Bu çalışmanın amacını üniversite
öğrencilerinin hızlı yiyecek (fast-food) tüketim alışkanlıklarının incelenmesi
oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar
Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören ön lisans öğrencilerinden anket tekniğiyle
veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerle frekans, yüzde, açımlayıcı faktör
analizi, T-test ve ANOVA analizleri gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler ile
ölçme formunun geçerliği ve güvenirliği test edildikten sonra, açımlayıcı
faktör analizi yapılmış ve 15 ifadenin dört faktör oluşturduğu görülmüştür. Bu
faktörler “ürün”, “işletme”, “hizmet” ve “çalışan değerlendirme” olarak
isimlendirilmiştir. Demografik değişkenler ile hızlı yiyecek tüketim
alışkanlıklarını oluşturan dört faktör arasında anlamlı farklılıklar olup
olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Tüm faktörlerde cinsiyet açısından
anlamlı bir farklılık görülmüştür. Kadın katılımcıların erkek katılımcılara
göre bu dört faktöre daha fazla önem verdikleri tespit edilmiştir. Ürün
değerlendirmeye 22-24 yaş aralığına sahip katılımcıların 19-21 yaş aralığına sahip
katılımcılara göre daha fazla önem verdikleri görülmüştür. İşletme
değerlendirmede ise gelir düzeyi 500 TL ve altı olan katılımcıların 501 TL-1000
TL gelir aralığındaki katılımcılara göre daha fazla önem verdikleri tespit
edilmiştir.
Hızlı Yiyecek Tüketim Alışkanlığı Yiyecek İçecek İşletmeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |