Bu çalışmada, tamamlayıcı ölçme ve
değerlendirme teknikleriyle (tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid,
kelime ilişkilendirme testi, ürün dosyası, performans görevi, kavram haritası,
proje görevi ve grup değerlendirme) tasarlanmış öğretim sürecinin Türkçe deyimlerin
öğretiminde uygulanabilirliğinin ve bunun Türkçe öğrenen yabancı öğrenciler tarafından
nasıl değerlendirildiğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel
araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma,
Yemen Sana’a Üniversitesi Diller Fakültesi Türk Dili ve Tercüme Bölümündeki 20
dördüncü sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak
araştırmacı tarafından geliştirilen Deyim Testi (çoktan seçmeli, eşleştirme,
açıklama), Yarı Yapılandırılmış Öğrenci Görüşme Formu ve Alternatif Ölçme
Değerlendirme Etkinlikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre,
öğrencilerin deyimlerin öğretim sürecinde uygulanan tamamlayıcı ölçme ve
değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerinin olumlu yönde olduğu, bu
tekniklerin deyimlerin öğretimini kolaylaştırdığı ve süreci daha zevkli hâle
getirdiği görülmüştür.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri deyim öğretimi.
In this study, it is aimed to determine how idiom teaching
process is evaluated by the students who learn Turkish designed with
alternative assessment and evaluation techniques (diagnostic tree, structured
grid, word association test, portfolio, performance work, project work, concept
map, group assessment). Case study method which is one of the qualitative research
methods was used in the study. The study was conducted with 20 senior students
who study at the department of Turkish Language and Translation in the Language
Faculty of Sana’a University in Yemen. Idiom Proficiency Test, (multiple
choice, matching, explanation) Semi-Structured Interview Form, and Alternative
Measurement and Evaluation Activities developed by the researcher were applied
in the study. According to the findings
obtained from the study, the views of students about techniques of alternative
assessment and evaluation practiced in teaching idioms are seen to be positive
and to make the process more enjoyable and so, these techniques make the
teaching idioms much easier.
Teaching Turkish as a foreign language alternative assess-ment and evaluation techniques teaching idiom.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Diğer ID | 2189 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 5 |