Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Comparing The Ideas of Parents of Children in Preschool About Raising a Child

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 2, 195 - 210, 28.10.2015

Öz

The general aim of this research is to determine and compare the ideas of parents of children in preschool about raising a child. In the sample of research, there are parents of nine children (18 person) in the a prescool depending on the ministry of education. In this research the method of interview, which is one of the methods of qualitative collecting data, was used and the datas were collected via semi-structured form of interview. They were evaluated by doing content analysis. According to this analysis; it has been concluded that parents generally do not get an education on raising a child and they do not read enough about it; almost their all information while raising a child is stemmed from their own parents and lastly the ideas of them are usually coherent in raising a child

Kaynakça

  • Akça, P. R. (2012). Ana-Babaların Çocuk Yetiştirmede Aşırı Koruyucu Olmaları. Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 29, ss. 1-13.
  • Bolat, U. G. (2007). İlköğretime Başlayan Çocukların Anne Babalarının Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Okul Öncesi Eğitimden Yararlanma Düzeylerine Göre İncelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt: 32, Sayı: 14, ss. 89-99.
  • Bozyiğit, S. (2013). Çocukların Çevre Bilinçli Tüketici Olarak Sosyalleşmesinde Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Rolü. Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Demir, K. E. (2007). Ebeveyn Tutum Ölçeği (Etö). Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • MEB, (2012). Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Programı. Ankara.
  • MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara.
  • MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Programı. Ankara.
  • Özyürek, A. ve Şahin, T. F. (2005). 5-6 Yaş Grubunda Çocuğu Olan Ebeveynlerin Tutumlarının İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, ss. 19-34.
  • Sarı, E. (2007). Anasınıfına Devam Eden 5-6 Yaş Grubu Çocukların, Annelerinin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının, Çocuğun Sosyal Uyum ve Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin, T. F. ve Özyürek, A. (2011). Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Şanlı, D. ve Öztürk, C. (2012). Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarını Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 32, ss. 31-48.
  • Tatlı, S. Selimoğlu, H. ve Bademci D. (2012). Çocukları Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Annelerin Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutumlarının İncelenmesi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 3, ss. 109-114.
  • Yapıcı, Ş. (2010). Türk Toplumunda Aile ve Eğitim İlişkisi. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Cilt: 5, Sayı: 4, ss. 1544-1570.
  • Yavuzer, H. (1997). Ana-Baba Ve Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yeter, T. S. (2010). 5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Karşılaşılan Davranış Problemlerinin ve Annelerinin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının İncelenmesi (Sakarya İli Örneği). Yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Anne Babalarının Çocuk Yetiştirmeye Yönelik Görüşlerinin Karşılaştırılması

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 2, 195 - 210, 28.10.2015

Öz

Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi eğitime devam eden çocukların anne babalarının çocuk yetiştirmeye yönelik görüşlerinin incelenmesi ve anne ile babanın görüşlerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın örneklemini, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız bir anaokulunda okul öncesi eğitime devam eden 9 çocuğun anne babaları (18 kişi) oluşturmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmış ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, anne babaların genelde çocuk yetiştirmeye yönelik eğitim almadıkları, çocuk yetiştirme ile ilgili yeterince kitap okumadıkları bulgusuna ulaşılmıştır. Anne babaların çocuk yetiştirmeye ilişkin bilgilerinin kaynağının çoğunlukla kendi anne babaları olduğu görülürken, genel olarak anne babaların çocuk yetiştirmeye yönelik görüşlerinin benzer olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

 

Kaynakça

  • Akça, P. R. (2012). Ana-Babaların Çocuk Yetiştirmede Aşırı Koruyucu Olmaları. Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 29, ss. 1-13.
  • Bolat, U. G. (2007). İlköğretime Başlayan Çocukların Anne Babalarının Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Okul Öncesi Eğitimden Yararlanma Düzeylerine Göre İncelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt: 32, Sayı: 14, ss. 89-99.
  • Bozyiğit, S. (2013). Çocukların Çevre Bilinçli Tüketici Olarak Sosyalleşmesinde Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Rolü. Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Demir, K. E. (2007). Ebeveyn Tutum Ölçeği (Etö). Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • MEB, (2012). Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Programı. Ankara.
  • MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara.
  • MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Programı. Ankara.
  • Özyürek, A. ve Şahin, T. F. (2005). 5-6 Yaş Grubunda Çocuğu Olan Ebeveynlerin Tutumlarının İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 25, Sayı: 2, ss. 19-34.
  • Sarı, E. (2007). Anasınıfına Devam Eden 5-6 Yaş Grubu Çocukların, Annelerinin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının, Çocuğun Sosyal Uyum ve Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin, T. F. ve Özyürek, A. (2011). Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Şanlı, D. ve Öztürk, C. (2012). Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarını Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 32, ss. 31-48.
  • Tatlı, S. Selimoğlu, H. ve Bademci D. (2012). Çocukları Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Annelerin Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutumlarının İncelenmesi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 3, ss. 109-114.
  • Yapıcı, Ş. (2010). Türk Toplumunda Aile ve Eğitim İlişkisi. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Cilt: 5, Sayı: 4, ss. 1544-1570.
  • Yavuzer, H. (1997). Ana-Baba Ve Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yeter, T. S. (2010). 5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Karşılaşılan Davranış Problemlerinin ve Annelerinin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının İncelenmesi (Sakarya İli Örneği). Yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yemliha Coşkun

Arife Baş

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Coşkun, Y., & Baş, A. (2015). Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Anne Babalarının Çocuk Yetiştirmeye Yönelik Görüşlerinin Karşılaştırılması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 195-210.

.