Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Perceptions and Attitudes of Rize Travel Agencies Towards Social Media Marketing

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 24, 48 - 78, 30.06.2021
https://doi.org/10.38155/ksbd.810755

Öz

The aim of this study is to determine the perception and attitudes of travel agencies operating in Rize towards social media marketing. The theoretical background of the study is based on the theory of social networks. The universe of the study consists of travel agencies operating in Rize, which are registered in TÜRSAB. The cross-sectional screening type of screening research from descriptive research models was used in the study. In addition, screening research, one of the qualitative research methods, has been used to support businesses ' attitudes towards social media marketing. The Instagram accounts of businesses have been analyzed with content analysis. The study concluded that the perception and attitude of travel agencies towards social media marketing is positive and that businesses use social media to promote companies and products, create brand awareness, and develop sales. In order to use social media marketing more effectively and efficiently by businesses, it is necessary to have well-equipped personnel to deal with social media marketing and to receive training on social media marketing.

Kaynakça

  • Aspasia, V. ve Ourania, N. (2014). Social media adoption and managers’ perceptions. International Journal on Strategic Innovative Marketing, 1(2), 61-63.
  • Baş, M. (2015). Otel işletmelerinin sosyal medya kullanma nedenleri: İstanbul’daki beş yıldızlı otellerde bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Düzce.
  • Buhalis, D. ve Licata, M. C. (2002). The future e-Tourism intermediaries. Tourism management, 23(3), 207-220.
  • Burgess, S., Sellitto, C., Cox, C. ve Buultjens, J. (2011). Trust perceptions of online travel information by different content creators: Some social and legal implications. Information systems frontiers, 13(2), 221-235.
  • Buzlukçu, C. (2015). Butik ve küçük otel işletmeleri yöneticilerinin sosyal medya pazarlamasına ilişkin algılamalar. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Muğla.
  • Can, L., ve Serhateri, A. (2016). Sosyal medya reklamlarının markaya yönelik tutuma etkisi: facebook üzerinde bir uygulama. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 16-28.
  • Castronovo, C. ve Huang, L. (2012). Social media in an alternative marketing communication model. Journal of Marketing Development and Competitiveness, 6(1), 117-134.
  • Civelek, M. ve Dalgın, T. (2013). Turizm pazarlamasında sosyal medya, turizm işletmeleri üzerine bir araştırma: Muğla örneği. 14. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 266-282, Kayseri.
  • Çelen, O. ve Tuna, M. (2018). Türkiye’deki gurmelerin ınstagram hesaplarının içerik analizi yöntemiyle incelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(3), 411-436.
  • Çetin, F. A., ve Taşdemir, N. H. (2018). Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması ve markaların sosyal medyada sürdürülebilirliğe karşı tutumu. Journal of Institute of Economic Development and Social Researches, 4(8), 31.
  • Çiftçi, Ö. G. H. (2016). Turistik destinasyon ürünlerinin popülerleşmesinde sosyal medyanın rolü. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(33), 544-551.
  • Demirci Orel, F. ve Arık, A. (2019). Sosyal medya pazarlamasının tüketici satın alma niyetine etkisinin teknoloji kabul modeli aracılığıyla incelenmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (57), 239-266.
  • Erdoğmuş, İ. E., ve Cicek, M. (2012). The impact of social media marketing on brand loyalty. Procedia-Social and Behavioral Sciences (58), 1353-1360.
  • Eröz, S. S.ve Doğdubay, M. (2012). Turistik ürün tercihinde sosyal medyanın rolü ve etik ilişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • Eryılmaz, B. ve Şengül, S. (2016). Sosyal medyada paylaşılan yöresel yemek fotoğraflarının turistlerin seyahat tercihleri üzerindeki etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42.
  • Gulbahar, M. O., ve Yildirim, F. (2015). Marketing efforts related to social media channels and mobile application usage in tourism: Case study in Istanbul. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195(3), 453-462.
  • Gümüş, N. ve Kütahyali, D. N. (2017). Kobi'lerin pazarlama çalışmalarında sosyal medya kullanma ve kullanmama nedenlerinin belirlenmesi: Kastamonu ilinde bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(4), 891-910.
  • Hartline, J., Mirrokni, V. ve Sundararajan, M. (2008). Optimal marketing strategies over social networks. In Proceedings of the 17th international conference on World Wide Web, 189-198, Beiji.
  • Hays, S., Page, S. J. ve Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: its use by national tourism organisations. Current issues in Tourism, 16(3), 211-239.
  • Huang, Y., Basu, C. ve Hsu, M. K. (2010). Exploring motivations of travel knowledge sharing on social network sites: an empirical investigation of US college students. Journal Of Hospitality Marketing ve Management, 19(7), 717-734.
