Ecological Footprint: A Study On The Awareness Of Faculty Of Economics And Administrative Sciences Students
Yıl 2025,
Cilt: 17 Sayı: 32, 320 - 337, 30.05.2025
Seyhan Çil Koçyiğit
,
Şükran Güngör Tanç
,
Fatma Temelli
Kaynakça
-
Agaç, H. & Yalçın, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin ekolojik ayak izlerine göre kaç gezegene ihtiyacı
var? Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 960-967.
https://doi.org/10.21733/ibad.492268.
-
Akıllı, H., Kemahlı, F., Okudan, K. & Polat, F. (2008). Ekolojik ayak izinin kavramsal içeriği ve
Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde bireysel ekolojik ayak izi
hesaplaması. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 8(15), 1-25.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/auiibfd/issue/32317/359129
-
Amprazis, A., Galanis, N., Malandrakis, G., Panaras, G., Papadopoulou, P. & Galli, A. (2023). The
ecological footprint of Greek Citizens: Main drivers of consumption and influencing factors.
Sustainability, 15(2), 1377. https://doi.org/10.3390/su15021377.
-
Aslam, B., Zhang, G., Amjad, M.A., Guo, S. & Ji, M. (2023). Does the impact of financial development
reinforce sustainability ecological footprint? Fresh evidence from middle and high-income
economies. Journal of Cleaner Production, 429, 139-573.
https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2023.139573
-
Bashir, M.F., Benjiang, M.A., Hussain, H. I., Shahbaz, M., Koca, K. & Shahzadi, I. (2022). Evaluating
environmental commitments to COP21 and the role of economic complexity, renewable energy,
financial development, urbanization, and energy innovation: empirical evidence from the RCEP
countries. Renewable Energy, 184, 541–550. https://doi.org/10.1016/j.renene.2021.11.102.
-
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. & Köklü, N. (2018). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem
Akademi.
-
Coşkun, I. Ç. & Sarıkaya, R. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık
düzeylerinin belirlenmesi. Turkish Studies International Periodical For the Languages,
Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), ,1761-1787.
http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6598
-
Çam, H. & Çelik, G. (2022). Ekolojik ayak izini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir yapısal
model önerisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25(1), 201-215.
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1103235
-
Çetin, F. A., Güven Yıldırım, E. & Aydoğdu, M. (2017). Sürdürülebilir yaşama yönelik ekolojik ayak
izi eğitiminin çevre sorunlarına yönelik tutum ve davranış düzeyine etkisi. Kuramsal Eğitim Bilim
Dergisi, 10(1), 31-48. http://dx.doi.org/10.5578/keg.20985.
-
Çıkrık, S. & Yel, M. (2019). Biyoloji öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin
belirlenmesi. Turkish Studies Social Sciences, 14(6), 2999-3008.
http://doi.org/10.29228/TurkishStudies.39703.
-
Çolak, G. & Atılgan Türkmen, B. (2023). Kurumsal karbon ayak izi analizi: Bir kimya fabrikası için
örnek hesaplama. Doğal Afetler ve Çevre Dergisi, 9(1), 191-201.
https://doi.org/10.21324/dacd.1120858.
-
Demirkol, M. & Aslan, İ. (2021). Sınıf öğretmenlerinin ekolojik ayak izi farkındalık düzeyleri. Journal
of Computer and Education Research, 9(18), 904-928. https://doi.org/10.18009/jcer.901915.
-
Deniz Çakıroğlu, A. (2023). Genç tüketicilerin ekolojik zekasının ekolojik ayak izi farkındalıkları
üzerindeki etkisi: İstanbul İlinde bir uygulama. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi,
12(3) , 2100-2127. https://doi.org/10.15869/itobiad.1318124.
-
Eraslan, Ş. & Seçme, D. (2021). Mimarlık fakültesi öğrencilerinin ekolojik ayak izi farkındalık düzeyi.
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 25(3), 481-491.
https://doi.org/10.19113/sdufenbed.801151.
-
Erten, S. (2004). Çevre eğitimi ve çevre bilinci nedir, çevre eğitimi nasıl olmalıdır?. Çevre ve İnsan
Dergisi, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı, Sayı.65-66, Ankara.
-
George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. 17.0
update (10a ed.), Boston: Pearson.
-
Günal, N., Yücel Işıldar, G. & Atik, A.D. (2018). Üniversite öğrencilerinin ekolojik ayak izi azaltılması
konusundaki eğilimlerinin incelenmesi. TÜBAV Bilim, 11(4), 34-46.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubav/issue/42160/507066
-
Güngör, H. (2019). Bir okul öncesi eğitim kurumunda ekolojik ayak izi uygulamaları ile sürdürülebilir
yaşam fırsatlarının geliştirilmesi (Yayın No. 507909) [Doktora Tezi, Pamukkale Üniversitesi].
Yükseköğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp.
-
Güngör, H. & Cevher Kalburan, F. N. (2022). Okul öncesi eğitim kurumu çalışanlarının ekolojik ayak
izi farkındalık düzeylerinin belirlenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports &
Science Education (IJTASE), 1(1), 17-27.
-
Günşen, G. (2023). Çevre eğitimi etkinliklerinin okul öncesi öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi
farkındalığına ve çevre bilincine yönelik ilgi düzeylerine olan etkisinin incelenmesi. Uluslararası
Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 4(1), 1-13. https://doi.org/10.59062/ijpes.1233687.
-
Güriş, S. & Astar, M. (2015). Bilimsel araştırmalarda SPSS ile istatistik. İstanbul: Der Yayınları.
Işık Mercan, S. (2022). Ekolojik kimlik ve ekolojik ayak izi: Çevre sorunlarında bir ikilem mi?
International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 47, 148-161.
http://dx.doi.org/10.32003/igge.1124911.
-
Kalaycı, Şeref (Ed.) (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil
Yayınları.
-
Karimi Alavijeh, N., Nasrin, S. & Salehnia, N. (2022). The effects of agricultural development on CO2
emissions: empirical evidence from the most populous developing countries. Environment
Development and Sustainability, 25, 12011-12031. https://doi.org/10.1007/s10668-022-02567-1.
-
Kibria, Md. G. (2023). Ecological footprint in Bangladesh: Identifying the intensity of economic
complexity and natural resources. Heliyon, 9(4), 1-11. e14747.
https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e14747.
-
Küçükbaş Duman, F. & Atabek Yiğit, E. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin ekolojik ayak
izi farkındalıkları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 27(4), 265-280.
https://doi.org/10.53434/gbesbd.1114228.
-
O’Gorman, L. & Davis, J. (2013). Ecological footprinting: Its potential as a tool for change in preservice
teacher education. Environmental Education Research, 19(6), 779–791.
https://doi.org/10.1080/13504622.2012.749979.
-
Özgen, U. & Demirci Aksoy, A. (2017). Tüketicilerın ekolojık ayak izi farkındalık düzeyleri (Ankara
İli örneği). Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 52(3), 46-65. http://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyalekonomi.17.11.790.
-
Özyürek, C., Demirci, F., Sarıgöl, J., Tepe, B. & Güler, H. (2022). Öğretmen adaylarının bireysel
ekolojik ayak izinin bazı değişkenlere göre değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1) 390-402. https://doi.org/10.33437/ksusbd.407082.
-
Saylar, Ö. & Akyüz, C. A. (2019). Fen bilgisi ve biyoloji öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi
farkındalık düzeylerinin belirlenmesi. Mustafa Kılıç & M. Eraslan (Eds.), 6. Uluslararası
Multidisipliner Çalışmaları Kongresi (26-27 Nisan 2019, Gaziantep, Türkiye), Eğitim Bilimleri
Tam Metin Bildiri Kitabı, (ss.289-294). Asos Yayınları.
-
Sonu, G., Binod, P. & Sonika, G. R. (2011). Ecological footprint: A tool for measuring sustainable
development. International Journal Of Environmental Sciences, 2(1), 140-144.
https://www.researchgate.net/publication/276270908_Ecological_Footprint_A_tool_for_measur
ing_Sustainable_development
-
Şimşek, T. (2020). Bazı demografik özelliklere göre liseli gençlerin ekolojik ayak izi farkındalıkları ve
çevre dostu davranışları. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(2), 139-169.
https://doi.org/10.38004/sobad.765328.
-
Tabachnick, B.G & Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics. Pearson: Boston.
-
Temizkan, R. & Ceyhanlı, K. (2020). Turizm lisans öğrencilerinin ekolojik ayak izi farkındalıkları.
Turizm Akademik Dergisi, 7(2), 203-223.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/58493/629480
-
Turan, E. S. (2017). Türkiye’nin su ayak izi değerlendirmesi. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji Dergisi,
74(EK-1), 55-62. https://dergipark.org.tr/tr/pub/thdbd/issue/64014/968460
-
Ünal, S. & Dımışkı, E. (2000). Çağdaş öğretmenlik eğitiminde çevre boyutu: uluslararası gelişmeler ve
ülkemiz. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 112-119.
https://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12397/36
-
Ünal, S., Mançuhan, E. & Sayar, A. A. (2001). Çevre bilinci bilgisi ve eğitimi. İstanbul: Marmara
Üniversitesi.
