BibTex RIS Kaynak Göster

THE VIEWS OF 8th GRADE STUDENTS ABOUT ENERGY

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 175 - 184, 01.03.2007

Öz

The research is aimed to find out the students’ conceptions about energy who followed primary school program during eight years. By this way, it will be possible to see to what extent the primary education is able to prepare the students to an upper educational level about energy which is a critical subject regarding both its relation to daily life and construction process in students’ minds. Therefore, 8th grade students attending primary schools were interviewed by using semi structured interview form. The results show that students have incomplete and alternative conceptions about energy that is an important and abstract subject while constructing in their minds.

Kaynakça

  • Dykstra, D. (1986) Science Education in Elementary School: Some Observations . Journal of Research in Science Teaching. 23, 9, 853-856.
  • Warren, J. W. (1983) Energy and Its Carriers: A Critical Analysis. Physics Education, 18, 209-212.
  • Ogborn, J. (1990). Energy, Change, Difference and Danger. School Science Review, 72(259), 81-85.
  • Gürdal, A.; Bayram, H.; Şahin, F. (1999). İlköğretim Okullarında Enerji Konusunun Entegrasyon ile Öğretilmesi. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. Ankara.
  • Konuk, M. ve Kılıç, S. (1999). Fen Bilimleri Öğrencilerinde Bitki ve Hayvanlardaki Enerji Kaynağı Konusundaki Kavram Yanılgıları. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. Ankara.
  • Özmen, H.; Dumanoğlu, F. Ve Ayas, A. (2000). Ortaöğretimde Enerji Kavramının Öğretimi ve Enerji Eğitimi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, 508-512.
  • Stylianidou, F.; Ormerod, F. ve Ogborn, J. (2002). Analysis of Science Textbook Pictures about Energy and Pupils’ Readings of Them. International Journal of Science Education, 24, 3, 257-283.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. Sage Publications.
  • Solomon, J. (1982). How Children Learn About energy or Does The First Law Come First? School Science Review, 63(224), 415-422.
  • Ellse, M. (1988). Transferring not Transforming Energy. School Science Review, 69, 427-437.
  • Stylianidou, F. (1997). Children’s Learning About Energy and Processes of Change. School Science Review, 79(286), 91-97.
  • Trumper, R. (1998). A Longitudinal Study of Physics Students’ Conceptions on Energy in Pre-Service Training for High School Teachers. Journal of Science Education and Technology, Vol. 7, No. 4, 311-318.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Pegem/A Yayıncılık. 3. Baskı.

İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ENERJİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 175 - 184, 01.03.2007

Öz

Araştırmada, ilköğretim programında sekiz yıl süresince öğrenim gören öğrencilerin enerji konusundaki kavramalarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu yolla, temel öğretim sürecinin öğrencileri bir üst öğrenme yaşantılarına “enerji” gibi kritik bir konuda gerek alan bilgisini günlük yaşamla ilişkilendirebilme ve gerekse kavramı doğru yapılandırabilme açısından ne kadar hazırlayabildiği görülebilecektir. İlköğretim öğrenimleri süresince enerji konusunu nasıl algıladıklarını ortaya çıkarmak amaçlandığı için ilköğretim sekizinci sınıf öğrencileriyle yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile çalışılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin enerji gibi önemli ve soyut bir konuyu zihinlerinde yapılandırmalarında eksiklikler ve alternatifler olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Dykstra, D. (1986) Science Education in Elementary School: Some Observations . Journal of Research in Science Teaching. 23, 9, 853-856.
  • Warren, J. W. (1983) Energy and Its Carriers: A Critical Analysis. Physics Education, 18, 209-212.
  • Ogborn, J. (1990). Energy, Change, Difference and Danger. School Science Review, 72(259), 81-85.
  • Gürdal, A.; Bayram, H.; Şahin, F. (1999). İlköğretim Okullarında Enerji Konusunun Entegrasyon ile Öğretilmesi. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. Ankara.
  • Konuk, M. ve Kılıç, S. (1999). Fen Bilimleri Öğrencilerinde Bitki ve Hayvanlardaki Enerji Kaynağı Konusundaki Kavram Yanılgıları. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. Ankara.
  • Özmen, H.; Dumanoğlu, F. Ve Ayas, A. (2000). Ortaöğretimde Enerji Kavramının Öğretimi ve Enerji Eğitimi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, 508-512.
  • Stylianidou, F.; Ormerod, F. ve Ogborn, J. (2002). Analysis of Science Textbook Pictures about Energy and Pupils’ Readings of Them. International Journal of Science Education, 24, 3, 257-283.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. Sage Publications.
  • Solomon, J. (1982). How Children Learn About energy or Does The First Law Come First? School Science Review, 63(224), 415-422.
  • Ellse, M. (1988). Transferring not Transforming Energy. School Science Review, 69, 427-437.
  • Stylianidou, F. (1997). Children’s Learning About Energy and Processes of Change. School Science Review, 79(286), 91-97.
  • Trumper, R. (1998). A Longitudinal Study of Physics Students’ Conceptions on Energy in Pre-Service Training for High School Teachers. Journal of Science Education and Technology, Vol. 7, No. 4, 311-318.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Pegem/A Yayıncılık. 3. Baskı.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Gül Ünal Çoban Bu kişi benim

Hilal Aktamış Bu kişi benim

Ömer Ergin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünal Çoban, G., Aktamış, H., & Ergin, Ö. (2007). İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ENERJİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Kastamonu Education Journal, 15(1), 175-184.

10037