The reason for waiting in the daily life is due
to the inability to provide instant service to the customer. Waiting leads to
dissatisfaction with customers, so it is necessary to work on service systems
to reduce waiting times. One of the places where waiting is seen most is the
refectory. Especially in universities, long queues may occur as a result of the
large number of students wanting to get service from the cafeteria in a limited
time period. In this study, a model was established for the current situation
in Arena simulation software for a university student refectory where long
queues were observed at noon hours, and the alternative scenarios that would
reduce waiting were developed and tested. As a result of the study, it is seen
that students spend a total of 40 minutes in the system on a busy day, while
waiting for 17 minutes, while the total time can be reduced to 24 minutes and
the waiting time to be less than 1 minute.
Günlük hayatta sıra beklemek, oluşan müşteri
kitlesine anında hizmet verememekten kaynaklanmaktadır. Beklemek müşterilerde
memnuniyetsizliğe sebep olur, bu nedenle bekleme sürelerini dolayısıyla da
memnuniyetsizliği azaltmak için hizmet sistemleri üzerinde çalışılması
gerekmektedir. Beklemelerin en çok görüldüğü yerlerden bir tanesi de
yemekhanelerdir. Özellikle üniversitelerde öğlen saatlerinde kısıtlı bir zaman
diliminde çok sayıda öğrencinin yemekhaneden hizmet almak istemesi sonucunda
uzun kuyruklar oluşabilmektedir. Bu çalışmada öğlen saatlerinde uzun
kuyrukların gözlemlendiği bir üniversite öğrenci yemekhanesi için Arena simülasyon
yazılımında mevcut durum için model kurulmuş, mevcut durum incelenerek beklemeleri
azaltacak alternatif senaryolar geliştirilip denenmiştir. Çalışma sonucunda
yoğun bir günde mevcut durumda öğrenciler sistemde toplam 40 dakika geçirmekte
17 dakika beklemekteyken alternatif senaryolar ile toplam sürenin 24 dakikaya
bekleme süresinin ise 1 dakikanın altına indirilebileceği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.