-
Wackernagel, M. & Rees, W. (1996). Our ecological footprint: reducing human ımpact on the earth.
Canada: New Society Publishers.
-
WWF (2012). Reducing Cardiff’s Ecological Footprint a Resource Accounting Tool for Sustainable
Consumption,http://awsassets.wwftr.panda.org/downloads/turkiyenin_ekolojik_ayak_izi_raporu
-
Yamane, T. (1973). Statistics: An introductory analysis. New York: Harper & Row.
-
Yıldız, E. (2014). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin
belirlenmesi ve değerlendirilmesi (Yayın No. 381510). [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi].
Yükseköğretm Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp.
-
Yıldız, E. & Selvi, M. (2015). Fen bilimleri öğretmen adaylarının ekolojik ayak izleri ve ekolojik ayak
izini azaltma yolları konusundaki görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 457-487.
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/312822
Ekolojik Ayak İzi: İİBF Öğrencilerinin Farkındalığı Üzerine Bir Araştırma
Yıl 2025,
Cilt: 17 Sayı: 32, 320 - 337, 30.05.2025
Seyhan Çil Koçyiğit
,
Şükran Güngör Tanç
,
Fatma Temelli
Öz
Purpose: The objective of this study is to assess the level of ecological footprint awareness among students studying in the Faculty of Economics and Administrative Sciences, where sustainability issues are incorporated into the curriculum. Additionally, the study aims to examine potential variations in ecological footprint awareness based on demographic characteristics.
Design/Methodology: In the study, a face-to-face survey was conducted with 283 participants, based on the sample determined by simple random sampling method. The data obtained was analyzed with the SPSS program.
Findings: As a result of the analysis; It was determined that the General Awareness of Ecological Footprint of the Faculty of Economics and Administrative Sciences students was at a high level. In addition, significant relationships were found between the students' ecological footprint awareness and some demographic characteristics.
Limitations: The limitation of the research is that the sample consists only of students from the Faculty of Economics and Administrative Sciences (Business Administration, Economics, SBKY) in Nevşehir.
Originality/Value: Despite intensive studies in other fields, the fact that no study has been found within the scope of the Faculty of Economics and Administrative Sciences students and specifically for the province of Nevşehir, and that it has reached results that can contribute, constitutes the original value of the research.
Etik Beyan
Sayı :E-95531838-050.99-95945 01.03.2024
Konu :Etik Kurul Kararı
Sayın Doç. Dr. Fatma TEMELLİ
İlgi : İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığının 15.02.2024 tarih ve 94463 sayılı yazısı
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığının ilgi yazısına istinaden Prof. Dr. Seyhan ÇİL
KOÇYİĞİT, Prof. Dr. Şükran GÜNGÖR TANÇ ve Doç. Dr. Fatma TEMELLİ'nin "Ekolojik Ayak İzi:
İİBF Öğrencilerinin Farkındalığı Üzerine Bir Araştırma" başlıklı bilimsel araştırması Ağrı İbrahim
Çeçen Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulunca incelenmiş olup, 29.02.2024 tarih ve 67 sayılı
karar ile söz konusu araştırmaya izin verilmiştir.
Bilgilerinizi rica ederim.
Prof. Dr. Metin AKGÜN
Etik Kurulu Başkanı
Kaynakça
-
Agaç, H. & Yalçın, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin ekolojik ayak izlerine göre kaç gezegene ihtiyacı
var? Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 960-967.
https://doi.org/10.21733/ibad.492268.
-
Akıllı, H., Kemahlı, F., Okudan, K. & Polat, F. (2008). Ekolojik ayak izinin kavramsal içeriği ve
Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde bireysel ekolojik ayak izi
hesaplaması. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 8(15), 1-25.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/auiibfd/issue/32317/359129
-
Amprazis, A., Galanis, N., Malandrakis, G., Panaras, G., Papadopoulou, P. & Galli, A. (2023). The
ecological footprint of Greek Citizens: Main drivers of consumption and influencing factors.
Sustainability, 15(2), 1377. https://doi.org/10.3390/su15021377.
