Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin duygularını ifade etmelerine yönelik grup rehberliği programının geliştirilmesi ve bu programın öğrencilerin motivasyonlarına, duyguları ifade etme becerilerine ve sosyal becerilerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırma karma yöntemde ve çok aşamalı desende gerçekleştirilmiştir. Nitel kısmın verileri doküman incelemesi ve görüşme yapılarak toplanmış, bu kapsamda eğitim programının ögeleri hazırlanmış ve veriler betimsel analiz yaklaşımıyla incelenmiştir. Nicel kısma ait veriler deneysel desen kullanılarak toplanmış ve T-testiyle analiz edilmiştir. 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir ilkokulda dördüncü sınıfa devam eden öğrencilerle gerçekleştirilen araştırmada öğrencilere ilköğretim birinci kademede eğitimde motivasyon ölçeği, sosyal beceri ölçeği ve araştırmacı tarafından Türkçeye uyarlanan duyguları ifade etme ölçeği uygulanmış, ortalamanın altında kalan 60 öğrenci araştırmanın çalışma grubu olarak belirlenerek deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney grubundaki öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilen “Duyguları ifade etme becerilerini geliştirmek için hazırlanmış grup rehberliği programı” uygulanmış, kontrol grubuna herhangi bir işlem yapılmamıştır. İhtiyaç analizi kapsamında öğrencilerin ihtiyaçları belirlenmiş, bu ihtiyaçlara yönelik kazanım, içerik, öğrenme yaşantıları ve değerlendirme ögelerinden oluşan bir grup rehberliği eğitim programı hazırlanmıştır. Uygulama sonucunda öğrencilerin motivasyonlarında ve sosyal becerilerinde anlamlı bir artışa rastlanmazken deney grubu öğrencilerinin duyguları ifade etme becerilerinde anlamlı bir artış belirlenmiştir
Duyguları ifade etme Grup rehberliği eğitim programı Motivasyon Sosyal beceri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Geliştirme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.