Bu araştırmanın amacı meslek lisesi öğrencilerinin insani değerlerinin azimlerini yordama gücünü belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu meslek lisesi öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışmada, değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak için nicel araştırma modelinden biri olan korelasyonel desen kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenleri, meslek lisesi öğrencilerinin insani değer düzeyleri, bağımlı değişkeni ise meslek lisesi öğrencilerinin azimleridir. Araştırma grubuna dahil edilen öğrenci sayısı 623’tür. Öğrencilerden elde edilen veriler normal dağılım gösterdiği için parametrik testler kullanılmıştır. Veri setinin analizinde meslek lisesi öğrencilerinin azimleri ve insani değerleri arasındaki ilişki Pearson Moment Çarpım Korelasyon Katsayısı ile test edilmiştir. Araştırmada bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkeni yordayıcılığı çoklu regresyon ile test edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, meslek lisesi öğrencilerinin insani değerleri ile azimleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Diğer bir araştırma bulgusunda ise meslek lisesi öğrencilerinin insani değerlerinin azmi yordadığı görülmektedir.
The aim of this study is to determine the power of the humanitarian values of vocational school students to predict their determination. The population of the study is vocational school students. In this study, the correlational design included in the quantitative research model was used to reveal the relationship between variables. The independent variables of the study are the humanitarian value levels of vocational high school students, and the dependent variable is the determination of vocational high school students. 623 students were included in the sample. Parametric tests were used as the data collected from students showed a normal distribution. In the analysis of the data set, the relationship between the determination and humanitarian values of vocational high school students was tested with the Pearson Product Moment Correlation Coefficient. In the study, the predictability of the independent variables on the dependent variable was tested by multiple regression. A significant relationship was found between the humanitarian values of vocational school students and their determination. Moreover, the findings suggest that the humanitarian values of vocational school students predict their determination.
Vocational school Student Humanitarian values Determination Vocational school, Student, Humanitarian values, Determination
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 3 |
.