Kamu yönetimi, kamu politikalarının ve kamu hizmetlerinin uygulanması misyonu nedeniyle, bir devletin kamu hizmetlerinin sunulmasında kaçınılmaz bir yere sahiptir. Bunun için kamu yönetimi, müşterilere (yurttaşlara) sunulacak “hizmetler” olarak malların bulunduğu büyük bir pazar olarak düşünülmelidir. Mal temiz ve kaliteliyse, satın alan müşteri mutlu ve memnun olur. Ayrıca müşteri (yurttaş) kısa bir süre içinde bir sipariş verirse, tüccar (yönetici) siparişi (hizmeti) zamanında teslim etmelidir. Dolayısıyla tüccarın büyük pazara (kamu yönetimi) göre etkinliği ve verimliliği önemlidir. Hız, verimlilik, performans vb. vatandaşların gelişimini ve memnuniyetini hedefleyen bir kamu yönetiminin özel sektörle rekabet çerçevesinde kalarak temel ilkeleri olmalıdır. Etik yönetimi ise modern anlamı ile yeni kamu yönetimi ile doğmuştur. 1980’li yıllardan itibaren kamu yönetiminin değişim ve dönüşümü gelişirken, kamu görevlerinin performansı ve davranış ilkeleri önem kazanmıştır. Bu çalışmanın katkı sağlamayı hedeflediği asıl amacı, genel olarak etik kavramının gerek kamu yönetimindeki değişimi ve yönetimini gerekse Gine Cumhuriyeti’ndeki yeri ve etkinliğini değerlendirmektir. Başka bir deyişle, Gine’nin kamu yönetiminde etik davranış ilkelerini açıklamanın yanı sıra, nasıl yönetildiğini de ortaya koymaktır.
Etik Yönetimi Etik İlkeler Gine Kamu Yönetimi Kamu Yönetimi Verimlilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2 |
.