BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF STUDENT TEACHERS’ LEVELS OF UNDERSTANDING AND MISCONCEPTIONS OF SOME CONCEPTS ABOUT SUBSTANCE AND DETERMINATION REGARDING TO SOME VARIABLES

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 199 - 210, 01.03.2007

Öz

Students always face with conceptions in chemistry subjects. Every misunderstood subject affects the success of the students negatively and causes misconceptions. The purpose of this study is to determine student teachers’ levels of understanding and misconceptions of some concepts about substance. Furthermore, it examines the understanding level and misconceptions about substance of the student teachers regarding to the variables.

Kaynakça

  • Ayas, A., Çepni, S. and Akdeniz, A.R. Development of the Turkish secondary science curriculum, Science Education ,77: 4, 443-440 (1993).
  • Ayas, A. and Demirbaş, A. Turkish secondary students conceptions of introduction chemistry concepts, Journal of Chemical Education.74:5, 518-521 (1997).
  • Ayas A. ve Çoştu, B. Lise 1 öğrencilerinin “buharlaşma, yoğunlaşma ve kaynama”kavramlarını anlama seviyeleri, Yeni bin yılın başında Türkiye’ de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül MÜ. İstanbul, 273-281 (2001).
  • Kabapınar, F. Ortaöğretim öğrencilerinin çözünürlük kavramına ilişkin yanılgılarının besleyen düşünce biçimleri, yeni bin yılın başında Türkiye’ de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül MÜ. İstanbul, 266-273 (2001).
  • Demircioğlu, G., Özmen, H ve Ayas, A. Kimya öğretmen adaylarının asitler ve bazlarla ilgili yanlış anlamalarının belirlenmesi, yeni bin yılın başında Türkiye’ de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül MÜ. İstanbul, 451- 463(2001).
  • Demircioğlu, H. ve Demircioğlu, G. Lise 1 öğrencilerinin öğrendikleri kimya kavramlarını değerlendirmeleri üzerine bir araştırma, Kastamonu Eğitim dergisi 13:2, 401- 414 (2005).
  • Sökmen, N. ve Bayram, H. Lise 1. sınıf öğrencilerinin temel kimya kavramlarını anlama düzeyleriyle mantıksal düşünme yetenekleri arasındaki ilişki, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17: 89-94 (1999).
  • Özdilek, Z. ve Ergül, R. Yedinci sınıf öğrencilerinin çözünme olayı hakkındaki görüşleri ve kavram yanılgılarına yönelik bir çalışma, XII . Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1681- 1693 (2004).
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Özyalçın, Ö. Temel kimya dersinde öğrencilerin kavramları anlama ve sayısal problemleri çözme başarıları arasındaki ilişki, V.ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler, 16-18 Eylül ODTÜ, Ankara, 774-780 (2002).
  • Morgil, İ., Yılmaz, A., Özcan, F. ve Erdem, E. Öğrencilerin elektrokimya konusundaki kavram yanılgılarının farklı türleri ile saptanması, V. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler, 16-18 Eylül ODTÜ,Ankara, 769-774 (2002).
  • Coştu, B ve Ayas, A. Öğrencilerin kaynama olayı ile ilgili düşüncelerinin ve anlamlarının belirlenmesi, V. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler 16-18 Eylül ODTÜ, Ankara, 698-705 (2002).
  • Yıldırım, A., Demircioğlu, G., Özmen, H. ve Ayas, A. (2000). Kimyasal denge konusunun öğrenciler tarafından anlaşılma düzeyi ve karşılaşılan yanılgılar, IV. Fen bilimleri Eğitimi kongresi bildirileri, 6-8 Eylül Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, 427-433 (2000).
  • Özmen, H., İbrahimoğlu, K. ve Ayas, A. Lise-II öğrencilerinin kimya- I konularında zor olarak nitelendirildikleri kavramlar ve bunların anlaşılma seviyeleri IV. Fen bilimleri Eğitimi kongresi bildirileri, 6-8 Eylül Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, 403-408 (2004).
  • Sökmen, N. ve Bayram, H. 5.,8., ve 9. Sınıf öğrencilerin saf madde, karışım, homojen ve heterojen karışım kavramlarını anlama seviyeleri ve kavram yanılgıları, IV. Fen bilimleri Eğitimi kongresi bildirileri, 6-8 Eylül Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, 419- 422 (2000).
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Yavuz, S. Öğrencilerin kimya kavramlarını temel kimya ders kitaplarından öğrenme ve algılama düzeyleri, V. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler, 16-18 Eylül ODTÜ, Ankara, 792-802 (2002).
  • Demircioğlu, H. Ayas, A. ve Demircioğlu, G. Sınıf öğretmen adaylarının kimya kavramlarının anlama düzeyleri ve karşılaşılan yanılgılar, V. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler 16-18 Eylül ODTÜ,Ankara, 719-726. (2002).
  • Özmen, H., Demircioğlu, G. ve Ayas, A. Bazı kimya kavramlarıyla ilgili öğrenci yanılgıları: Bir literatür araştırması, yeni bin yılın başında Türkiye’ de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül, MÜ. İstanbul, 414-421 (2001).
  • Özmen, H., Karamustafaoğlu, S., Sevim, S. ve Ayas, A. Kimya öğretmen adaylarının temel kimya kavramlarını anlama seviyelerinin belirlenmesi, V.ulusal fen sbilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler 16-18 Eylül ODTÜ,Ankara, 827-834 (2002).
  • Martorella, P. H., Jessen, R. S., Kean, J. M. and Voelker, A. M. Concept Learning, Designs for Instruction, London: Intext Educational Publishers (1972).
  • Gürdal, A., Şahin, F ve Çağlar, A. (2001). Fen Eğitimi: İlkeler, Stratejiler Ve Yöntemler, Marmara üniversitesi yayın No: 662, Atatürk eğitim fakültesi yayını No: 39 İstanbul.
  • Goodwin, A. Is salt melting when ıt dissolves in water? Journal of chemical Education 79: 3, 393-396 (2002).
  • Erdem, E., Yılmaz, A. ve Morgil, I. Kimya dersinde bazı kavramlar öğrenciler tarafından ne kadar anlaşılıyor? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 65-72 (2001).
  • White,R.T. Learning Science Oxford: Blackwell Publishers. (1993).
  • Özan, M. B. ve Turan, M. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin Genel Kimya Dersine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 16-18 Eylül 2002. Ankara: ODTÜ yayınları, 180-186 (2004).

