Milli Eğitim Bakanlığına bağlı lise ve dengi okulların öğretmen ihtiyacı ÖSYM tarafından yılda bir kere yapılan bir sınav sonucunda başarılı olan adaylar arasından karşılanmaktadır. Bu makalede Türk Dili ve Edebiyatı öğretmen adayları için hazırlanan Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) denilen test sınavlarında sorulan Klasik Türk Edebiyatı ile ilgili soruların genel bir değerlendirilmesi yapılacak, özellikle de sorularda tespit edilen hatalar, bilgi eksiklikleri ve yanlışlıkları ile istikrarsızlıklar üzerinde durulacaktır.
Yazıda, temin edebildiğimiz 2013, 2014, 2015, 2016 ve 2017 yıllarına ait soru kitapçıklarındaki Klasik Türk Edebiyatı Anabilim Dalıyla ilgili sorular ele alınmıştır. Tam metinlerine ulaşamadığımız sonraki yıllarda yapılan sınavlarda bu hataların asgari düzeye çekildiğini umuyoruz. Bu sınavlarda çıkan sorular, lisans mezunu on binlerce öğretmen adayının istikbaliyle doğrudan ilgili olduğu için konunun ne denli mühim ve hassas olduğu ortadadır. Bu yazının yazılmasındaki maksat birilerinin hata, eksik ve yanlışlıklarını ortaya dökmek değil, aksine bilime ve alanımıza duyduğumuz saygı çerçevesinde, daha özenli ve dikkatli olunmasına, bu doğrultuda denetim ve kontrol mekanizmalarının daha sağlıklı işletilmesine vesile olabilmektir.
Klasik Türk Edebiyatı, Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT), ÖSYM
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı lise ve dengi okulların öğretmen ihtiyacı ÖSYM tarafından yılda bir kere yapılan bir sınav sonucunda başarılı olan adaylar arasından karşılanmaktadır. Bu makalede Türk Dili ve Edebiyatı öğretmen adayları için hazırlanan Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) denilen test sınavlarında sorulan Klasik Türk Edebiyatı ile ilgili soruların genel bir değerlendirilmesi yapılacak, özellikle de sorularda tespit edilen hatalar, bilgi eksiklikleri ve yanlışlıkları ile istikrarsızlıklar üzerinde durulacaktır.
Yazıda, temin edebildiğimiz 2013, 2014, 2015, 2016 ve 2017 yıllarına ait soru kitapçıklarındaki Klasik Türk Edebiyatı Anabilim Dalıyla ilgili sorular ele alınmıştır. Tam metinlerine ulaşamadığımız sonraki yıllarda yapılan sınavlarda bu hataların asgari düzeye çekildiğini umuyoruz. Bu sınavlarda çıkan sorular, lisans mezunu on binlerce öğretmen adayının istikbaliyle doğrudan ilgili olduğu için konunun ne denli mühim ve hassas olduğu ortadadır. Bu yazının yazılmasındaki maksat birilerinin hata, eksik ve yanlışlıklarını ortaya dökmek değil, aksine bilime ve alanımıza duyduğumuz saygı çerçevesinde, daha özenli ve dikkatli olunmasına, bu doğrultuda denetim ve kontrol mekanizmalarının daha sağlıklı işletilmesine vesile olabilmektir.
Klasik Türk Edebiyatı Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) ÖSYM
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Edebi Teori |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 2 |