Bu çalışmanın amacı
Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK)’nda barınan öğrencilerin barınma gerekçelerinin
yurttaki memnuniyet düzeylerini nasıl yordadığını bulmaktır. Araştırmanın
örneklemini 2017 – 2018 Eğitim Öğretim Dönemi’nde Kahramanmaraş KYK İl
Müdürlüğü’ne bağlı Merkez Dulkadiroğlu ve Onikişubat İlçelerinde yer alan
yurtlarda barınan üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada İkiz
(2008) tarafından geliştirilen ve Kirişci ve Atalmış (2016) tarafından kısa
formu oluşturulan “Yüksek Öğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda Memnuniyet Düzeyi
Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan çoklu regresyon analizi sonucunda öğrencilerin
yurtta kalma gerekçelerinin öğrencilerin memnuniyet düzeylerindeki değişimin
%43’ünü açıkladığı bulunmuştur. “Yurdun sağladığı imkanların (ısınma, banyo,
yemek, çevre v.b.) cazip olması”,
“Yurdun maddi yönden uygun olması”, “Yurtta düzenlenen eğitim, sosyal,
kültürel ve sportif faaliyetler”, “Yurdun güvenli olması”, “Yurt hayatının daha
disiplinli olması”, “Arkadaşlarımın çoğunun yurtta kalıyor olması” gerekçeleri
öğrencilerin memnuniyet düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı yordayıcıları
olduğu görülürken, “Yurdun okuluma yakın
olması”, “Yurtta kalmamı ailemin istemesi”, “Temizlik, yemek hazırlama vb.
işler olmadığından derslerime daha fazla zaman ayırma isteği” gerekçelerinin
ise öğrencilerin memnuniyet düzeylerinin istatistiksel
olarak anlamlı olmayan yordayıcıları olduğu bulunmuştur.
Yurt Öğrenci memnuniyeti Yurtlarda kalma gerekçeleri Doğrulayıcı faktör analiz
The aim
of this study is to examine how studens' reasons for living in dormitories of
Credit and Dormitories Institution (KYK) predict the level of satisfaction. The
sample of the research is composed of the university students who reside in the
dormitories located in the Central Dulkadiroğlu and Onikişubat Districts of
Kahramanmaraş KYK Provincial Directorate in 2017-2018 education period. The
"Satisfaction Level Scale in Higher Education Loan and Dormitories
Institution", which was developed by İkiz (2008) and constructed by
Kirişçi and Atalmış (2016) as a short form, was used in the research. As a result
of the multiple regression analysis, the living reasons of the students have
been determined to account for 43% of the changes in the satisfaction levels of
the students. The findings have also suggested that the reasons such as “the
opportunities provided by the dormitories (heating, bathroom, food, environment
etc.) are attractive”, “Living in a dormitory is cheap”, “Educational, social,
sportive and cultural activities provided
by the dormitory”, “Living in a dormitory is safe”, and “Living in a dormitory
is much more disciplined” were statistically significant predictors of satisfaction
level of students. However, other reasons such as "The dormitory is close
to university", "Living in a dormitory is a family request",
" Cleaning and cooking takes more time when staying at home” were not
statistically significant predictors of students' satisfaction levels in the
dorm.
Dormitory Student Satisfaction Reasons for living dormitories Confirmatory factor analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.