  • Inversini, A., Cantoni, L. ve Buhalis, D. (2009). Destinations' information competition and web reputation. Information Technology and Tourism, 11(3), 221-234.
  • İşlek, M. S. (2012). Sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkileri: Türkiye’deki sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Karaman.
  • Jones, N., Borgman, R. ve Ulusoy, E. (2015). Impact of social media on small businesses. Journal of Small Business and Enterprise Development, 22(4), 611-632.
  • Karabulut, M. Ş. ve Bulut, E. (2017). Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin sosyal medya pazarlamasına bakışı: Sinop ilinde bir araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 7(1), 70-88.
  • Karamehmet, B., ve Aydın, G., (2017). Turizm sektöründe sosyal medya kullanım etkinliğinin iyileştirilmesi: 5 yıldızlı oteller üzerinde bir çalışma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 593-606.
  • Kaşlı, M. (2006). Konaklama işletmelerinde bilgi teknolojilerinin pazarlama aracı olarak kullanımı: Balıkesir'de bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir.
  • Kılıç, B., Kırlı, G. ve Esen, F. Ö. (2017). Sosyal Medya kullanımı benlik algısı ilişkisi: turistik tüketiciler üzerine bir araştırma. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16(1), 70-85.
  • Leblebeci Koçer, L., ve Arslan Koçkaya, F. (2016). Tüketicilerin sosyal medya reklamlarına yönelik tutum ve düşüncelerinin satın alma davranışlarına etkisi. Journal of International Social Research, 7(43), 2052-5062.
  • Leung, D., Law, R. ve Lee, H. A. (2011). The perceived destination image of Hong Kong on Ctrip. com. International Journal of Tourism Research, 13(2), 124-140.
  • Özeltürkay, E. Y., Bozyiğit, S. ve Gülmez, M. (2017). Instagram’dan alışveriş yapan tüketicilerin satın alma davranışları: Keşifsel bir çalışma. Öneri Dergisi, 12(48), 175-198.
  • Özturan, M. ve Roney, S. A. (2004). Internet use among travel agencies in Turkey: an exploratory study. Tourism Management, 25(2), 259-266.
  • Pan, B., MacLaurin, T. ve Crotts, J. C. (2007). Travel blogs and the implications for destination marketing. Journal of Travel Research, 46(1), 35-45.
  • Park, J. ve Oh, I. K. (2012). A case study of social media marketing by travel agency: The salience of social media marketing in the tourism industry. International Journal of Tourism Sciences, 12(1), 93-106.
  • Rize İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2020). Tesisler ve acentalar. (10.03.2020) https://rize.ktb.gov.tr/TR-272448/seyahat-acentalari.html.
  • Russell, J. (2010). Evaluate the effectiveness of social media marketing on hotels. Hospitality Management Review Student Journal at Sheffield Hallam University, (1), 1-22.
  • Seo, E. J. ve Park, J.W. (2018). A study on the effects of social media marketing activities on brand equity and customer response in the airline industry. Journal of Air Transport Management, (66), 36-41.
  • Şahin, E., Çağlıyan, V. ve Başer, H. H. (2017). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisi: Selçuk Üniversitesi İİ BF Örneği. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(4), 67-86.
  • Tekeli, A. (2018). Konaklama işletmelerinde sosyal medya kullanılması ve yöneticilerin sosyal medya pazarlamasına yönelik algılamaları: Fethiye ilçesinde bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Torun, E. (2017). Tüketici satın alma davranışları üzerinde internet ve sosyal medyanın yeri ve önemi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(62), 955-970.
  • Vrana, V. ve Zafiropoulos, C. (2006). Tourism agents' attitudes on internet adoption: an analysis from Greece. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18(7), 601-608
  • Weinberg, T. (2009). The new community rules: Marketing on the social web. New York: O'Reilly: California.
  • Xiang, Z. ve Gretzel, U. (2010). Role of social media in online travel information search. Tourism Management, 31(2), 179-188.
  • Yanar, K., ve Yılmaz, K. G. (2017). Sosyal medyanın satın alma öncesi ve sonrası tüketici davranışına etkisi üzerine bir araştırma. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-40.
  • Yeniçıktı, N. A., (2016). Halkla ilişkiler aracı olarak Instagram: sosyal medya kullanan 50 şirket üzerine bir araştırma, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 9(2), 92-115.
  • Yıldırım, G., Erkılıç, E. (2019). Rize’deki konaklama işletmelerinin sosyal medya kullanımı üzerine bir araştırma. Journal of Tourism Theory and Research, 5(3), 380-395.
  • Yıldız Sanay, G. (2017). Elektronik turizm pazarlamasında güncel yaklaşımlar ve sosyal medyanın turistlerin destinasyon seçimi üzerindeki etkileri ve analizi. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Yılmazdoğan, C. O. (2013). Otellerde sosyal medya pazarlamasının yararlarına yönelik yönetici algılarının belirlenmesi: Antalya örneği. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Yılmazdoğan, C. O. ve Özel, H. Ç. (2014). Sosyal medya pazarlamasının otellerdeki kullanımının yararların yönelik yönetici algılarının belirlenmesi: Antalya örneği. İşletme Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-62.
  • Yung, C. Y. (1997). Internet marketing: the perception of travel agencies in Taipei, Taiwan. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 2(1), 67-74.

