This study aims to determine the relationship between teachers' individual innovation perception levels and their attitudes towards using student-centered teaching methods and techniques. The relational screening model, one of the quantitative research methods, was adopted in this particular research. The sample of the study was composed of 448 teachers (212 females and 236 males) working in different schools in Kahramanmaraş city center in 2018-2019 education year. The data were collected through “Personal Information Form”, “Individual Innovation Scale” and “Attitude Scale for Using Student-Centered Teaching Methods and Techniques”. The data were descriptively analysed using SPSS 21.0; accordingly, the Pearson product-moment correlation coefficients were calculated and multiple regression analysis was performed. The research results indicated that the teachers' individual innovativeness levels and their attitudes towards using student-centered teaching methods and techniques were “agree”. A moderate positive relationship was found between the teachers' individual innovativeness and their attitudes towards using student-centered teaching methods and techniques. Hence, the teachers’ being individual innovators significantly predicts their attitudes towards using student-centered teaching methods and techniques and explains 42% of the total variance.
Individual Innovativeness Instructional Methods and Techniques Teaching Attitude
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin
bireysel yenilikçilik algı düzeyleri ile öğrenci
merkezli öğretim yöntem ve teknikleri kullanmaya yönelik tutum düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Araştırma nicel araştırma desenlerinden biri olan ilişkisel tarama modelinde
yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini,2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş
il merkezinde görev yapan öğretmenler oluştururken araştırmanın örneklemini farklı
okul türlerinde görev yapan 212 kadın ve 236 erkek olmak üzere toplam 448
öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veriler “Kişisel Bilgi Formu”, “Bireysel
Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ)” ve “Öğrenci
Merkezli Öğretim Yöntem ve Tekniklerini Kullanmaya Yönelik Tutum Ölçeği (ÖMÖYTKYTÖ)”
kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 21 paket
programı kullanılmıştır. Öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik ve öğrenci merkezli yöntem ve teknikleri kullanmaya
ilişkin tutum düzeylerinin frekans,
aritmetik ortalama ve standart sapmaları değerleri hesaplanmıştır.
Öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik ve öğrenci
merkezli yöntem ve teknikleri kullanmaya ilişkin tutum düzeyleri arasındaki olası ilişkiyi ortaya
çıkarmak için Pearson-Moment Çarpımı Korelâsyonu yöntemi kullanılmıştır.
Öğretmenlerin bireysel yenilikçi olmalarının öğrenci merkezli yöntem ve teknikleri kullanma
tutumlarını yordayıp yordamadığına ilişkin ise çoklu regresyon
analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin bireysel yenilikçilik
düzeylerinin ve öğrenci
merkezli öğretim yöntem ve teknikleri kullanmaya yönelik tutum düzeylerinin “katılıyorum” düzeyde olduğu
görülmüştür. Öğretmenlerin bireysel yenilikçi oluşları ile öğrenci merkezli yöntem ve teknikleri kullanmaya
yönelik tutumları arasında
orta düzeyde, pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Öğretmenlerin bireysel yenilikçi olmaları, öğrenci merkezli öğretim yöntem ve teknikleri
kullanma tutumlarını
anlamlı bir şekilde yordamakta ve toplam varyansın %42’sini açıklamaktadır.
Bireysel Yenilikçilik Öğrenme yöntem ve teknikleri Öğretim Tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.