(2017, Ocak 10)
Murat M., Özgan H., Aslantaş H. (2005). Öğretmen Adaylarının Öğretim Elemanlarının Empatik Tutumlarına İlişkin Algıları İle Ders Başarıları Arasındaki İlişki. (2016, Ekim 31)
Ornstein, C. A. ve Hunkins, P. F. (2009).Curriculum Foundation, Principles, AndIssues. USA: Pearson.
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim Öğrenme Ve Öğretim. Ankara: Yargı Yayınları.
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya (23. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
Skelton, A. (1997). Studying Hidden Curricula: Developing A Perspective İn TheLight Of Post Modern İn Sights, Curriculumstudies, 5 (2), 177–193
Sönmez, V. (2012). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Takala M., Hawk D.,Yannis R. (2001). "On theOpening of Society: Towards a More Open andFlexibleEducatio-nalSystem", SystemsResearchandBehavioralScience, Special issue on DesigningEducationalSystemsfort-heTwenty-First Century, 18 (4), 291-306.
Tresolini, C. (1994). Health professions education and relationship centered care: Report of thepew-fetzertask for-ce on advancing psychosocial education. San Francisco: Pew Health Professions Commission.
Wilkinson, T. J. (2016). Stereotypes And The Hidden Curriculum Of Students. Medıcal Educatıon, 50, 798–806.
Yalçınkaya, M. (2002). Öğrencilerin Öğretim Elemanlarını Değerlendirmesi Araştırması: Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Örneği. (2016, Ekim 30).
Yüksel, S.(2002b). Örtük Program. Eğitim ve Bilim, 27(126), 31-37.
Yüksel, S. (2002a). Yükseköğretimde Eğitim-Öğretim Faaliyetleri ve Örtük Program. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1).
Sarı M. (2007). Demokratik Değerlerin Kazanımı Sürecinde Örtük Program: Düşük ve Yüksek “Okul Yaşam Kali-tesi”Ne Sahip İki İlköğretim Okulunda Nitel Bir Çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
Tezcan, M. (2007). Gizli Müfredat Eğitim Sosyolojisi Açısından Bir Kavram Çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1).
Kahraman A. B, Ozansoy Tunçdemir N., Özcan A. (2015). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Hemşirelik Bölümün-de Öğrenim Gören Erkek Öğrencilerin Mesleğe Yönelik Algıları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi. 18(2), 108-144
Aydın M., Özen Bekar E., Yılmaz Gören Ş., Sungur M. A. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 223-242.
Akbulut E. (2011). İlköğretim Okullarında Örtük Program Faaliyetlerinin Saptanması. Yayımlanmamış Yüksek Tezi İnönü Üniversitesi, Malatya.
Murakami M., Kawabata H., And Maezawa M. (2009). The Perception Of The Hidden Curriculum On Medical Education: An Exploratory Study. Asia Pacific Family Medicine, 8(9)." />
A descriptive study was conducted with 304
students in order to examine the opinions of the students in a nursing faculty,
and raise awareness about the hidden curriculum in their faculty. The research
data was collected using socio-demographic data form and "Hidden
Curriculum Scale". Data analysis was done percent distribution, t-test,
variance and correlation analyzes and were computed using SPSS 20.0 program.
According to research results, Cronbach's α coefficient was found .90 for the
total of the scale. It was determined that the hidden curriculum perception was
moderate in the faculty. Perception of a hidden curriculum being implemented
increased correspondingly as the students’ level of recognition of the
institution being educated, and student perception and maturity increased.
Akbulut, N., Aslan, S. (2016).Örtük Program Ölçeği: Ölçek Geliştirme Çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(56), 169-176.
Aksu B. M., Çivitçi A., Duy B. (2008).Yükseköğretim Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Ders Uygulamaları ve Sınıf İçi Davranışlarına İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(16), 17–42.
Allan H. T., Smith P., O’Driscoll M. (2011). Experiences Of Super Numerary Statusand The Hidden Curriculum İn Nursing: A Newtwist İn Thetheory–Practicegap? Journal Of Clinical Nursing, 20, 847–855.
Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal davranış eğitimi. 3. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Başar M., Akan D., Çankaya İ. E. (2014). Örtük Program Çerçevesinde Okul Yöneticilerinin Yönetsel Uygulamala-rının Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 239-263.
Bolat, Y. (2014). Öğrenci Gözüyle Sınıfın Örtük Programı. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(18).
Brammer, J. D. (2006). RN as Gatekeeper: Student Understanding Of The RN Buddy Role İn Clinical Practice Experience. Nurse EducationToday, 26, 697–704.
Demirel, Ö. (2015). Eğitimde Program Geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Ercan İ., Yüksel S., Özkaya G., Ocakoğlu G., Yükse A., Uncu, Y. (2009). Tıp Fakültesi Örtük Program Ölçeninin Ge-liştirilmesi. Cerrahpaşa Tıp Dergisi, 40(3), 81-87.
Flinders, D. J. ve Thornton. S. J. (2004). The Curriculum Studies Reader. New York: Routledge.
Hemşirelik Eğitimi Derneği. (2014). Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (HUÇEP) 2 <http://www.hemed.org.tr/images/stories/hucep-2014-pdf.pdf > (2016, Kasım 03)
Jafree S. R., Zakar R., Fischer F., Zakar M. Z. (2015). Ethical Violations İn The Clinical Setting: The Hidden Curri-culum Learning Experience Of Pakistani Nurses. Medical Ethics,16(16).
Jaye C., Egan T., Parker, S. (2005). Learning to be a doctor: MedicalEducators Talk About The Hidden Curriculum İn MedicalEducation. Focus On Health Professional Education: A Multi-Disciplinaryjournal, 7, 1-11.
Johnson J. G., Hellıwell J., Nıcholson J., Reay D., Schwarz H., Wrıght, G. (1989). "The İnfant Years" Educationand Equality. (Ed. M. Cole) London: Routledge,
Milli Eğitim Bakanlığı (1973). <http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/147/fer.htm> (2017, Ocak 10)
Murat M., Özgan H., Aslantaş H. (2005). Öğretmen Adaylarının Öğretim Elemanlarının Empatik Tutumlarına İlişkin Algıları İle Ders Başarıları Arasındaki İlişki. <http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3-arslantas.htm > (2016, Ekim 31)
Ornstein, C. A. ve Hunkins, P. F. (2009).Curriculum Foundation, Principles, AndIssues. USA: Pearson.
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim Öğrenme Ve Öğretim. Ankara: Yargı Yayınları.
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya (23. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
Skelton, A. (1997). Studying Hidden Curricula: Developing A Perspective İn TheLight Of Post Modern İn Sights, Curriculumstudies, 5 (2), 177–193
Sönmez, V. (2012). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Takala M., Hawk D.,Yannis R. (2001). "On theOpening of Society: Towards a More Open andFlexibleEducatio-nalSystem", SystemsResearchandBehavioralScience, Special issue on DesigningEducationalSystemsfort-heTwenty-First Century, 18 (4), 291-306.
Tresolini, C. (1994). Health professions education and relationship centered care: Report of thepew-fetzertask for-ce on advancing psychosocial education. San Francisco: Pew Health Professions Commission.
Wilkinson, T. J. (2016). Stereotypes And The Hidden Curriculum Of Students. Medıcal Educatıon, 50, 798–806.
Yalçınkaya, M. (2002). Öğrencilerin Öğretim Elemanlarını Değerlendirmesi Araştırması: Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Örneği. <http://gazi.edu.tr/posts/download?id=152317 > (2016, Ekim 30).
Yüksel, S.(2002b). Örtük Program. Eğitim ve Bilim, 27(126), 31-37.
Yüksel, S. (2002a). Yükseköğretimde Eğitim-Öğretim Faaliyetleri ve Örtük Program. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1).