Rize İli Seyahat Acentelerinin Sosyal Medya Pazarlamasına Yönelik Algı ve Tutumları

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 24, 48 - 78, 30.06.2021
https://doi.org/10.38155/ksbd.810755

Öz

Bu çalışmanın amacı Rize’de faaliyet gösteren seyahat acentaların sosyal medya pazarlamasına yönelik algı ve tutumlarını belirlemektir. Çalışmanın teorik alt yapısı sosyal ağlar teorisine dayandırılmaktadır. Çalışmanın evrenini TÜRSAB’a kayıtlı olup, Rize ilinde faaliyet gösteren seyahat acentaları oluşturmaktadır. Çalışmada betimsel araştırma modellerinden tarama araştırmasının kesitsel tarama türü kullanılmıştır. Buna ek olarak işletmelerin sosyal medya pazarlamasına yönelik tutumlarını desteklemek için nitel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama araştırması kullanılmıştır. İşletmelerin Instagram hesapları içerik analizi ile incelenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda seyahat acentalarının sosyal medya pazarlamasına yönelik algı ve tutumlarının olumlu olduğu görülmüştür. Diğer yandan işletmelerin sosyal medyayı; şirketlerini ve ürünlerini tanıtmak, marka farkındalığı oluşturmak ve satış geliştirmek amaçlı kullandıklarına yönelik sonuçlara ulaşılmıştır. Sosyal medya pazarlamasının işletmeler tarafından daha etkin ve verimli şekilde kullanılması için işletme bünyesinde sosyal medya pazarlaması ile ilgilenecek donanımlı personelin bulundurulması ve gerekli eğitimlerin alınması önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • Aspasia, V. ve Ourania, N. (2014). Social media adoption and managers’ perceptions. International Journal on Strategic Innovative Marketing, 1(2), 61-63.
  • Baş, M. (2015). Otel işletmelerinin sosyal medya kullanma nedenleri: İstanbul’daki beş yıldızlı otellerde bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Düzce.
  • Buhalis, D. ve Licata, M. C. (2002). The future e-Tourism intermediaries. Tourism management, 23(3), 207-220.
  • Burgess, S., Sellitto, C., Cox, C. ve Buultjens, J. (2011). Trust perceptions of online travel information by different content creators: Some social and legal implications. Information systems frontiers, 13(2), 221-235.
  • Buzlukçu, C. (2015). Butik ve küçük otel işletmeleri yöneticilerinin sosyal medya pazarlamasına ilişkin algılamalar. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Muğla.
  • Can, L., ve Serhateri, A. (2016). Sosyal medya reklamlarının markaya yönelik tutuma etkisi: facebook üzerinde bir uygulama. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 16-28.
  • Castronovo, C. ve Huang, L. (2012). Social media in an alternative marketing communication model. Journal of Marketing Development and Competitiveness, 6(1), 117-134.
  • Civelek, M. ve Dalgın, T. (2013). Turizm pazarlamasında sosyal medya, turizm işletmeleri üzerine bir araştırma: Muğla örneği. 14. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 266-282, Kayseri.
  • Çelen, O. ve Tuna, M. (2018). Türkiye’deki gurmelerin ınstagram hesaplarının içerik analizi yöntemiyle incelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(3), 411-436.
  • Çetin, F. A., ve Taşdemir, N. H. (2018). Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması ve markaların sosyal medyada sürdürülebilirliğe karşı tutumu. Journal of Institute of Economic Development and Social Researches, 4(8), 31.
  • Çiftçi, Ö. G. H. (2016). Turistik destinasyon ürünlerinin popülerleşmesinde sosyal medyanın rolü. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(33), 544-551.
  • Demirci Orel, F. ve Arık, A. (2019). Sosyal medya pazarlamasının tüketici satın alma niyetine etkisinin teknoloji kabul modeli aracılığıyla incelenmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (57), 239-266.
