This review study aims to examine the development of
comparative education research and to reveal the current nature of the
knowledge area. To achieve this goal, the general characteristics of
comparative research and dimensions which has led to its existence are
discussed and also epistemological foundations of the term 'comparison' in
educational research are addressed. Afterwards, the aims and functions of
comparative education as a discipline have been studied in the context of
historical process. Finally, the concepts which shape contemporary comparative
education research have been examined in relation to each other.
Comparative Studies Comparative Education Comparative Education Research
Bu derleme çalışması,
karşılaştırmalı eğitim araştırmalarının gelişimini incelemeyi ve bu
araştırmaların güncel doğasını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaca
ulaşmak için öncelikle karşılaştırma araştırmalarının genel özellikleri ve var
oluş sebepleri tartışılmış; eğitim araştırmalarında ‘karşılaştırma’ teriminin
epistemolojik dayanakları ele alınmıştır. Ardından bir disiplin olarak
karşılaştırmalı eğitimin tarihsel süreçte edindiği –etkileri halen sürmekte
olan- amaçları ve işlevleri dönemsel olarak incelenmiştir. Son olarak, güncel
karşılaştırmalı eğitim araştırmalarını şekillendiren kavramlar, birbirleri ile olan ilişkileri
bağlamında değerlendirilmiştir.
Karşılaştırma Araştırmaları Karşılaştırmalı Eğitim Karşılaştırmalı Eğitim Araştırmaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 4 |