BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 2, 587 - 596, 01.05.2010

Öz

The purpose of this study is to investigate the effect of university education on the skill to learn self-regulation and to determine whether there are differences between the fisrt-year and fourth year students in terms of their self-regulatory skills. By this purpose, the “Motivated Strategies for Learning Questionnaire MSLQ ” designed by Pintrich et al. İn 1980 was given conducted to 75 first-year and 109 fourth-year students who were attending the department of primary Mathematics Teaching of Atatürk Üniversity in the frist period of 2007–2008 academic yerar;and according to the analyses of the data, differences were found between the sefl-regulatory skills of the first and fourth-year students.

Kaynakça

  • 1. Pintrich, P.R., The Role of Orientation in Self-Regulated Learning, In Boekaerts, M., Pintrich, P.R., ve Zeidner, M. (Eds.), Handbook of Self-Regulation, (pp.451-501), San Diego, CA: Academic Pres, 2000
  • 2. Risemberg, R., ve Zimmerman, B.J., Self-Regulated Learning in Gifted Students, Roeper Review, Cilt:15, Sayı:1, 98–101, 1992.
  • 3. Kauffman, D.F., Self-Regulated Learning in Web-Basid Environments: İnstructional Tools Designed to Facilitate Cognitive Strategy Use, Metacognitve Processing and Motivational Beliefs, J. Educational Computing Research, 30, 139–161, 2004.
  • 4. Pintrich, P.R. & De Groot E.V., Motivational and Self Regulated Learning Componenets of Classroom Academic Peformance, Journal of Educational Psychology, Cilt:82, Sayı:1, 33-40, 1990.
  • 5. Açıkgöz, K.Ü., Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir, 2005.
  • 6. Senemoğlu, N., Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2004.
  • 7. Boakerts, M., Self-Regulated Learning: Where We Are Today, International Journal of Educational Research, Cilt:31, Sayı:6, Sayfa:445-457, 1999.
  • 8. Pitrinch, P.R., The Dynamic Interplay of Student Motivation and Cognition in the College Classroom, In C.Ames @ M.Maehr (Eds), Advances in Motivation and Achievement: Cilt:6, Motivation Enhancing Environments (Sayfa:117-160), Greenwich. CT: JAI Pres., 1989.
  • 9. Garcia,T. & Pintrich,P.R., Assessing Students’ Motivation and Learning Strategies: The Motivated Stretegies for Learning Questinnaire, Paper Presented at the Annual Meeting of The American Educational Research Association, San Francisco, 1995.
  • 10. Zimmermen, B.J., Devolopment of Self Regulated Learning:Which Are The Key Subprocesses? Contemporary Educational Psychology, Cilt:16, Sayfa:307-313, 1986.
  • 11. Üredi, I., Üredi,L., İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Öz-Düzenleme Stratejileri ve Motivasyonel İnançlarının Matematik Başarısını Yordama Gücü., Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:1, Sayı:2, Sayfa: 250–260, 2005.
  • 12. Haşlaman, T., Aşkar, P., Programlama Dersi ile İlgili Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejileri ve Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:32, Sayfa:110-122, 2007.
  • 13. Alcı, B., Altun, S., Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Özdüzenleme ve Bilişüstü Becerileri, Cinsiyete, Sınıfa ve Alanlara Göre Farklılaşmakta mıdır?, Çanakkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:16, Sayı:1, Sayfa:33-44, 2007.
  • 14. Mc Millan, H.J., Schumacher,S., Researh in Education Evidence Based Inquiry, Pearson, 6th Edition, 2006.
  • 15. Altun,S.,ve Erden, M., Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Yeditepe Üniversitesi Edu 7. Cilt:2, No.1, Sayfa:1-16, 2006.
  • 16. Terese.G. & Pintrich, P.R., Assessing Students’ Motivation and Learning Strategies: The Motivated Strategies for Learning Questinnaire, Paper Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Assocation, San Francisco, 1995.