  • Erdoğmuş, İ. E., ve Cicek, M. (2012). The impact of social media marketing on brand loyalty. Procedia-Social and Behavioral Sciences (58), 1353-1360.
  • Eröz, S. S.ve Doğdubay, M. (2012). Turistik ürün tercihinde sosyal medyanın rolü ve etik ilişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • Eryılmaz, B. ve Şengül, S. (2016). Sosyal medyada paylaşılan yöresel yemek fotoğraflarının turistlerin seyahat tercihleri üzerindeki etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42.
  • Gulbahar, M. O., ve Yildirim, F. (2015). Marketing efforts related to social media channels and mobile application usage in tourism: Case study in Istanbul. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195(3), 453-462.
  • Gümüş, N. ve Kütahyali, D. N. (2017). Kobi'lerin pazarlama çalışmalarında sosyal medya kullanma ve kullanmama nedenlerinin belirlenmesi: Kastamonu ilinde bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(4), 891-910.
  • Hartline, J., Mirrokni, V. ve Sundararajan, M. (2008). Optimal marketing strategies over social networks. In Proceedings of the 17th international conference on World Wide Web, 189-198, Beiji.
  • Hays, S., Page, S. J. ve Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: its use by national tourism organisations. Current issues in Tourism, 16(3), 211-239.
  • Huang, Y., Basu, C. ve Hsu, M. K. (2010). Exploring motivations of travel knowledge sharing on social network sites: an empirical investigation of US college students. Journal Of Hospitality Marketing ve Management, 19(7), 717-734.
  • Inversini, A., Cantoni, L. ve Buhalis, D. (2009). Destinations' information competition and web reputation. Information Technology and Tourism, 11(3), 221-234.
  • İşlek, M. S. (2012). Sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkileri: Türkiye’deki sosyal medya kullanıcıları üzerine bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Karaman.
  • Jones, N., Borgman, R. ve Ulusoy, E. (2015). Impact of social media on small businesses. Journal of Small Business and Enterprise Development, 22(4), 611-632.
  • Karabulut, M. Ş. ve Bulut, E. (2017). Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin sosyal medya pazarlamasına bakışı: Sinop ilinde bir araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 7(1), 70-88.
  • Karamehmet, B., ve Aydın, G., (2017). Turizm sektöründe sosyal medya kullanım etkinliğinin iyileştirilmesi: 5 yıldızlı oteller üzerinde bir çalışma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 593-606.
  • Kaşlı, M. (2006). Konaklama işletmelerinde bilgi teknolojilerinin pazarlama aracı olarak kullanımı: Balıkesir'de bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir.
  • Kılıç, B., Kırlı, G. ve Esen, F. Ö. (2017). Sosyal Medya kullanımı benlik algısı ilişkisi: turistik tüketiciler üzerine bir araştırma. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16(1), 70-85.
  • Leblebeci Koçer, L., ve Arslan Koçkaya, F. (2016). Tüketicilerin sosyal medya reklamlarına yönelik tutum ve düşüncelerinin satın alma davranışlarına etkisi. Journal of International Social Research, 7(43), 2052-5062.
  • Leung, D., Law, R. ve Lee, H. A. (2011). The perceived destination image of Hong Kong on Ctrip. com. International Journal of Tourism Research, 13(2), 124-140.
  • Özeltürkay, E. Y., Bozyiğit, S. ve Gülmez, M. (2017). Instagram’dan alışveriş yapan tüketicilerin satın alma davranışları: Keşifsel bir çalışma. Öneri Dergisi, 12(48), 175-198.
  • Özturan, M. ve Roney, S. A. (2004). Internet use among travel agencies in Turkey: an exploratory study. Tourism Management, 25(2), 259-266.
