Basic concepts must be structured perfectly in order to provide solid learning. To increase the quality of education, various methods are under experimenting, enriching the learning environment. The basic concepts to develop a consciousness of the Earth are taught in geography class. In this context, various methods are experimented in geography, and the efficiency and feasibility of these methods are under question. This research aims to identify misunderstood concepts and measures the effects of the choice of method in minimizing misunderstanding in the section “Waterways” in the chapter “External Forces”
Öğrenmenin sağlıklı olarak gerçekleştirilebilmesi için temel kavramların doğru ve eksiksiz olarak yapılandırılması gerekmektedir. Bu yapılandırma esnasında öğretim kalitesini arttırmak amacıyla çeşitli yöntemler denenip, öğretim ortamları zenginleştirilmeye çalışılmaktadır. Dünya bilincini geliştirmede ihtiyaç duyulan kavramlar coğrafya dersi aracılığı ile kazandırılmaktadır. Bu çerçevede son yıllarda coğrafya öğretiminde de farklı öğretim yöntemleri denenmekte; etkililiği ve uygulanabilirliği tartışılmaktadır. Bu araştırma; ‘Dış Kuvvetler’ ünitesi “Akarsular” konusunda hatalı öğrenilen kavramların tespit edilmesi ve bu hataların en aza indirilmesinde yöntem tercihinin etki derecesini inceleyen deneysel bir çalışmadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1 |