Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Sportsmanship Behavior and Sports Attitude of Middle School Students According to Their Attendance in Physical Education and Sports Courses and Students Views on This Application

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 2, 910 - 930, 20.03.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.697835

Öz

This study was carried out to determine the attitudes of secondary school students who participate in physical education and sports course and those who do not participate in these courses with their attitudes towards physical education and sports and sportsmanship behaviour and to determine students’ views about this new practice. There are two separate researches in this study. In the first research, 78 students, who participated in supporting and training courses of physical education were selected as the experimental group. 71 students, as control group, were selected from the students who did not attend these physical education and sport courses. Physical Education and Sport Attitude Scale and Sportspersonship Behaviour Scale in Physical Education Course were applied to students at the beginning and end of the term. Descriptive statistics, independent sample t-test and paired sample t-tests were used in data analysis. In the second study two focus group interviews were conducted with 8 students and their opinions were asked about the support and training courses of physical education and sports .According to the results, there was a significant increase in the post-test scores of the students in attending and training courses towards physical education and sports and sportsmanship behaviours. When the qualita-tive data in study two is analysed, five dimensions have emerged: achievements, the one led to the course, the reason for participating in the course, problems and suggestions. As a result of these two researches, it was determined that support and training courses of physical education and sports were effective for physical education and sports attitude and sports-manship behaviour of students. In addition, this new practice of support and training course has been found to have many benefits for the student and some problems and suggestions have been put forward by students.