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MADDE KONUSUNDAKİ BAZI KAVRAMLARIN ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 199 - 210, 01.03.2007

Öz

Öğrenciler kimya konularında sürekli olarak kavramlar ile karşılaşmaktadırlar. Kimya dersi konularının öğrencilere öğretilebilmesi için öğrencilerin o konu ile ilgili kavramları tam olarak anlamaları şarttır. Anlaşılmayan her kavram yanılgılara sebep olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının madde ile ilgili bazı kavramları anlama düzeyleri ve bu kavramlarla ilgili sahip oldukları yanılgıları belirlemektir. Ayrıca öğretmen adaylarının anlama düzeyleri ve kavram yanılgılarının bazı değişkenler açısından incelenmektir.

Kaynakça

  • Ayas, A., Çepni, S. and Akdeniz, A.R. Development of the Turkish secondary science curriculum, Science Education ,77: 4, 443-440 (1993).
  • Ayas, A. and Demirbaş, A. Turkish secondary students conceptions of introduction chemistry concepts, Journal of Chemical Education.74:5, 518-521 (1997).
  • Ayas A. ve Çoştu, B. Lise 1 öğrencilerinin “buharlaşma, yoğunlaşma ve kaynama”kavramlarını anlama seviyeleri, Yeni bin yılın başında Türkiye’ de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül MÜ. İstanbul, 273-281 (2001).
  • Kabapınar, F. Ortaöğretim öğrencilerinin çözünürlük kavramına ilişkin yanılgılarının besleyen düşünce biçimleri, yeni bin yılın başında Türkiye’ de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül MÜ. İstanbul, 266-273 (2001).
  • Demircioğlu, G., Özmen, H ve Ayas, A. Kimya öğretmen adaylarının asitler ve bazlarla ilgili yanlış anlamalarının belirlenmesi, yeni bin yılın başında Türkiye’ de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül MÜ. İstanbul, 451- 463(2001).
  • Demircioğlu, H. ve Demircioğlu, G. Lise 1 öğrencilerinin öğrendikleri kimya kavramlarını değerlendirmeleri üzerine bir araştırma, Kastamonu Eğitim dergisi 13:2, 401- 414 (2005).
  • Sökmen, N. ve Bayram, H. Lise 1. sınıf öğrencilerinin temel kimya kavramlarını anlama düzeyleriyle mantıksal düşünme yetenekleri arasındaki ilişki, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17: 89-94 (1999).
  • Özdilek, Z. ve Ergül, R. Yedinci sınıf öğrencilerinin çözünme olayı hakkındaki görüşleri ve kavram yanılgılarına yönelik bir çalışma, XII . Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 1681- 1693 (2004).
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Özyalçın, Ö. Temel kimya dersinde öğrencilerin kavramları anlama ve sayısal problemleri çözme başarıları arasındaki ilişki, V.ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler, 16-18 Eylül ODTÜ, Ankara, 774-780 (2002).
  • Morgil, İ., Yılmaz, A., Özcan, F. ve Erdem, E. Öğrencilerin elektrokimya konusundaki kavram yanılgılarının farklı türleri ile saptanması, V. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler, 16-18 Eylül ODTÜ,Ankara, 769-774 (2002).
  • Coştu, B ve Ayas, A. Öğrencilerin kaynama olayı ile ilgili düşüncelerinin ve anlamlarının belirlenmesi, V. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler 16-18 Eylül ODTÜ, Ankara, 698-705 (2002).
