Generating stakeholder trust is the core purpose of the institution’s business strategy. In this study concept of trust has been discussed, then as a major stakeholder of the university, students perceived trust values towards the university has been determined and the relationships between demographic variables and perceived trust values has been viewed. 354 university students have been attended to the study. At the end of this study, perceived trust scale dimension has been established and figured out that trust values have been differentiated according to the age, income, gender and grade variables.
Paydaşların güveninin oluşturulması günümüzde her kurumun işletme stratejisi için merkez bir konumdadır. Bu çalışmada ilk olarak güven olgusu tartışılmış, daha sonraki adımlarda üniversite örneğinde paydaş yaklaşımından hareketle öğrencilerin algıladıkları güven değerleri belirlenmiş ve bu değerler ile demografik özelliklerin ilişkisine bakılmış ve bu doğrultuda değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmaya 354 üniversite öğrencisi katılmıştır. Çalışmanın sonunda algılanan güven ölçeği boyutları ortaya konmuş; yaş, gelir, cinsiyet, sınıf değişkenlerine göre algılanan güven değerlerinin farklılaştığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 2 |