Kaynakça

  • Aktaş, L. P., & Mirzeoğlu, D. E. (2009). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin öğrenme stillerinin okul başarılarına ve beden eğitimi dersine yönelik tutumlarına etkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-8. Aküzüm, C., & Saraçoğlu, M. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin destekleme ve yetiştirme kurslarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 5(2), 97-121. Altıntaş, H. A. (2006). Mardin Midyat’taki ilköğretim kurumlarında islenen beden eğitimi derslerine yönelik öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin görüşleri, Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara Aras, Ö. (2013). İlköğretim kurumları ikinci kademede Öğrenim gören öğrenci ve görev yapan beden Eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi dersine Yönelik görüş ve tutumlarının incelenmesi (Kars ili örneği), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Ankara Arastaman G., Fidan İ.Ö., & Fidan T., (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75. Başer, S. A. (2009). Öğretmen Niteliklerinin Beden Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Bu Derse Karşı Olan Tutumlarına Etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. Biber, AÇ., Tuna, A., Polat, AC., Altınok, F., & Küçükoğlu, U. (2017). Ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına dair öğrenci görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 103-119. Bozbayındır, F., & Kara, M. (2017). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarında (DYK) Karşılaşılan Sorunlar ve Öğretmen Görüşleri Temelinde Çözüm Önerileri. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 336-349. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz , Ş. Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Creswell W, P. Clark V. (2015) Karma Yöntem Araştırmaları, Çeviren: Dede Y. Demir S. B, 2. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara Demirhan, G, Altay F. (2001). Lise 1. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin spor ölçeği, Spor Bilimleri Dergisi, 12(2) s:9-20 Demirhan, G., Coşkun, H., Altay, F.. (2002). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Niteliklerine İlişkin Görüşler, Eğitim ve Bilim Dergisi, 27(123), 35-41 Dönmez, İ., Gürbüz, S., & Tekçe, M. (2018). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 3(2), 45-58. Felicity, H. (2002). Eğitimde Etik, Çev. Semra Kunt-Akbaş, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, ss.20-22. Göksu, İ. ve Gülcü, A., (2016). Ortaokul ve Liselerde Uygulanan Destekleme Kurslarıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 153-171. Guba, E. G. (1981). Criteria for assessing the trustworthiness of naturalistic inquiries. Educational Technology research and develop-ment, 29(2), 75-91. Güllü M., Güçlü M. (2009). Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 138-151. Gülüm, V., & Bilir, P. (2011). Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64. Günbay, Ş., Sarı, İ., Mirzeoğlu, D. (2017). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersi destekleme ve yetiştirme kursu hakkındaki görüşleri. 15. Spor Bilimleri Kongresi.15-18 Kasım 2017, Antalya, Türkiye, p:564-565. Güray, E. (2002). İlköğretim Okullarındaki Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi Hakkındaki Düşünceleri ve Beklentileri (Gebze Örneği). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. İlkim, M. (2006). Beden eğitimi öğretmenlerinin çalışma şartlarına göre beden eğitimi dersini nasıl işlediklerinin değerlendirilmesi İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya. İncirli, A., İlğan, A., Sirem, Ö., & Bozkurt, S. (2017). Ortaöğretim destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (42), 50-68. Kağıtçıbaşı, Ç. (2005). Yeni İnsan ve İnsanlar. (Onuncu Basım). İstanbul: Evrim Yayınevi. Karadağ, E. (2010). Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinde Kullanılan Araştırma Modelleri: Nitelik Düzeyleri ve Analitik Hata Tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(1), 49-71. Karakuş, E. (2005). Resmi Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi Derslerinin Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğren-cilerin ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Kırıkkale İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, AÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Kaya, S. (2011). İlköğretim okul yöneticilerinin, beden eğitimi öğretmenlerinin ve öğrencilerin okul spor programlarındaki fair play anlayışları: Bolu ili örneği, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu Koç, Y. (2013). Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği (BEDSDÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Erzincan Üniversi-tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15-1 Lincoln Y. S.,& Guba, E. G. (1986). But is it rigorous? Trustworthiness and authenticity in naturalistic evaluation. New directions for evaluation, (30), 73-84. Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage. Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 5-8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Milli Eğitim Bakanlığı, (2014). Millî Eğitim Bakanlığı örgün ve yaygın eğitimi destekleme ve yetiştirme kursları yönergesi. 5 Temmuz 2019 tarihinde https://hbogm.meb.gov.tr/ adresinden erişilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Örgün ve Yaygın Eğitimi Destekleme ve Yetiştirme Kursları Tanıtım Kitapçığı. Ankara:MEB Yayınları. 5 Temmuz 2019 tarihinde http://www.meb.gov.tr/sinavlar/dokumanlar/2017/dyk_kitapcik.pdf adresinden ulaşılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Destekleme ve Yetiştirme Kursları e-Klavuzu. Ankara: MEB Yayınları. 5 Temmuz 2019 tarihinde https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_09/05111501_DYK_e_kilavuz.pdf adresinden ulaşılmıştır. Morgan,’dan, Aktaran: Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınevi. Nartgün, Ş. S., & Dilekçi, Ü. (2016). Eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygu-lamada Eğitim Yönetimi, 22(4), 537-564. Ocak Y., Tortop Y. (2006). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Derslerine İlişkin Genel Görüşleri ve Beden Eğitimi Derslerini Yürütürken Karşılaştıkları Sorunları, 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 3-5 Kasım, Muğla, 663-669 Öncü, E. (2007). Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları ve beklentileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara Ören, A. N. (2014). Öğrencilerin dershaneye yönelik düşüncelerinin analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Özcan, G., Mirzeoğlu A.D., Çoknaz, D. (2016). Öğrenci gözüyle beden eğitimi ve spor dersi ve öğretmeni. Abant İzzet Baysal Üniver-sitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 270-291. Özgüven, İ. E. (2005). “Bireyi Tanıma Teknikleri”, PDREM yayınları, 125, Ankara, Özşaker M, Orhun A. (2005). İlköğretim okullarında beden eğitimi dersinin amaç ve içeriğine ilişkin sorunlar, 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, 10-11 Haziran, Bursa, 103-114. Pellicer-Chenoll, M., Garcia-Massó, X., Morales, J., Serra-Añó, P., Solana-Tramunt, M., González, L. M., & Toca-Herrera, J. L. (2015). Physical activity, physical fitness and academic achievement in adolescents: a self-organizing maps approach. Health edu-cation research, 30(3), 436-448. Sakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler. Ankara: İmge Kitap Evi. Salman M. N. Çalgın E. R. Salman S. (2005). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Sorunlarının Cinsiyet Faktörü Açısından Değer-lendirilmesi, Editör: GÜLTEKİN, O. 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, Burfaş Ofset Tesisleri, Bursa. Sarıbaş, M. Pınar, A. (2018). Ortaöğretim son sınıf öğrencilerinin coğrafya dersinin sınav sistemindeki yerini bilmelerinin destekleme ve yetiştirme kurslarında coğrafya dersini seçmelerine etkisi üzerine bir araştırma. 1. International Geography Education Symposi-um, Nevşehir. Proceeding book, ISBN: 978-605-81180-2-7. (pp. 94-106) Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education for information, 22(2), 63-75. Singh, A. S., Saliasi, E., Van Den Berg, V., Uijtdewilligen, L., De Groot, R. H., Jolles, J., ... & Ericsson, I. (2019). Effects of physical activity interventions on cognitive and academic performance in children and adolescents: a novel combination of a systematic re-view and recommendations from an expert panel. Br J Sports Med, 53(10), 640-647. Şahin, D. (2011). Okul müdürü, öğretmen ve ebeveynlerin beden eğitimi dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı Tanrıverdi, İ. (2016). Ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılması (Van ili örneği), Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ağrı Taşkın, C. (2018). Ortaokul beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri, Trakya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Edirne. Taşmektepligil, Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O., & Kılcıgil, E. (2006). İlköğretim okullarında beden eğitimi ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 139-147. Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, s:65, s80, s115). Tokat, S. (2013). Beden eğitimi öğretmenleri ve okul yöneticilerinin Beden eğitimi ve spor dersinin etkinliği üzerine Görüşlerinin incelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara Türkmen M., Varol S. (2015). Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Ortaokul Öğrencileri Üzerinde Sportmenlik Davranışı Oluşturma Etkisinin Belirlenmesi: (Bartın İl Örneği), Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi (UGEAD), 1: 42-64 Ünsal, S., & Korkmaz, F. (2016). Destekleme ve yetiştirme kurslarının işlevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2):87-118. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yontemleri. Ankara: Seçkin. Yılmaz, A. (2012). Ortaöğretim kurumlarındaki yönetici, beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi: nitel bir çalışma. Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.

