Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OECD ve AB Üyesi Ülkelerin Karayolları Trafik Güvenliği Etkinliği Değişiminin Malmquist Toplam Faktör Verimliliği Endeksi ile Ölçülmesi

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 2, 224 - 243, 30.12.2021

Öz

Trafik kazalarına bağlı ölümler, gelişmekte olan ülkeler ile düşük ve orta gelir grubuna mensup ülkelerde ölüm sebepleri arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Bu nedenle, özellikle gelişmekte olan ülkelerde karayolları trafik güvenliği etkinliği analizleri yapılarak, etkin ülkelerin iyi uygulama örneklerinin düşük performans gösteren ülkelere ithali önem taşımaktadır. Bu çalışmada OECD ve AB ülkelerinin 2015-2017 yılları arasında karayolları trafik güvenliği etkinliğindeki değişim, Malmquist toplam faktör verimliliği endeksi kullanılarak analiz edilmiştir. Ülkelerin performanslardaki kararlılıklar ile etkinlik ve toplam faktör verimliliklerindeki değişimlerin sebepleri irdelenmiştir.

Kaynakça

  • Banister. (2008). The Sustainable Mobility Paradigm. Transport Policy, 15(2), 73-80.
  • Caves, D., Christensen, L., & Divert, W. E. (1982). The Economic Theory of Index Numbers and The Measurement of Input, Output and Productivity. Econometrica, 1393-1414.
  • Elvik, R. (2010). The stability of long-term trends in the number of traffic fatalities in a sample of highly motorised countries. Safety Science(63), 42-49.
  • Fare, R., Grosskopf, S., Norrys, M., & Zhang, Z. (1994). Productivity Growth, Technical Progress and Efficiency Changes in Industrialsed Countries. American Economic Review, 84(1), 66-83.
  • Grefell, T., & Lovel, C. (1996). Deregulation and productivity decline: The case of Spanish saving banks. European Economic Review(40), 1281-1303.
  • Işık, I., & Hasan, M. K. (2003). Financial disruption and bank productivity: The 1994 experience of Turkish banks. The Quarterly Review of Economics and Finance, 43(2), 291-320.
  • Kopits, E., & Kropper, M. (2005). Traffic fatalities and economic growth. Accident Analysis & Prevention, 37(1), 169-178.
  • Malmquist, S. (1953). Index numbers and indifference curves. Trabajos de Estatistica, 4(1), 209-242.
  • Mathers, C., & Loncar, D. (2006). Projections of global mortality and burden of disease from 2002 to 2030. PLoS Med, 3(11), 442.
  • WHO. (2016). Sustainable development goals (‎SDGs)‎ : Goal 3. Target 3.6. Target 11.2.
  • WHO. (2016). Projections of mortality and causes of death 2016 to 2060. https://www.who.int/healthinfo/global_burden_disease/projections/en/ adresinden alındı.
  • WHO. (2018). Global status report on road safety. https://www.who.int/violence_injury_prevention/road_safety_status/2018/en/ adresinden alındı.
  • Yannis, G., Papadimitriou, E., & Folla, K. (2014). Effect of GDP changes on road traffic fatalities. Safety Science(63), 42-49. doi:https://doi.org/10.1016/j.ssci.2013.10.017.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Arbaş 0000-0003-0607-1873

İhsan Alp 0000-0002-6306-5114

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2021
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 29 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arbaş, S., & Alp, İ. (2021). OECD ve AB Üyesi Ülkelerin Karayolları Trafik Güvenliği Etkinliği Değişiminin Malmquist Toplam Faktör Verimliliği Endeksi ile Ölçülmesi. Ekonomi İşletme Siyaset Ve Uluslararası İlişkiler Dergisi, 7(2), 224-243.

.