  • Pan, B., MacLaurin, T. ve Crotts, J. C. (2007). Travel blogs and the implications for destination marketing. Journal of Travel Research, 46(1), 35-45.
  • Park, J. ve Oh, I. K. (2012). A case study of social media marketing by travel agency: The salience of social media marketing in the tourism industry. International Journal of Tourism Sciences, 12(1), 93-106.
  • Rize İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2020). Tesisler ve acentalar. (10.03.2020) https://rize.ktb.gov.tr/TR-272448/seyahat-acentalari.html.
  • Russell, J. (2010). Evaluate the effectiveness of social media marketing on hotels. Hospitality Management Review Student Journal at Sheffield Hallam University, (1), 1-22.
  • Seo, E. J. ve Park, J.W. (2018). A study on the effects of social media marketing activities on brand equity and customer response in the airline industry. Journal of Air Transport Management, (66), 36-41.
  • Şahin, E., Çağlıyan, V. ve Başer, H. H. (2017). Sosyal Medya Pazarlamasının Tüketici Satın Alma Davranışına Etkisi: Selçuk Üniversitesi İİ BF Örneği. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(4), 67-86.
  • Tekeli, A. (2018). Konaklama işletmelerinde sosyal medya kullanılması ve yöneticilerin sosyal medya pazarlamasına yönelik algılamaları: Fethiye ilçesinde bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Torun, E. (2017). Tüketici satın alma davranışları üzerinde internet ve sosyal medyanın yeri ve önemi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(62), 955-970.
  • Vrana, V. ve Zafiropoulos, C. (2006). Tourism agents' attitudes on internet adoption: an analysis from Greece. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18(7), 601-608
  • Weinberg, T. (2009). The new community rules: Marketing on the social web. New York: O'Reilly: California.
  • Xiang, Z. ve Gretzel, U. (2010). Role of social media in online travel information search. Tourism Management, 31(2), 179-188.
  • Yanar, K., ve Yılmaz, K. G. (2017). Sosyal medyanın satın alma öncesi ve sonrası tüketici davranışına etkisi üzerine bir araştırma. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-40.
  • Yeniçıktı, N. A., (2016). Halkla ilişkiler aracı olarak Instagram: sosyal medya kullanan 50 şirket üzerine bir araştırma, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 9(2), 92-115.
  • Yıldırım, G., Erkılıç, E. (2019). Rize’deki konaklama işletmelerinin sosyal medya kullanımı üzerine bir araştırma. Journal of Tourism Theory and Research, 5(3), 380-395.
  • Yıldız Sanay, G. (2017). Elektronik turizm pazarlamasında güncel yaklaşımlar ve sosyal medyanın turistlerin destinasyon seçimi üzerindeki etkileri ve analizi. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Yılmazdoğan, C. O. (2013). Otellerde sosyal medya pazarlamasının yararlarına yönelik yönetici algılarının belirlenmesi: Antalya örneği. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Yılmazdoğan, C. O. ve Özel, H. Ç. (2014). Sosyal medya pazarlamasının otellerdeki kullanımının yararların yönelik yönetici algılarının belirlenmesi: Antalya örneği. İşletme Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-62.
  • Yung, C. Y. (1997). Internet marketing: the perception of travel agencies in Taipei, Taiwan. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 2(1), 67-74.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Acuner 0000-0002-7769-8705

Kübra Küçük 0000-0002-7876-4698

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 14 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Acuner, E., & Küçük, K. (2021). Rize İli Seyahat Acentelerinin Sosyal Medya Pazarlamasına Yönelik Algı ve Tutumları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13(24), 48-78. https://doi.org/10.38155/ksbd.810755