Sarı M. (2007). Demokratik Değerlerin Kazanımı Sürecinde Örtük Program: Düşük ve Yüksek “Okul Yaşam Kali-tesi”Ne Sahip İki İlköğretim Okulunda Nitel Bir Çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
Tezcan, M. (2007). Gizli Müfredat Eğitim Sosyolojisi Açısından Bir Kavram Çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1).
Kahraman A. B, Ozansoy Tunçdemir N., Özcan A. (2015). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Hemşirelik Bölümün-de Öğrenim Gören Erkek Öğrencilerin Mesleğe Yönelik Algıları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi. 18(2), 108-144
Aydın M., Özen Bekar E., Yılmaz Gören Ş., Sungur M. A. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 223-242.
Akbulut E. (2011). İlköğretim Okullarında Örtük Program Faaliyetlerinin Saptanması. Yayımlanmamış Yüksek Tezi İnönü Üniversitesi, Malatya.
Murakami M., Kawabata H., And Maezawa M. (2009). The Perception Of The Hidden Curriculum On Medical Education: An Exploratory Study. Asia Pacific Family Medicine, 8(9).
Öğrenci Hemşirelerin Öğrenim Gördükleri Fakültedeki Örtük Programa İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Yıl 2019,
Cilt: 27 Sayı: 3, 1337 - 1345, 15.05.2019
Bir hemşirelik fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin fakültelerindeki
örtük program ile ilgili görüşlerini incelenmek, farkındalık yaratmak amacı ile
yapılan tanımlatıcı tipteki çalışma 304 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma
verileri sosyo-demografik veri formu ve “Örtük Program Ölçeği” ile
toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, SPSS 20.0 programı kullanılarak, yüzde
dağılımları, t-testi, varyans ve korelasyon analizleri yapılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre, Cronbach's α katsayısı ölçeğin toplamında .90 olarak
bulunmuştur. Çalışmanın yapıldığı fakültede örtük program algısının orta
düzeyde olduğu saptanmış ve eğitim yapılan kurumu tanıma düzeyi, öğrenci algısı
ve olgunluğu arttıkça örtük program uygulandığı algısı artmıştır.
Akbulut, N., Aslan, S. (2016).Örtük Program Ölçeği: Ölçek Geliştirme Çalışması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(56), 169-176.
Aksu B. M., Çivitçi A., Duy B. (2008).Yükseköğretim Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarının Ders Uygulamaları ve Sınıf İçi Davranışlarına İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(16), 17–42.
Allan H. T., Smith P., O’Driscoll M. (2011). Experiences Of Super Numerary Statusand The Hidden Curriculum İn Nursing: A Newtwist İn Thetheory–Practicegap? Journal Of Clinical Nursing, 20, 847–855.
Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal davranış eğitimi. 3. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Başar M., Akan D., Çankaya İ. E. (2014). Örtük Program Çerçevesinde Okul Yöneticilerinin Yönetsel Uygulamala-rının Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 239-263.
Bolat, Y. (2014). Öğrenci Gözüyle Sınıfın Örtük Programı. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(18).
Brammer, J. D. (2006). RN as Gatekeeper: Student Understanding Of The RN Buddy Role İn Clinical Practice Experience. Nurse EducationToday, 26, 697–704.
Demirel, Ö. (2015). Eğitimde Program Geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Ercan İ., Yüksel S., Özkaya G., Ocakoğlu G., Yükse A., Uncu, Y. (2009). Tıp Fakültesi Örtük Program Ölçeninin Ge-liştirilmesi. Cerrahpaşa Tıp Dergisi, 40(3), 81-87.
Flinders, D. J. ve Thornton. S. J. (2004). The Curriculum Studies Reader. New York: Routledge.
Hemşirelik Eğitimi Derneği. (2014). Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (HUÇEP) 2 <http://www.hemed.org.tr/images/stories/hucep-2014-pdf.pdf > (2016, Kasım 03)
Jafree S. R., Zakar R., Fischer F., Zakar M. Z. (2015). Ethical Violations İn The Clinical Setting: The Hidden Curri-culum Learning Experience Of Pakistani Nurses. Medical Ethics,16(16).