Destekleme ve Yetiştirme Kursuna Katılan Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Tutumları, Sportmenlik Davranışları ve Uygulama Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 2, 910 - 930, 20.03.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.697835

Öz

Bu araştırma beden eğitimi ve spor dersi destekleme ve yetiştirme kursuna katılan ile katılmayan ortaokul öğrencilerin beden eğitimi ve spora karşı tutumları ile sportmenlik davranışlarının incelenmesi ve öğrencilerin bu yeni uygulama hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada iki araştırma bulunmaktadır. Birinci araştırma öğrencilerinden destekleme ve yetiştirme kursuna katılan 78 öğrenci deney grubu olarak, kursa katılmayan 71 öğrenci ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Öğrencilere dönem başın-da ve sonunda Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği ve Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği uygulatılmıştır. Analizlerde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplarda t testi ve eşleştirilmiş gruplarda t testi kullanılmıştır. İkinci araştırmada ise beden eğitimi destekleme ve yetiştirme kursuna katılan 8 öğrenciye odak grup görüşmesi yapılmış ve öğrencilerin destekleme ve yetiştirme kursu hakkındaki görüşleri tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre destekleme ve yetiştirme kursuna katılan deney grubu öğrencilerinin beden eğitimi ve spora karşı tutum ve sportmenlik davranışları son test puanlarında anlamlı düzeyde artış görülmüştür. Nitel veriler incelendiğinde ise beş boyut ortaya çıkmıştır: kazanımlar, kursa yönlendiren, kursa katılma nedeni, yaşanılan sorunlar ve öneriler. Sonuç olarak destekleme ve yetiştirme kurslarının beden eğitimi ve spora karşı tutumu ve sportmenlik davranışı için etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu uygulamanın öğrenciye çok yönlü faydaları olduğu belirlenirken, öğrenciler tarafından bazı sorunlar ve öneriler de ortaya koyulmuştur.

