specifically Al-Khwarizmi’s method of completing the square, in the teaching of quadratic equations on preservice elementary mathematics teachers’ current mathematical knowledge, as well as the conceptions of the influences of the use of this method as a teaching instrument on their future teaching professions. It has been seen that using Al-Khwarizmi’s method in mathematics teaching has provided prospective teachers with better understanding of the second-order equations by presenting different techniques to integrate them into teaching quadratic equations.
History of mathematics second-degree equations Al-Khwarizmi’s method of completing the square preservice elementary mathematics teachers
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Diğer ID | 1877 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 10 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 1 |