-
Aslam, B., Zhang, G., Amjad, M.A., Guo, S. & Ji, M. (2023). Does the impact of financial development
reinforce sustainability ecological footprint? Fresh evidence from middle and high-income
economies. Journal of Cleaner Production, 429, 139-573.
https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2023.139573
-
Bashir, M.F., Benjiang, M.A., Hussain, H. I., Shahbaz, M., Koca, K. & Shahzadi, I. (2022). Evaluating
environmental commitments to COP21 and the role of economic complexity, renewable energy,
financial development, urbanization, and energy innovation: empirical evidence from the RCEP
countries. Renewable Energy, 184, 541–550. https://doi.org/10.1016/j.renene.2021.11.102.
-
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. & Köklü, N. (2018). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem
Akademi.
-
Coşkun, I. Ç. & Sarıkaya, R. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık
düzeylerinin belirlenmesi. Turkish Studies International Periodical For the Languages,
Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), ,1761-1787.
http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6598
-
Çam, H. & Çelik, G. (2022). Ekolojik ayak izini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir yapısal
model önerisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25(1), 201-215.
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1103235
-
Çetin, F. A., Güven Yıldırım, E. & Aydoğdu, M. (2017). Sürdürülebilir yaşama yönelik ekolojik ayak
izi eğitiminin çevre sorunlarına yönelik tutum ve davranış düzeyine etkisi. Kuramsal Eğitim Bilim
Dergisi, 10(1), 31-48. http://dx.doi.org/10.5578/keg.20985.
-
Çıkrık, S. & Yel, M. (2019). Biyoloji öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin
belirlenmesi. Turkish Studies Social Sciences, 14(6), 2999-3008.
http://doi.org/10.29228/TurkishStudies.39703.
-
Çolak, G. & Atılgan Türkmen, B. (2023). Kurumsal karbon ayak izi analizi: Bir kimya fabrikası için
örnek hesaplama. Doğal Afetler ve Çevre Dergisi, 9(1), 191-201.
https://doi.org/10.21324/dacd.1120858.
-
Demirkol, M. & Aslan, İ. (2021). Sınıf öğretmenlerinin ekolojik ayak izi farkındalık düzeyleri. Journal
of Computer and Education Research, 9(18), 904-928. https://doi.org/10.18009/jcer.901915.
-
Deniz Çakıroğlu, A. (2023). Genç tüketicilerin ekolojik zekasının ekolojik ayak izi farkındalıkları
üzerindeki etkisi: İstanbul İlinde bir uygulama. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi,
12(3) , 2100-2127. https://doi.org/10.15869/itobiad.1318124.
-
Eraslan, Ş. & Seçme, D. (2021). Mimarlık fakültesi öğrencilerinin ekolojik ayak izi farkındalık düzeyi.
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 25(3), 481-491.
https://doi.org/10.19113/sdufenbed.801151.
-
Erten, S. (2004). Çevre eğitimi ve çevre bilinci nedir, çevre eğitimi nasıl olmalıdır?. Çevre ve İnsan
Dergisi, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı, Sayı.65-66, Ankara.
-
George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference. 17.0
update (10a ed.), Boston: Pearson.
-
Günal, N., Yücel Işıldar, G. & Atik, A.D. (2018). Üniversite öğrencilerinin ekolojik ayak izi azaltılması
konusundaki eğilimlerinin incelenmesi. TÜBAV Bilim, 11(4), 34-46.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubav/issue/42160/507066
-
Güngör, H. (2019). Bir okul öncesi eğitim kurumunda ekolojik ayak izi uygulamaları ile sürdürülebilir
yaşam fırsatlarının geliştirilmesi (Yayın No. 507909) [Doktora Tezi, Pamukkale Üniversitesi].
Yükseköğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp.
-
Güngör, H. & Cevher Kalburan, F. N. (2022). Okul öncesi eğitim kurumu çalışanlarının ekolojik ayak
izi farkındalık düzeylerinin belirlenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports &
Science Education (IJTASE), 1(1), 17-27.
-
Günşen, G. (2023). Çevre eğitimi etkinliklerinin okul öncesi öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi
farkındalığına ve çevre bilincine yönelik ilgi düzeylerine olan etkisinin incelenmesi. Uluslararası
Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 4(1), 1-13. https://doi.org/10.59062/ijpes.1233687.
-
Güriş, S. & Astar, M. (2015). Bilimsel araştırmalarda SPSS ile istatistik. İstanbul: Der Yayınları.
Işık Mercan, S. (2022). Ekolojik kimlik ve ekolojik ayak izi: Çevre sorunlarında bir ikilem mi?