Kaynakça

  • Aktaş, L. P., & Mirzeoğlu, D. E. (2009). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin öğrenme stillerinin okul başarılarına ve beden eğitimi dersine yönelik tutumlarına etkisi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-8. Aküzüm, C., & Saraçoğlu, M. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin destekleme ve yetiştirme kurslarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 5(2), 97-121. Altıntaş, H. A. (2006). Mardin Midyat’taki ilköğretim kurumlarında islenen beden eğitimi derslerine yönelik öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin görüşleri, Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara Aras, Ö. (2013). İlköğretim kurumları ikinci kademede Öğrenim gören öğrenci ve görev yapan beden Eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi dersine Yönelik görüş ve tutumlarının incelenmesi (Kars ili örneği), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Ankara Arastaman G., Fidan İ.Ö., & Fidan T., (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75. Başer, S. A. (2009). Öğretmen Niteliklerinin Beden Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Bu Derse Karşı Olan Tutumlarına Etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. Biber, AÇ., Tuna, A., Polat, AC., Altınok, F., & Küçükoğlu, U. (2017). Ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına dair öğrenci görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 103-119. Bozbayındır, F., & Kara, M. (2017). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarında (DYK) Karşılaşılan Sorunlar ve Öğretmen Görüşleri Temelinde Çözüm Önerileri. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 336-349. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz , Ş. Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Creswell W, P. Clark V. (2015) Karma Yöntem Araştırmaları, Çeviren: Dede Y. Demir S. B, 2. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara Demirhan, G, Altay F. (2001). Lise 1. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin spor ölçeği, Spor Bilimleri Dergisi, 12(2) s:9-20 Demirhan, G., Coşkun, H., Altay, F.. (2002). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Niteliklerine İlişkin Görüşler, Eğitim ve Bilim Dergisi, 27(123), 35-41 Dönmez, İ., Gürbüz, S., & Tekçe, M. (2018). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının Fırsat Eşitliği Açısından Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 3(2), 45-58. Felicity, H. (2002). Eğitimde Etik, Çev. Semra Kunt-Akbaş, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, ss.20-22. Göksu, İ. ve Gülcü, A., (2016). Ortaokul ve Liselerde Uygulanan Destekleme Kurslarıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 153-171. Guba, E. G. (1981). Criteria for assessing the trustworthiness of naturalistic inquiries. Educational Technology research and develop-ment, 29(2), 75-91. Güllü M., Güçlü M. (2009). Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 138-151. Gülüm, V., & Bilir, P. (2011). Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 57-64. Günbay, Ş., Sarı, İ., Mirzeoğlu, D. (2017). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersi destekleme ve yetiştirme kursu hakkındaki görüşleri. 15. Spor Bilimleri Kongresi.15-18 Kasım 2017, Antalya, Türkiye, p:564-565. Güray, E. (2002). İlköğretim Okullarındaki Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi Hakkındaki Düşünceleri ve Beklentileri (Gebze Örneği). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. İlkim, M. (2006). Beden eğitimi öğretmenlerinin çalışma şartlarına göre beden eğitimi dersini nasıl işlediklerinin değerlendirilmesi İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya. İncirli, A., İlğan, A., Sirem, Ö., & Bozkurt, S. (2017). Ortaöğretim destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (42), 50-68. Kağıtçıbaşı, Ç. (2005). Yeni İnsan ve İnsanlar. (Onuncu Basım). İstanbul: Evrim Yayınevi. Karadağ, E. (2010). Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinde Kullanılan Araştırma Modelleri: Nitelik Düzeyleri ve Analitik Hata Tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(1), 49-71. Karakuş, E. (2005). Resmi Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi Derslerinin Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğren-cilerin ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Görüşleri (Kırıkkale İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, AÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Kaya, S. (2011). İlköğretim okul yöneticilerinin, beden eğitimi öğretmenlerinin ve öğrencilerin okul spor programlarındaki fair play anlayışları: Bolu ili örneği, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu Koç, Y. (2013). Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği (BEDSDÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Erzincan Üniversi-tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15-1 Lincoln Y. S.,& Guba, E. G. (1986). But is it rigorous? Trustworthiness and authenticity in naturalistic evaluation. New directions for evaluation, (30), 73-84. Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage. Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 5-8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Milli Eğitim Bakanlığı, (2014). Millî Eğitim Bakanlığı örgün ve yaygın eğitimi destekleme ve yetiştirme kursları yönergesi. 