Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ, CİNSİYET ÖĞRENME STİLİ İLİŞKİSİ VE ÖĞRENME STİLİNE GÖRE AKADEMİK BAŞARI

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 2, 379 - 386, 01.05.2011

Öz

Bu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stillerini belirlemek, cinsiyet ile öğrenme stili arasında bir ilişki ile öğrenme stiline göre akademik başarı durumu arasında anlamlı bir fark olup olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmaya 2008-2009 öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesinin Fen Bilgisi Öğretmenliği Programına kayıtlı 184 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin % 39,7’sinin ayrıştıran, % 34,2’sinin özümseyen, % 15,2’sinin değiştiren ve % 10,9’unun yerleştiren öğrenme stiline sahip olduğu bulunmuştur. Cinsiyet ile öğrenme stili arasında herhangi bir bağlantı tespit edilememiştir. Öğrencilerin öğrenme stiline göre akademik başarı durumları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.

Kaynakça

  • 1. Özgüven, İ. (1998). Bireyi Tanıma Teknikleri, Ankara: Pdrem Yayınları.
  • 2. Given, B. K.,(1996). Learning styles; a synthesized model, Journal of Accelerated Learning and Teaching, 21, 11–44.
  • 3. Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, s. 48-55.
  • 4. Hasırcı, Ö. K. (2006), Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2 (1), s. 15-25.
  • 5. Kılıç, E. (2002). Baskın öğrenme stilinin öğrenme etkinlikleri tercihi ve akademik başarıya etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1 (1): 1-15
  • 6. Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri, Eğitim ve Bilim, 87, s.37-47.
  • 7. Kolb, D. (1985). Learning Style Inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet, Boston: Mc Ber and Company.
  • 8. Kalaycı, Ş. (Ed.) (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • 9. Tuna, S. (2008). Resim iş öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (ESOSDER), 7 (25), 252-261.
  • 10. Bahar, H. H., Özen, Y. ve Gülaçtı, F. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (1), 69-86.
  • 11. Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Learning styles and preferences for students of computer education and instructional technologies, Eurasian Journal of Educational Research, 30, 1-16.
  • 12. Demir, M. K. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ve sosyal bilgiler öğretimi, Eurasian Journal of Educational Research, 23, 28-37.
  • 13. Fowler, P. (2002). Learning styles of radiographers, Radiography, 8, 3-11.
  • 14. Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İlköğretim Düzeyi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri Tercihleri ile Cinsiyetleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, s. 182-187.
  • 15. Akkoyunlu, B. ve Yilmaz Soylu, M. (2008). A study of student’s perceptions in a blended learning environment based on different learning styles, Educational Technology & Society, 11 (1), 183-193.
  • 16. Kılıç E. ve Karadeniz Ş. (2004). Cinsiyet ve öğrenme stilinin gezinme stratejisi ve başarıya etkisi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3), s. 129-146.

LEARNING STYLES OF SCIENCE TEACHER CANDIDATES, THE LINK BETWEEN GENDER AND LEARNING STYLES, ACCORDING TO LEARNING STYLES OF ACADEMIC SUCCESS

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 2, 379 - 386, 01.05.2011

Öz

In this study was to determine learning styles of students from science teacher education and to find out any differences their academic achievements taking into account their learning styles. In addition, it was investigated whether any connection between students’ learning styles and gender. This study participated in 184 students from Erzincan University Faculty of Education in 2007-2008 academic year. The Findings showed that 39.7 % of the students were converger, 34.2 % of students were assimilator, 10.9 % of the students were accommodator, and 15.2 % of the students were diverger. There was not any connection between students’ learning styles and gender. There was not any difference between students’ grade point average as to learning style.

Kaynakça

  • 1. Özgüven, İ. (1998). Bireyi Tanıma Teknikleri, Ankara: Pdrem Yayınları.
  • 2. Given, B. K.,(1996). Learning styles; a synthesized model, Journal of Accelerated Learning and Teaching, 21, 11–44.
  • 3. Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, s. 48-55.
  • 4. Hasırcı, Ö. K. (2006), Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2 (1), s. 15-25.
  • 5. Kılıç, E. (2002). Baskın öğrenme stilinin öğrenme etkinlikleri tercihi ve akademik başarıya etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1 (1): 1-15
  • 6. Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri, Eğitim ve Bilim, 87, s.37-47.
  • 7. Kolb, D. (1985). Learning Style Inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet, Boston: Mc Ber and Company.
  • 8. Kalaycı, Ş. (Ed.) (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • 9. Tuna, S. (2008). Resim iş öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (ESOSDER), 7 (25), 252-261.
  • 10. Bahar, H. H., Özen, Y. ve Gülaçtı, F. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve branşa göre akademik başarı durumları ile öğrenme stillerinin incelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (1), 69-86.
  • 11. Ateş, A. ve Altun, E. (2008). Learning styles and preferences for students of computer education and instructional technologies, Eurasian Journal of Educational Research, 30, 1-16.
  • 12. Demir, M. K. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ve sosyal bilgiler öğretimi, Eurasian Journal of Educational Research, 23, 28-37.
  • 13. Fowler, P. (2002). Learning styles of radiographers, Radiography, 8, 3-11.
  • 14. Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İlköğretim Düzeyi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri Tercihleri ile Cinsiyetleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, s. 182-187.
  • 15. Akkoyunlu, B. ve Yilmaz Soylu, M. (2008). A study of student’s perceptions in a blended learning environment based on different learning styles, Educational Technology & Society, 11 (1), 183-193.
  • 16. Kılıç E. ve Karadeniz Ş. (2004). Cinsiyet ve öğrenme stilinin gezinme stratejisi ve başarıya etkisi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3), s. 129-146.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hüseyin Hüsnü Bahar Bu kişi benim

Ali Sülün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bahar, H. H., & Sülün, A. (2011). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİ, CİNSİYET ÖĞRENME STİLİ İLİŞKİSİ VE ÖĞRENME STİLİNE GÖRE AKADEMİK BAŞARI. Kastamonu Education Journal, 19(2), 379-386.

10037