In recent decade, globalization that has been felt intensively all through the nation states and cultures has been causing the adaptation of the norms and values, and the development of knowledge and technology, as well. The classroom teachers who have the responsibility of educating young generations to be contemporary and inquiring individuals are expected to have the awareness of the global changes and developments in society. Thus, the survey instrument covering 13 questions designed by researchers was applied to 412 classroom teachers among 8893 in Izmir. Therefore, the study is expected to guide and create awareness for positive contribution of social developments in globalization process, and for adaptation of the teachers social development, reorganizing in service training programmes appropriate for current needs and changes.
Globalization social development in service training classroom teachers
Son onlu yıllarda etkisinin çok yoğun yaşandığı küreselleşme, dünyanın çeşitli ülkelerinde ve kültürlerinde değerlerin, davranış normlarının, bilginin ve teknolojinin adaptasyonu ve gelişimini beraberinde getirmektedir. Genç kuşakları çağdaş bireyler olarak yetiştirmekle yükümlü sınıf öğretmenlerinin, söz konusu değişimlerden ve gelişimlerden haberdar olması beklenmektedir. Bu amaçla İzmir’de 8893 sınıf öğretmeninden 412’sine araştırmacılar tarafından geliştirilen 13 soruluk anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, küreselleşme sürecinin toplumsal gelişmeler açısından olumlu yönleriyle ilgili farkındalık uyandırması ve öğretmenlerin toplumsal gelişmelere uyum sağlayabilmelerine yönelik hizmet içi eğitim programlarının günün değişen koşullarından kaynaklanan gereksinimler de göz önüne alınarak düzenlenmesi önerilmektedir
Küreselleşme toplumsal gelişme hizmet içi eğitim sınıf öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3 |