YÜKSEK ÖĞRETİMİN ÖZ-DÜZENLEMEYİ ÖĞRENME BECERİLERİNE ETKİSİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 2, 587 - 596, 01.05.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, üniversite eğitiminin öz-düzenlemeyi öğrenme becerilerine etkisini incelemek, üniversite 1.sınıf öğrencileri ile üniversite 4.sınıf öğrencileri arasında öz düzenleme becerileri açısından bir fark olup olmadığını tespit etmektir. Bu amaçla 2007–2008 güz döneminde Atatürk Üniversitesi İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği ABD’de okuyan 75 1.sınıf, 109 4.sınıf öğrencisine, 1980 yılında Pintrich ve diğerleri tarafından geliştirilen Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği Motivated Strategies For Learning Questinnaire MSLQ ölçeği uygulanmış ve yapılan veri analizleri sonucunda 1.sınıf öğrencileri ile 4.sınıf öğrencileri arasında öz-düzenleme becerileri arasında farklılık olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • 1. Pintrich, P.R., The Role of Orientation in Self-Regulated Learning, In Boekaerts, M., Pintrich, P.R., ve Zeidner, M. (Eds.), Handbook of Self-Regulation, (pp.451-501), San Diego, CA: Academic Pres, 2000
  • 2. Risemberg, R., ve Zimmerman, B.J., Self-Regulated Learning in Gifted Students, Roeper Review, Cilt:15, Sayı:1, 98–101, 1992.
  • 3. Kauffman, D.F., Self-Regulated Learning in Web-Basid Environments: İnstructional Tools Designed to Facilitate Cognitive Strategy Use, Metacognitve Processing and Motivational Beliefs, J. Educational Computing Research, 30, 139–161, 2004.
  • 4. Pintrich, P.R. & De Groot E.V., Motivational and Self Regulated Learning Componenets of Classroom Academic Peformance, Journal of Educational Psychology, Cilt:82, Sayı:1, 33-40, 1990.
  • 5. Açıkgöz, K.Ü., Etkili Öğrenme ve Öğretme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir, 2005.
  • 6. Senemoğlu, N., Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2004.
  • 7. Boakerts, M., Self-Regulated Learning: Where We Are Today, International Journal of Educational Research, Cilt:31, Sayı:6, Sayfa:445-457, 1999.
  • 8. Pitrinch, P.R., The Dynamic Interplay of Student Motivation and Cognition in the College Classroom, In C.Ames @ M.Maehr (Eds), Advances in Motivation and Achievement: Cilt:6, Motivation Enhancing Environments (Sayfa:117-160), Greenwich. CT: JAI Pres., 1989.
  • 9. Garcia,T. & Pintrich,P.R., Assessing Students’ Motivation and Learning Strategies: The Motivated Stretegies for Learning Questinnaire, Paper Presented at the Annual Meeting of The American Educational Research Association, San Francisco, 1995.
  • 10. Zimmermen, B.J., Devolopment of Self Regulated Learning:Which Are The Key Subprocesses? Contemporary Educational Psychology, Cilt:16, Sayfa:307-313, 1986.
  • 11. Üredi, I., Üredi,L., İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Öz-Düzenleme Stratejileri ve Motivasyonel İnançlarının Matematik Başarısını Yordama Gücü., Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:1, Sayı:2, Sayfa: 250–260, 2005.
  • 12. Haşlaman, T., Aşkar, P., Programlama Dersi ile İlgili Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejileri ve Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:32, Sayfa:110-122, 2007.
  • 13. Alcı, B., Altun, S., Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Özdüzenleme ve Bilişüstü Becerileri, Cinsiyete, Sınıfa ve Alanlara Göre Farklılaşmakta mıdır?, Çanakkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:16, Sayı:1, Sayfa:33-44, 2007.
  • 14. Mc Millan, H.J., Schumacher,S., Researh in Education Evidence Based Inquiry, Pearson, 6th Edition, 2006.
  • 15. Altun,S.,ve Erden, M., Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Yeditepe Üniversitesi Edu 7. Cilt:2, No.1, Sayfa:1-16, 2006.
  • 16. Terese.G. & Pintrich, P.R., Assessing Students’ Motivation and Learning Strategies: The Motivated Strategies for Learning Questinnaire, Paper Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Assocation, San Francisco, 1995.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Meryem Özturan Sağırlı Bu kişi benim

Alper Çiltaş Bu kişi benim

Esra Azapağası Bu kişi benim

Kıymet Zehir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özturan Sağırlı, M., Çiltaş, A., Azapağası, E., Zehir, K. (2010). YÜKSEK ÖĞRETİMİN ÖZ-DÜZENLEMEYİ ÖĞRENME BECERİLERİNE ETKİSİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Kastamonu Education Journal, 18(2), 587-596.