Purpose: The European Union (EU) is a prominent international organization with significant policies in political, economic, social, and military spheres. The aim of the research is to examine and analyze university youth's perspective on the EU.
Design/Methodology: In this study, university students' perceptions of the EU were examined through analysis. The survey, prepared for this purpose, was administered to 815 students selected using the stratified sampling method from four universities in Gaziantep.
Findings: The findings indicate that university youth's political, cultural, and economic perceptions of the EU are at a moderate level, and these perceptions vary based on factors such as gender, age, department, and average monthly income. Nonetheless, there is a consensus among young people that EU membership will accelerate the modernization process in our country.
Limitations: The main limitation of the research is that it consists of university students studying at 4 universities in Gaziantep.
Originality/Value: The main originality of the research is the analysis made on university youth studying at 4 different universities. In addition, when the EU literature is examined, the applied methodology also reflects the originality of the study.
1919B012216116
Amaç: Avrupa Birliği (AB), siyasi, ekonomik, sosyal ve askeri anlamda önemli politikalar üreten büyük bir uluslararası örgüttür. Araştırmanın amacı üniversite gençliğinin AB’ye bakış açısını incelemek ve analiz etmektir.
Tasarım/Yöntem: Bu çalışmada üniversiteli gençlerin AB’ye ilişkin algıları, yapılan analizlerle test edilmiştir. Bu kapsamda hazırlanan anket, Gaziantep’te bulunan 4 üniversitede akademik hayatlarını sürdüren öğrenciler arasından tabakalama örneklem yöntemiyle belirlenen 815 öğrenci üzerinde test edilmiştir.
Bulgular: Elde edilen bulgular; üniversite gençliğinin AB’ye ilişkin siyasi, kültürel ve ekonomik algılarının orta düzeyde olduğunu ve bu algıların cinsiyet, yaş, bölüm ve ortalama aylık gelir gibi değişkenler açısından birtakım farklılıklar gösterdiğini göstermiştir. Bununla birlikte, gençlerin özellikle AB üyeliğinin ülkemizde modernleşme sürecini hızlandıracağı yönünde görüş birliğine sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Sınırlılıklar: Araştırmanın temel sınırlılığı, Gaziantep'te 4 üniversitede okuyan üniversite öğrencilerinden oluşmasıdır.
Özgünlük/Değer: Araştırmanın temel özgünlüğü 4 farklı üniversitede eğitim gören üniversite gençliği üzerinden analizler yapılmasıdır. Ayrıca AB literatürü incelendiğinde, uygulanan metodoloji de çalışmanın özgünlüğünü yansıtmaktadır.
Etik kurul raporu ekte sunulmuştur.
TUBİTAK
1919B012216116
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Avrupa Birliği Ekonomisi, Uluslararası İktisadi Kuruluşlar |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012216116 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 30 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.