This study aims at determining whether age and gender of children attending fourth and fifth year of elementary education have an effect on the television viewing periods, program types viewed and television viewing times in the week days and the weekends. Study was conducted on a total of 315 voluntary children attending three elementary schools that were selected randomly at Kırşehir provincial center. A “Questionnaire” was used to collect information on the children and their television viewing habits in the study. The study revealed that while gender was effective in terms of television viewing periods in the week days and on the weekends p
Bu araştırma ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıfa devam eden çocukların yaş ve cinsiyetinin çocukların hafta içi ve hafta sonu televizyon seyretme süresi, seyrettikleri program türü ve televizyon seyretme zamanlarında etkili olup olmadığının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Kırşehir il merkezinde bulunan tesadüfi örnekleme ile seçilen üç ilköğretim okuluna devam eden, araştırmaya gönüllü katılan toplam 315 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada çocukların televizyon seyretme alışkanlıklarını ve çocuk hakkında bilgileri elde etmek amacıyla “Anket Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyetin hafta içi ve hafta sonu televizyon seyretme süresi, seyrettikleri program türünde etkili olduğu belirlenirken p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 2 |