The relationship between social capital and image ofschools has been investigated in this study of scanning model. 441teachers who are working in primary schools of Erzurum provinceparticipated to this study. The data obtained from the participants wereanalyzed using SPSS 19 software package. As a result of the principalcomponent analysis, it has been found that social capital consists of share,satisfaction, integration, participation, and trust. Image capital consists ofwork environment, quality of management, financial stability, emotionalappeal, quality of service, and social responsibility. In this research, t test,one-way analysis of variance (ANOVA), correlation and regressionanalysis were done. Alpha reliability value of social capital and imagecapital scales was found as .95 and KMO value as .96. It has been foundthat there was a strong relationship between social capital of school andorganizational image. While sub-dimensions of social capital explained73% of organizational image, sub-dimensions of organizational imageexplained 71% of social capital. It has been concluded that when socialcapital of schools becomes stronger, image of schools increases too
Tarama modeliyle yapılan bu çalışmada okulların sosyal sermayesi ile imajı arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmaya Erzurum il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 441 öğretmen katılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS 19 paket programında değerlendirilmiştir. Yapılan temel bileşenler analizi sonucunda, sosyal sermayenin paylaşım, memnuniyet bütünleştirme, katılımcılık ve güvenden oluştuğu tespit edilmiştir. İmaj sermayesi ise çalışma ortamı, yönetim kalitesi, finansal sağlamlık, duygusal cazibe, hizmet kalitesi ve toplumsal sorumluluktan oluşmaktadır. Bu çalışmada t testi, tek yönlü varyans analizi (Anova), korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Sosyal sermaye ve imaj sermaye ölçeğinin Alpha güvenirlik değeri .95, KMO değeri .96 bulunmuştur. Okulların sosyal sermayesi ile örgütsel imajları arasında güçlü bir ilişkinin olduğu görülmektedir. Okulların sosyal sermaye alt boyutları örgütsel imajın %73’ini açıklarken örgütsel imajının alt boyutları sosyal sermayenin %71’iini açıklamaktadır. Okulların sosyal sermayesi arttıkça okulların imajının da artmakta olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Sermaye, Örgütsel İmaj, Okul
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.