  • Yıldırım, A., Demircioğlu, G., Özmen, H. ve Ayas, A. (2000). Kimyasal denge konusunun öğrenciler tarafından anlaşılma düzeyi ve karşılaşılan yanılgılar, IV. Fen bilimleri Eğitimi kongresi bildirileri, 6-8 Eylül Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, 427-433 (2000).
  • Özmen, H., İbrahimoğlu, K. ve Ayas, A. Lise-II öğrencilerinin kimya- I konularında zor olarak nitelendirildikleri kavramlar ve bunların anlaşılma seviyeleri IV. Fen bilimleri Eğitimi kongresi bildirileri, 6-8 Eylül Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, 403-408 (2004).
  • Sökmen, N. ve Bayram, H. 5.,8., ve 9. Sınıf öğrencilerin saf madde, karışım, homojen ve heterojen karışım kavramlarını anlama seviyeleri ve kavram yanılgıları, IV. Fen bilimleri Eğitimi kongresi bildirileri, 6-8 Eylül Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, 419- 422 (2000).
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Yavuz, S. Öğrencilerin kimya kavramlarını temel kimya ders kitaplarından öğrenme ve algılama düzeyleri, V. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler, 16-18 Eylül ODTÜ, Ankara, 792-802 (2002).
  • Demircioğlu, H. Ayas, A. ve Demircioğlu, G. Sınıf öğretmen adaylarının kimya kavramlarının anlama düzeyleri ve karşılaşılan yanılgılar, V. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler 16-18 Eylül ODTÜ,Ankara, 719-726. (2002).
  • Özmen, H., Demircioğlu, G. ve Ayas, A. Bazı kimya kavramlarıyla ilgili öğrenci yanılgıları: Bir literatür araştırması, yeni bin yılın başında Türkiye’ de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül, MÜ. İstanbul, 414-421 (2001).
  • Özmen, H., Karamustafaoğlu, S., Sevim, S. ve Ayas, A. Kimya öğretmen adaylarının temel kimya kavramlarını anlama seviyelerinin belirlenmesi, V.ulusal fen sbilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildiriler 16-18 Eylül ODTÜ,Ankara, 827-834 (2002).
  • Martorella, P. H., Jessen, R. S., Kean, J. M. and Voelker, A. M. Concept Learning, Designs for Instruction, London: Intext Educational Publishers (1972).
  • Gürdal, A., Şahin, F ve Çağlar, A. (2001). Fen Eğitimi: İlkeler, Stratejiler Ve Yöntemler, Marmara üniversitesi yayın No: 662, Atatürk eğitim fakültesi yayını No: 39 İstanbul.
  • Goodwin, A. Is salt melting when ıt dissolves in water? Journal of chemical Education 79: 3, 393-396 (2002).
  • Erdem, E., Yılmaz, A. ve Morgil, I. Kimya dersinde bazı kavramlar öğrenciler tarafından ne kadar anlaşılıyor? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 65-72 (2001).
  • White,R.T. Learning Science Oxford: Blackwell Publishers. (1993).
  • Özan, M. B. ve Turan, M. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin Genel Kimya Dersine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 16-18 Eylül 2002. Ankara: ODTÜ yayınları, 180-186 (2004).
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hatice Karaer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaer, H. (2007). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MADDE KONUSUNDAKİ BAZI KAVRAMLARIN ANLAŞILMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Kastamonu Education Journal, 15(1), 199-210.

10037