Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HIZLI YİYECEK TÜKETİM ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ: PINARHİSAR MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 29 - 39, 28.05.2019

Öz

Bu çalışmanın amacını üniversite
öğrencilerinin hızlı yiyecek (fast-food) tüketim alışkanlıklarının incelenmesi
oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar
Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören ön lisans öğrencilerinden anket tekniğiyle
veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerle frekans, yüzde, açımlayıcı faktör
analizi, T-test ve ANOVA analizleri gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler ile
ölçme formunun geçerliği ve güvenirliği test edildikten sonra, açımlayıcı
faktör analizi yapılmış ve 15 ifadenin dört faktör oluşturduğu görülmüştür. Bu
faktörler “ürün”, “işletme”, “hizmet” ve “çalışan değerlendirme” olarak
isimlendirilmiştir. Demografik değişkenler ile hızlı yiyecek tüketim
alışkanlıklarını oluşturan dört faktör arasında anlamlı farklılıklar olup
olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Tüm faktörlerde cinsiyet açısından
anlamlı bir farklılık görülmüştür. Kadın katılımcıların erkek katılımcılara
göre bu dört faktöre daha fazla önem verdikleri tespit edilmiştir. Ürün
değerlendirmeye 22-24 yaş aralığına sahip katılımcıların 19-21 yaş aralığına sahip
katılımcılara göre daha fazla önem verdikleri görülmüştür. İşletme
değerlendirmede ise gelir düzeyi 500 TL ve altı olan katılımcıların 501 TL-1000
TL gelir aralığındaki katılımcılara göre daha fazla önem verdikleri tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Akdağ, H. N. (2015). Lise Öğrencilerinin Fast Food Tüketim Durumlarının Ve Alışkanlıklarının Saptanması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Bitirme Tezi. Okan Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.Aksu, G., Eser, M. T. & Güzeller, C. O. (2017). Açımlayıcı Ve Doğrulayıcı Faktör Analizi İle Yapısal Eşitlik Modeli Uygulamaları. Ankara, Detay Yayıncılık.Aktaş, A. ve Özdemir, B. (2012). Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık.Beardsworth, A. ve Keil, T. (2012). Yemek Sosyolojisi: Yemek ve Toplum Çalışmasına Davet. A. Dede (Çev.). Ankara: Phoenix.Cambridge(2018). http://dictionary.cambridge.org/dictionary/turkish/fast-foodKaya, D. (2011). Hızlı Yiyecek Tüketicilerinin Hızlı Yiyecek Tüketme Nedenleri: Mersin Şehir Merkezinde Faaliyet Gösteren Yerel, Ulusal, Uluslararası Zincir Hızlı Yiyecek İşletme Müşterileri Üzerinde Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.Knutson, B. J. (2000). College Students and Fast Food: How Students Perceive Restaurant Brands. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 41: 68-74.Korkmaz, S., (2005). Fast Food (Hızlı Yemek) Pazarında Rekabetçi Stratejilerin Etkinliği: Üniversite Gençliğinin Tercihlerinin Analizi. Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2: 22-39. Kozak, M. (2017). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri. Ankara, Detay Yayıncılık.Özdinç, İ. Y. (2004). “Üniversite Öğrencilerinin Fast-Food Tüketim Alışkanlıkları ve Tüketim Noktası Tercihlerini Etkileyen Faktörler”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(1), 71-79.Özleyen, G. (2005). Fast Food İşletmelerinde Tüketici Davranışları Analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.Öztürk, D., Onurlubas., E. (2016). “Fast Food Consumption Habits of Young People”, 13th International Scientific Conference on Economic and Social Development, ss. 417-426. 14-16 Nisan 2016 Barcelona, İspanya. ISSN: 1849-689XÖztokmak, Z. (2018). Yeni Tüketim Kültürü Ve İnovasyon Çerçevesinde Konya İlinde Bulunan Üniversite Öğrencilerinin Fast Food Tüketim Alışkanlıklarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. KTO Karatay Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.Price, S. (1997). The Fasces Of The Fast Food Market? The Potential For Consortia İn Pizza Home Delivery. International Journal Of Hospitality Management, 9(3): 101-109.Ritzer, G. (1996). The Mcdonaldization Of Society. An Investigation Into The Changing Character Of Contemporary Social Life, New Delhi: Pine Forge Pres.Scholliers, P. (2008). Defining Food Risks And Food Anxieties Throughout History. Appetite, 51(1): 3-6.Sökmen, A. (2014). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi Ve İşletmeciliği, Ankara, Detay Yayıncılık.TDK(2018).http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bati&view=bati&kategori1=terim&hng =md&kelime1=fast-foodTürksoy , A. (2015). Yiyecek Ve İçecek Hizmetleri Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık.Yılmaz, Y. (2012). Ziyafet Organizasyonu Ve Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık.
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 1, 29 - 39, 28.05.2019