International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 47, 148-161.
http://dx.doi.org/10.32003/igge.1124911.
-
Kalaycı, Şeref (Ed.) (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil
Yayınları.
-
Karimi Alavijeh, N., Nasrin, S. & Salehnia, N. (2022). The effects of agricultural development on CO2
emissions: empirical evidence from the most populous developing countries. Environment
Development and Sustainability, 25, 12011-12031. https://doi.org/10.1007/s10668-022-02567-1.
-
Kibria, Md. G. (2023). Ecological footprint in Bangladesh: Identifying the intensity of economic
complexity and natural resources. Heliyon, 9(4), 1-11. e14747.
https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e14747.
-
Küçükbaş Duman, F. & Atabek Yiğit, E. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin ekolojik ayak
izi farkındalıkları. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 27(4), 265-280.
https://doi.org/10.53434/gbesbd.1114228.
-
O’Gorman, L. & Davis, J. (2013). Ecological footprinting: Its potential as a tool for change in preservice
teacher education. Environmental Education Research, 19(6), 779–791.
https://doi.org/10.1080/13504622.2012.749979.
-
Özgen, U. & Demirci Aksoy, A. (2017). Tüketicilerın ekolojık ayak izi farkındalık düzeyleri (Ankara
İli örneği). Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 52(3), 46-65. http://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyalekonomi.17.11.790.
-
Özyürek, C., Demirci, F., Sarıgöl, J., Tepe, B. & Güler, H. (2022). Öğretmen adaylarının bireysel
ekolojik ayak izinin bazı değişkenlere göre değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1) 390-402. https://doi.org/10.33437/ksusbd.407082.
-
Saylar, Ö. & Akyüz, C. A. (2019). Fen bilgisi ve biyoloji öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi
farkındalık düzeylerinin belirlenmesi. Mustafa Kılıç & M. Eraslan (Eds.), 6. Uluslararası
Multidisipliner Çalışmaları Kongresi (26-27 Nisan 2019, Gaziantep, Türkiye), Eğitim Bilimleri
Tam Metin Bildiri Kitabı, (ss.289-294). Asos Yayınları.
-
Sonu, G., Binod, P. & Sonika, G. R. (2011). Ecological footprint: A tool for measuring sustainable
development. International Journal Of Environmental Sciences, 2(1), 140-144.
https://www.researchgate.net/publication/276270908_Ecological_Footprint_A_tool_for_measur
ing_Sustainable_development
-
Şimşek, T. (2020). Bazı demografik özelliklere göre liseli gençlerin ekolojik ayak izi farkındalıkları ve
çevre dostu davranışları. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(2), 139-169.
https://doi.org/10.38004/sobad.765328.
-
Tabachnick, B.G & Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics. Pearson: Boston.
-
Temizkan, R. & Ceyhanlı, K. (2020). Turizm lisans öğrencilerinin ekolojik ayak izi farkındalıkları.
Turizm Akademik Dergisi, 7(2), 203-223.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/58493/629480
-
Turan, E. S. (2017). Türkiye’nin su ayak izi değerlendirmesi. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji Dergisi,
74(EK-1), 55-62. https://dergipark.org.tr/tr/pub/thdbd/issue/64014/968460
-
Ünal, S. & Dımışkı, E. (2000). Çağdaş öğretmenlik eğitiminde çevre boyutu: uluslararası gelişmeler ve
ülkemiz. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 112-119.
https://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12397/36
-
Ünal, S., Mançuhan, E. & Sayar, A. A. (2001). Çevre bilinci bilgisi ve eğitimi. İstanbul: Marmara
Üniversitesi.
-
Wackernagel, M. & Rees, W. (1996). Our ecological footprint: reducing human ımpact on the earth.
Canada: New Society Publishers.
-
WWF (2012). Reducing Cardiff’s Ecological Footprint a Resource Accounting Tool for Sustainable
Consumption,http://awsassets.wwftr.panda.org/downloads/turkiyenin_ekolojik_ayak_izi_raporu
-
Yamane, T. (1973). Statistics: An introductory analysis. New York: Harper & Row.
-
Yıldız, E. (2014). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin
belirlenmesi ve değerlendirilmesi (Yayın No. 381510). [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi].
Yükseköğretm Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp.
-
Yıldız, E. & Selvi, M. (2015). Fen bilimleri öğretmen adaylarının ekolojik ayak izleri ve ekolojik ayak
izini azaltma yolları konusundaki görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 457-487.
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/312822