Bu çalışmanın amacı Caryl Churchill’in Top Girls ve Timberlake Wertenbaker’ın Our
Country’s Good adlı
oyunlarında kadınların değişmez pozisyonlarını göstermek amacıyla marjinal
kadın kimliklerinin ve tarihin nasıl yeniden yorumlandığını incelemektir. Bu
çalışma, kadın öznelliğinin keşfedilmesiyle birlikte kadın kimliklerinin
temsilini, “kişisel olan politiktir” feminizmi ve ataerkil toplumda yeni bir kadın
özünün kuruluşunu tartışır. Hem Churchill hem de Wertenbaker oyunlarını
yazarken tarihi konulara ve geçmiş zamana dikkat çekmiştirler.
kadın tiyatrosu ve tarihi kadın kimlikleri sosyalist feminizm kişisel olan politiktir.
The purpose of this study is to examine representation
of marginal female identities and how history is reinterpreted to demonstrate
the constant position of women in Carly Churchill’s play Top Girls and Timberlake Wertenbaker’s play Our Country’s Good. It discusses the representation of women
identities with an exploration of female subjectivity, “personal is political”
feminism and the establishment of a new female self in a patriarchal society.
Both Churchill and Wertenbaker draw attention to historical subjects and past
time, which make the history play an important role in writing their dramas.
women’s theatre and history women identities socialist feminism personal is political
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 3 |