Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Coğrafya Öğretiminde EBA İçeriklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 15, 339 - 357, 15.12.2016

Öz

Teknolojk değşme ve bu değşme bağlı gelşmeler hayatın her alanında etksn göstermektedr. Eğtm alanı da bu değşm ve gelşmden kendne düşen payı almaktadır. Ülkemzde son yıllarda eğtmle teknolojy entegre etme anlamında büyük atılımlar gerçekleştrlmektedr. FATİH projes ve onun öneml ayaklarından br olan EBA ( Eğtm Blşm Ağı) bu atılımın somut örneklerndendr. EBA sayesnde sınıflarda öğretmen ve öğrencler nternet ortamında çok yönlü dokümanlara, nteraktf vdeo, anmasyon ve etknlklere ulaşmaya başlamıştır. Bu sayede coğrafya gb görsel ögelern çokça kullanıldığı derslerde EBA çerklernn konuların öğretlmesnde etkl olacağı düşünülmektedr. Coğrafyanın özellkle soyut blglern yoğunlukta olduğu konularının somut hale getrlmesnde bu etk daha da artacaktır. Bu düşünce doğrultusunda çalışmamızda EBA çerklernn Dünya'nın Şekl ve Hareketler konusunun öğrencler tarafından öğrenlmesndek etksn tespt etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada ön test – son test deney-kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma Kastamonu l merkezndek br anadolu lsesnde öğrenm gören 9. sınıf öğrencler le gerçekleştrlmştr. Dört hafta süren uygulama le deney grubuna EBA çerkl ders planı, kontrol grubuna programda öngörülen ders planı uygulanmıştır. Uygulama sonunda deney grubundak öğrenclerden ders uygulamasına lşkn görüşler alınmıştır. Çalışma sonuçları EBA çerkl ders uygulamasının öğrenclern başarısı üzernde kısmen de olsa olumlu katkı sağladığını ortaya koymaktadır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda çeştl önerler gelştrlmştr.

Kaynakça

  • Aktürk, V., Yazıcı, H. ve Bulut, R. (2013). Sosyal Blgler Dersnde Anmasyon ve Djtal Harta Kullanımının Öğrenclern Mekânı Algılama Becerlerne Yönelk Etkler, Marmara Coğrafya Dergs, 28, 1-17.
  • Ateş, M. (2010). Ortaöğretm Coğrafya Derslernde Akıllı Tahta Kullanımı, Marmara Coğrafya Dergs Sayı: 22, Temmuz - 2010, S. 409 – 427.
  • Atalay, İ. (2001). Genel Fzk Coğrafya, Ege Ünverstes Basımev Bornova, İzmr
  • Aydın, F. (2011). Sosyal Blmler Lses Öğrenclernn Coğrafya Dersnn Öğretmne Yönelk Görüşler, Eylül 2012 Clt:20 No:3 Kastamonu Eğtm Dergs 1035-1050.
  • Baker, T. R. (2005). Internet-Based GIS Mappng n Support of K-12 Educaton. Professonal Geographer, 57(1), 44-50. do:10.1111/j.0033-0124.2005.00458.x
  • Bak, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler çn Blgsayar Destekl Matematk, Ankara: TUBİTAK/Ceren Yayınları.
  • Balcı, S. (2013). Türkçe Dersnde “Tablet PC Plot Uygulaması” Yla Öğretm Gören Öğrenclern Tutumlarını Belrlemeye Yönelk Ölçek Çalışması. Turksh Studes - Internatonal Perodcal For The Languages, Lterature and Hstory of Turksh or Turkc Volume 8/1 Wnter 2013, p. 855-870.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal Blmler İçn Ver Analz El Ktabı, İstatstk, Araştırma Desen SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: PegemA Yayıncılık.

The Impact Of The EBA Content On Student Achevement In Geography Educaton

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 15, 339 - 357, 15.12.2016

Öz

Technologcal change and development related to ths change show ther mpact on every sngle feld of lfe. Educaton feld tself receves ts share from ths change and progress. In recent years, to combne technology and educaton, serous advances have occurred n our country. FATIH project and EBA (Educaton Informaton Network) whch s ts one of mportant steps are concrete examples of these advances. Teachers and students have started to access to sophstcated documents, nteractve vdeos, anmatons and actvtes onlne by means of EBA. It s thought that the usage of EBA contents wll be effectve n teachng topcs n lessons n whch vsual components such as geography are generally used. Especally n mostly abstract topcs to turn abstract nto concrete, ths effect wll be hgher n geography. Accordngly, n ths study, t s amed to evaluate the effect of EBA components on learnng of students of the “World's Shape and Movements” topc. The research was carred out on the 9th class students of an Anatolan Hgh School n Kastamonu provnce through the applcaton lastng for four weeks, course plan wth EBA content half expermental group and course plan prospected n the program was appled to control group. At the end of the mplementaton the deas of the students who were n the experment group were receved. The results of the study demonstrate that applyng a lesson wth the support of EBA contents poses a slght postve effect on students learnng. Based on obtaned results, several recommendatons have been made. 

Kaynakça

  • Aktürk, V., Yazıcı, H. ve Bulut, R. (2013). Sosyal Blgler Dersnde Anmasyon ve Djtal Harta Kullanımının Öğrenclern Mekânı Algılama Becerlerne Yönelk Etkler, Marmara Coğrafya Dergs, 28, 1-17.
  • Ateş, M. (2010). Ortaöğretm Coğrafya Derslernde Akıllı Tahta Kullanımı, Marmara Coğrafya Dergs Sayı: 22, Temmuz - 2010, S. 409 – 427.
  • Atalay, İ. (2001). Genel Fzk Coğrafya, Ege Ünverstes Basımev Bornova, İzmr
  • Aydın, F. (2011). Sosyal Blmler Lses Öğrenclernn Coğrafya Dersnn Öğretmne Yönelk Görüşler, Eylül 2012 Clt:20 No:3 Kastamonu Eğtm Dergs 1035-1050.
  • Baker, T. R. (2005). Internet-Based GIS Mappng n Support of K-12 Educaton. Professonal Geographer, 57(1), 44-50. do:10.1111/j.0033-0124.2005.00458.x
  • Bak, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler çn Blgsayar Destekl Matematk, Ankara: TUBİTAK/Ceren Yayınları.
  • Balcı, S. (2013). Türkçe Dersnde “Tablet PC Plot Uygulaması” Yla Öğretm Gören Öğrenclern Tutumlarını Belrlemeye Yönelk Ölçek Çalışması. Turksh Studes - Internatonal Perodcal For The Languages, Lterature and Hstory of Turksh or Turkc Volume 8/1 Wnter 2013, p. 855-870.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal Blmler İçn Ver Analz El Ktabı, İstatstk, Araştırma Desen SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duran Aydınözü Bu kişi benim

Ufuk Sözcü

Vedat Akbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 21 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Aydınözü, D., Sözcü, U., & Akbaş, V. (2016). Coğrafya Öğretiminde EBA İçeriklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 339-357.