5 Temmuz 2019 tarihinde https://hbogm.meb.gov.tr/ adresinden erişilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Örgün ve Yaygın Eğitimi Destekleme ve Yetiştirme Kursları Tanıtım Kitapçığı. Ankara:MEB Yayınları. 5 Temmuz 2019 tarihinde http://www.meb.gov.tr/sinavlar/dokumanlar/2017/dyk_kitapcik.pdf adresinden ulaşılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Destekleme ve Yetiştirme Kursları e-Klavuzu. Ankara: MEB Yayınları. 5 Temmuz 2019 tarihinde https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_09/05111501_DYK_e_kilavuz.pdf adresinden ulaşılmıştır. Morgan,’dan, Aktaran: Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınevi. Nartgün, Ş. S., & Dilekçi, Ü. (2016). Eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygu-lamada Eğitim Yönetimi, 22(4), 537-564. Ocak Y., Tortop Y. (2006). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Derslerine İlişkin Genel Görüşleri ve Beden Eğitimi Derslerini Yürütürken Karşılaştıkları Sorunları, 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 3-5 Kasım, Muğla, 663-669 Öncü, E. (2007). Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları ve beklentileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara Ören, A. N. (2014). Öğrencilerin dershaneye yönelik düşüncelerinin analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Özcan, G., Mirzeoğlu A.D., Çoknaz, D. (2016). Öğrenci gözüyle beden eğitimi ve spor dersi ve öğretmeni. Abant İzzet Baysal Üniver-sitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 270-291. Özgüven, İ. E. (2005). “Bireyi Tanıma Teknikleri”, PDREM yayınları, 125, Ankara, Özşaker M, Orhun A. (2005). İlköğretim okullarında beden eğitimi dersinin amaç ve içeriğine ilişkin sorunlar, 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, 10-11 Haziran, Bursa, 103-114. Pellicer-Chenoll, M., Garcia-Massó, X., Morales, J., Serra-Añó, P., Solana-Tramunt, M., González, L. M., & Toca-Herrera, J. L. (2015). Physical activity, physical fitness and academic achievement in adolescents: a self-organizing maps approach. Health edu-cation research, 30(3), 436-448. Sakallı, N. (2001). Sosyal Etkiler. Ankara: İmge Kitap Evi. Salman M. N. Çalgın E. R. Salman S. (2005). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Sorunlarının Cinsiyet Faktörü Açısından Değer-lendirilmesi, Editör: GÜLTEKİN, O. 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, Burfaş Ofset Tesisleri, Bursa. Sarıbaş, M. Pınar, A. (2018). Ortaöğretim son sınıf öğrencilerinin coğrafya dersinin sınav sistemindeki yerini bilmelerinin destekleme ve yetiştirme kurslarında coğrafya dersini seçmelerine etkisi üzerine bir araştırma. 1. International Geography Education Symposi-um, Nevşehir. Proceeding book, ISBN: 978-605-81180-2-7. (pp. 94-106) Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education for information, 22(2), 63-75. Singh, A. S., Saliasi, E., Van Den Berg, V., Uijtdewilligen, L., De Groot, R. H., Jolles, J., ... & Ericsson, I. (2019). Effects of physical activity interventions on cognitive and academic performance in children and adolescents: a novel combination of a systematic re-view and recommendations from an expert panel. Br J Sports Med, 53(10), 640-647. Şahin, D. (2011). Okul müdürü, öğretmen ve ebeveynlerin beden eğitimi dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı Tanrıverdi, İ. (2016). Ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılması (Van ili örneği), Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ağrı Taşkın, C. (2018). Ortaokul beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri, Trakya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Edirne. Taşmektepligil, Y., Yılmaz, Ç., İmamoğlu, O., & Kılcıgil, E. (2006). İlköğretim okullarında beden eğitimi ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 139-147. Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, s:65, s80, s115). Tokat, S. (2013). Beden eğitimi öğretmenleri ve okul yöneticilerinin Beden eğitimi ve spor dersinin etkinliği üzerine Görüşlerinin incelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara Türkmen M., Varol S. (2015). Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Ortaokul Öğrencileri Üzerinde Sportmenlik Davranışı Oluşturma Etkisinin Belirlenmesi: (Bartın İl Örneği), Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi (UGEAD), 1: 42-64 Ünsal, S., & Korkmaz, F. (2016). Destekleme ve yetiştirme kurslarının işlevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2):87-118. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yontemleri. Ankara: Seçkin. Yılmaz, A. (2012). Ortaöğretim kurumlarındaki yönetici, beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi: nitel bir çalışma. Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Şahin Günbay Bu kişi benim

İhsan Sarı Bu kişi benim 0000-0002-9090-8447

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Günbay, Ş., & Sarı, İ. (2020). Destekleme ve Yetiştirme Kursuna Katılan Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Tutumları, Sportmenlik Davranışları ve Uygulama Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(2), 910-930. https://doi.org/10.24106/kefdergi.697835

Cited By

INVESTIGATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS' SPORTSMANSHIP BEHAVIORS IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS LESSON
Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
https://doi.org/10.33689/spormetre.1187404

10037