The aim of this research is to determine the efficiency of the science curriculum that has been applied to the second level of primary schools in the 2001-2002 semester, using the assessments of teachers. General characteristics, objectives, content, instruction and evaluation aspects of the curriculum, were evaluated by survey method. The universe of this research is composed by science teachers who are in charge in the second level of primary schools in İstanbul. The sampling is made with 80 science teachers who choosen randomly. After percentage and frequency calculations, results of the teacher assesments were transferred into tables and interpreted. At the end of the research, it is found that there were some problems in the curriculum.
Bu araştırma, 2001-2002 öğretim yılında uygulamaya konulan İlköğretim Okulları ikinci kademe Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programının yeterliliğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada program, genel özellikler, amaçlar, kapsam, işleyiş ve değerlendirme boyutlarında tarama modeli kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilindeki resmi ilköğretim okullarının ikinci kademesinde görevli Fen Bilgisi öğretmenleri, örneklemini ise , bu okullardan eş olasılıkla seçilen 80 öğretmen oluşturmuştur. Anket ile elde edilen veriler analiz edilirken, frekans ve yüzdeler hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda; programın tüm boyutlarında bazı aksaklıklar olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1 |