Öz

Kaynakça

  • Akdağ, H. N. (2015). Lise Öğrencilerinin Fast Food Tüketim Durumlarının Ve Alışkanlıklarının Saptanması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Bitirme Tezi. Okan Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.Aksu, G., Eser, M. T. & Güzeller, C. O. (2017). Açımlayıcı Ve Doğrulayıcı Faktör Analizi İle Yapısal Eşitlik Modeli Uygulamaları. Ankara, Detay Yayıncılık.Aktaş, A. ve Özdemir, B. (2012). Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık.Beardsworth, A. ve Keil, T. (2012). Yemek Sosyolojisi: Yemek ve Toplum Çalışmasına Davet. A. Dede (Çev.). Ankara: Phoenix.Cambridge(2018). http://dictionary.cambridge.org/dictionary/turkish/fast-foodKaya, D. (2011). Hızlı Yiyecek Tüketicilerinin Hızlı Yiyecek Tüketme Nedenleri: Mersin Şehir Merkezinde Faaliyet Gösteren Yerel, Ulusal, Uluslararası Zincir Hızlı Yiyecek İşletme Müşterileri Üzerinde Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.Knutson, B. J. (2000). College Students and Fast Food: How Students Perceive Restaurant Brands. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 41: 68-74.Korkmaz, S., (2005). Fast Food (Hızlı Yemek) Pazarında Rekabetçi Stratejilerin Etkinliği: Üniversite Gençliğinin Tercihlerinin Analizi. Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2: 22-39. Kozak, M. (2017). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri. Ankara, Detay Yayıncılık.Özdinç, İ. Y. (2004). “Üniversite Öğrencilerinin Fast-Food Tüketim Alışkanlıkları ve Tüketim Noktası Tercihlerini Etkileyen Faktörler”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(1), 71-79.Özleyen, G. (2005). Fast Food İşletmelerinde Tüketici Davranışları Analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.Öztürk, D., Onurlubas., E. (2016). “Fast Food Consumption Habits of Young People”, 13th International Scientific Conference on Economic and Social Development, ss. 417-426. 14-16 Nisan 2016 Barcelona, İspanya. ISSN: 1849-689XÖztokmak, Z. (2018). Yeni Tüketim Kültürü Ve İnovasyon Çerçevesinde Konya İlinde Bulunan Üniversite Öğrencilerinin Fast Food Tüketim Alışkanlıklarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. KTO Karatay Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.Price, S. (1997). The Fasces Of The Fast Food Market? The Potential For Consortia İn Pizza Home Delivery. International Journal Of Hospitality Management, 9(3): 101-109.Ritzer, G. (1996). The Mcdonaldization Of Society. An Investigation Into The Changing Character Of Contemporary Social Life, New Delhi: Pine Forge Pres.Scholliers, P. (2008). Defining Food Risks And Food Anxieties Throughout History. Appetite, 51(1): 3-6.Sökmen, A. (2014). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi Ve İşletmeciliği, Ankara, Detay Yayıncılık.TDK(2018).http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bati&view=bati&kategori1=terim&hng =md&kelime1=fast-foodTürksoy , A. (2015). Yiyecek Ve İçecek Hizmetleri Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık.Yılmaz, Y. (2012). Ziyafet Organizasyonu Ve Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makale
Yazarlar

Mehmet Selman Bayındır 0000-0002-9806-3522

Bahar Bayındır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bayındır, M. S., & Bayındır, B. (2019). HIZLI YİYECEK TÜKETİM ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ: PINARHİSAR MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 29-39.