Jaye C., Egan T., Parker, S. (2005). Learning to be a doctor: MedicalEducators Talk About The Hidden Curriculum İn MedicalEducation. Focus On Health Professional Education: A Multi-Disciplinaryjournal, 7, 1-11.
Johnson J. G., Hellıwell J., Nıcholson J., Reay D., Schwarz H., Wrıght, G. (1989). "The İnfant Years" Educationand Equality. (Ed. M. Cole) London: Routledge,
Milli Eğitim Bakanlığı (1973). <http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/147/fer.htm> (2017, Ocak 10)
Murat M., Özgan H., Aslantaş H. (2005). Öğretmen Adaylarının Öğretim Elemanlarının Empatik Tutumlarına İlişkin Algıları İle Ders Başarıları Arasındaki İlişki. <http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/168/index3-arslantas.htm > (2016, Ekim 31)
Ornstein, C. A. ve Hunkins, P. F. (2009).Curriculum Foundation, Principles, AndIssues. USA: Pearson.
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim Öğrenme Ve Öğretim. Ankara: Yargı Yayınları.
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya (23. Baskı). Ankara: Yargı Yayınevi.
Skelton, A. (1997). Studying Hidden Curricula: Developing A Perspective İn TheLight Of Post Modern İn Sights, Curriculumstudies, 5 (2), 177–193
Sönmez, V. (2012). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Takala M., Hawk D.,Yannis R. (2001). "On theOpening of Society: Towards a More Open andFlexibleEducatio-nalSystem", SystemsResearchandBehavioralScience, Special issue on DesigningEducationalSystemsfort-heTwenty-First Century, 18 (4), 291-306.
Tresolini, C. (1994). Health professions education and relationship centered care: Report of thepew-fetzertask for-ce on advancing psychosocial education. San Francisco: Pew Health Professions Commission.
Wilkinson, T. J. (2016). Stereotypes And The Hidden Curriculum Of Students. Medıcal Educatıon, 50, 798–806.
Yalçınkaya, M. (2002). Öğrencilerin Öğretim Elemanlarını Değerlendirmesi Araştırması: Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Örneği. <http://gazi.edu.tr/posts/download?id=152317 > (2016, Ekim 30).
Yüksel, S.(2002b). Örtük Program. Eğitim ve Bilim, 27(126), 31-37.
Yüksel, S. (2002a). Yükseköğretimde Eğitim-Öğretim Faaliyetleri ve Örtük Program. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1).
Sarı M. (2007). Demokratik Değerlerin Kazanımı Sürecinde Örtük Program: Düşük ve Yüksek “Okul Yaşam Kali-tesi”Ne Sahip İki İlköğretim Okulunda Nitel Bir Çalışma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
Tezcan, M. (2007). Gizli Müfredat Eğitim Sosyolojisi Açısından Bir Kavram Çözümlemesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1).
Kahraman A. B, Ozansoy Tunçdemir N., Özcan A. (2015). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Hemşirelik Bölümün-de Öğrenim Gören Erkek Öğrencilerin Mesleğe Yönelik Algıları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi. 18(2), 108-144
Aydın M., Özen Bekar E., Yılmaz Gören Ş., Sungur M. A. (2016). Hemşirelik Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 223-242.
Akbulut E. (2011). İlköğretim Okullarında Örtük Program Faaliyetlerinin Saptanması. Yayımlanmamış Yüksek Tezi İnönü Üniversitesi, Malatya.
Murakami M., Kawabata H., And Maezawa M. (2009). The Perception Of The Hidden Curriculum On Medical Education: An Exploratory Study. Asia Pacific Family Medicine, 8(9).
Orgun, F., Özkütük, N., & Akçakoca, B. (2019). Öğrenci Hemşirelerin Öğrenim Gördükleri Fakültedeki Örtük Programa İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Kastamonu Education Journal, 27(3), 1337-1345. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3149