BibTex RIS Kaynak Göster

GLOBALIZATION, SOCIAL DEVELOPMENT AND IN SERVICE TRAINING PROGRAMMES FROM THE PERSPECTIVES OF CLASSROOM TEACHERS

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 881 - 894, 01.09.2009

Öz

In recent decade, globalization that has been felt intensively all through the nation states and cultures has been causing the adaptation of the norms and values, and the development of knowledge and technology, as well. The classroom teachers who have the responsibility of educating young generations to be contemporary and inquiring individuals are expected to have the awareness of the global changes and developments in society. Thus, the survey instrument covering 13 questions designed by researchers was applied to 412 classroom teachers among 8893 in Izmir. Therefore, the study is expected to guide and create awareness for positive contribution of social developments in globalization process, and for adaptation of the teachers social development, reorganizing in service training programmes appropriate for current needs and changes.

Kaynakça

  • 1. Sarıbay A. ve Keyman, F. (2000). “Global Yerel Eksende Türkiye, Siyaset ve Toplumsal Yaşam” Global Eksende Türkiye, İstanbul: Alfa Yay.
  • 2. İçli, G. (2001). Küreselleşme ve Kültür, C. Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 25, 2
  • 3. Cheng, Y.C. (2000). “A CMI-Triplization Paradigm for Reforming Education in the New Milennium”, International Journal of Educational Management, 14, 4.
  • 4. Bakhtıarı, S. (2006). “Globalization and Education: Challenges and Opportunities”, International Business & Economics Research Journal, 5, 2.
  • 5. Kaya, Y.K. (1993). Eğitim Yönetimi: Kuram ve Türkiye’deki Uygulama, Ankara: Set Ofset Matbaacılık.
  • 6. Toffler, A. (2008). Üçüncü Dalga. (Çev. Selim Yeniçeri). İstanbul: Koridor Yay.
  • 7. Castells, M. (1999). Information Technology, Globalization and Social Development, United Nations Research Institute for Social Development.
  • 8. Henry, M., Lingard, B., Rizvi, F., & Taylor, S. (1999). Working with / against globalization in education. Journal of Education Policy, 14, 1.
  • 9. Noddıngs, N. (2005). “Places-based Education to Preserve the Earth and Its People”, In Nell Noddings (ed.), Education for Global Awareness. New York: Teachers College Press.
  • 10. Malısa, M., Koettıng, R., ve Radermacher, K. (2007). “Critical Theory, Globalization and Teacher Education in a Technocratic Era”, 37 th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference Paper.
  • 11. Cogburn, D. L. (2007). Globalizatıon, knowledge, education and training in the information age. Retrieved Nov.16., 2007, from http://www.unesco.org/webworld/infoethics_2/ eng/papers/paper_23.htm
  • 12. Harıs, B. ve Bassent, W. (1969). In Service Education: A Guide to Better Practice, Englewood Cliffs N.J. Prentice Hall. Inc. ABD
  • 13. Şenatalar, F. (1978). Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Kitapevi.
  • 14. Taymaz, H. (1997). Hizmet İçi Eğitim: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: Pegem Yayınları
  • 15. Özyürek, L. (1981). Öğretmenlere Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programlarının Etkinliği, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını, No: 102.
  • 16. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • 17. Balcı, A. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma-Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 4. Baskı.
  • 18. Hamdan, N. (2003). İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Milli Eğitim Bakanlığı’nın Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri Hakkındaki Görüşleri, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Y. L. Tezi.

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KÜRESELLEŞME, TOPLUMSAL GELİŞME VE HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 881 - 894, 01.09.2009

Öz

Son onlu yıllarda etkisinin çok yoğun yaşandığı küreselleşme, dünyanın çeşitli ülkelerinde ve kültürlerinde değerlerin, davranış normlarının, bilginin ve teknolojinin adaptasyonu ve gelişimini beraberinde getirmektedir. Genç kuşakları çağdaş bireyler olarak yetiştirmekle yükümlü sınıf öğretmenlerinin, söz konusu değişimlerden ve gelişimlerden haberdar olması beklenmektedir. Bu amaçla İzmir’de 8893 sınıf öğretmeninden 412’sine araştırmacılar tarafından geliştirilen 13 soruluk anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, küreselleşme sürecinin toplumsal gelişmeler açısından olumlu yönleriyle ilgili farkındalık uyandırması ve öğretmenlerin toplumsal gelişmelere uyum sağlayabilmelerine yönelik hizmet içi eğitim programlarının günün değişen koşullarından kaynaklanan gereksinimler de göz önüne alınarak düzenlenmesi önerilmektedir

Kaynakça

  • 1. Sarıbay A. ve Keyman, F. (2000). “Global Yerel Eksende Türkiye, Siyaset ve Toplumsal Yaşam” Global Eksende Türkiye, İstanbul: Alfa Yay.
  • 2. İçli, G. (2001). Küreselleşme ve Kültür, C. Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 25, 2
  • 3. Cheng, Y.C. (2000). “A CMI-Triplization Paradigm for Reforming Education in the New Milennium”, International Journal of Educational Management, 14, 4.
  • 4. Bakhtıarı, S. (2006). “Globalization and Education: Challenges and Opportunities”, International Business & Economics Research Journal, 5, 2.
  • 5. Kaya, Y.K. (1993). Eğitim Yönetimi: Kuram ve Türkiye’deki Uygulama, Ankara: Set Ofset Matbaacılık.
  • 6. Toffler, A. (2008). Üçüncü Dalga. (Çev. Selim Yeniçeri). İstanbul: Koridor Yay.
  • 7. Castells, M. (1999). Information Technology, Globalization and Social Development, United Nations Research Institute for Social Development.
  • 8. Henry, M., Lingard, B., Rizvi, F., & Taylor, S. (1999). Working with / against globalization in education. Journal of Education Policy, 14, 1.
  • 9. Noddıngs, N. (2005). “Places-based Education to Preserve the Earth and Its People”, In Nell Noddings (ed.), Education for Global Awareness. New York: Teachers College Press.
  • 10. Malısa, M., Koettıng, R., ve Radermacher, K. (2007). “Critical Theory, Globalization and Teacher Education in a Technocratic Era”, 37 th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference Paper.
  • 11. Cogburn, D. L. (2007). Globalizatıon, knowledge, education and training in the information age. Retrieved Nov.16., 2007, from http://www.unesco.org/webworld/infoethics_2/ eng/papers/paper_23.htm
  • 12. Harıs, B. ve Bassent, W. (1969). In Service Education: A Guide to Better Practice, Englewood Cliffs N.J. Prentice Hall. Inc. ABD
  • 13. Şenatalar, F. (1978). Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Kitapevi.
  • 14. Taymaz, H. (1997). Hizmet İçi Eğitim: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: Pegem Yayınları
  • 15. Özyürek, L. (1981). Öğretmenlere Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programlarının Etkinliği, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını, No: 102.
  • 16. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • 17. Balcı, A. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma-Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık. 4. Baskı.
  • 18. Hamdan, N. (2003). İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Milli Eğitim Bakanlığı’nın Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri Hakkındaki Görüşleri, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Y. L. Tezi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tuğçe Gül Bu kişi benim

Neşe Aslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gül, T., & Aslan, N. (2009). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KÜRESELLEŞME, TOPLUMSAL GELİŞME VE HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Kastamonu Education Journal, 17(3), 881-894.

10037