Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Turkish Teacher Candidates' Writing Concerns and Recommendations for Relieving Their Writing Concerns

Yıl 2022, , 1 - 15, 30.06.2022
https://doi.org/10.48066/kusob.947622

Öz

In this study, it is aimed to examine the writing anxieties of Turkish teacher candidates during the writing process and the suggestions for solutions to overcome these concerns. The case study design, one of the qualitative research designs, was used in the research. The study group of the research consists of 21 students studying at the 4th grade of Turkish Language Teaching at Ağrı İbrahim Çeçen University in the 2019-2020 academic year. Easy accessibility sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used to determine the study group. The data of the research were collected through a semi-structured interview form consisting of 6 open-ended questions. Content analysis was used in the data analysis of the research and themes and codes were created based on the interviews. In line with the findings, the majority of the participants stated that they enjoyed writing activities, they liked to write, that the thoughts of making mistakes during writing made them worry, stressed and fear of being disgraced or disliked. Some of the participants attributed that they experienced writing anxiety and the reason for this was the problems they experienced during the narration, the anxiety of being disliked, the lack of time and the difficulties in finding a topic. Considering the solution suggestions for eliminating the writing anxieties of the participants, it was presented as solution suggestions for the elimination of writing anxieties by doing adequate writing activities, providing a suitable environment for writing, writing studies in different types and strategies, and working on vocabulary through book reading activities.

Kaynakça

  • Tunagür, M. (2020). Üstbilişsel stratejilere dayalı yazma etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma becerilerine, tutumlarına ve üstbilişsel yazma farkındalıklarına etkisi: karma yöntem çalışması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Özbay, M. ve Zorbaz, K. Z. (2011). Daly-Miller’in Yazma Kaygısı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, 16, s. 33-48
  • Özçakmak, H. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının not alarak dinlemede özetleme stratejilerini kullanma becerileri (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir.
  • Özdemir, N. H. ve Erdem, İ. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4/2, 101-125.
  • Ürün-Karahan, B. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma kaygıları ile yazma alışkanlıkları arasındaki ilişki. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 3065-3075.
  • Yaman, H. (2010). Türk öğrencilerinin yazma kaygısı: ölçek geliştirme ve çeşitli değişkenler açısından yordama çalışması. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1).
  • Yaman, H. (2014). Ortaokul öğrencilerinin genel kaygı düzeyleri, yazma kaygıları ve Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(3), 1111-1122.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Türkçe Öğretmen Adaylarının Yazı Yazma Kaygıları ve Yazma Kaygılarının Giderilmesine Yönelik Önerileri

Yıl 2022, , 1 - 15, 30.06.2022
https://doi.org/10.48066/kusob.947622

Öz

Bu araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının yazma süreçlerinde yaşadıkları yazma kaygıları ve bu kaygıların giderilmesine yönelik çözümlerin önerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Türkçe öğretmenliği 4. sınıfta öğrenim gören 21 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunu belirlemede amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilirlik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 6 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmanın veri analizinde içerik analizi kullanılmış ve görüşmelerden hareketle tema ve kodlar oluşturulmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda katılımcıların çoğunluğu yazma etkinliklerinden keyif aldığını, yazmayı sevdiklerini, yazma sırasında yanlış yapma düşüncelerinin onları endişelendirdiği, strese ve hata yapma düşüncesine soktuğu, başkaları tarafından yazılarının değerlendirilmesinin katılımcılarda tedirginlik oluşturduğu, onları heyecanlandırdığı, rezil olma veya beğenilmeme korkusu oluşturduğuna dair görüşler belirtmişlerdir. Katılımcıların bazıları yazma kaygısı yaşadıklarını ve bunun nedenini anlatım sırasında yaşadıkları sorunlara, beğenilmeme endişesine, sürenin yetersiz olmasına ve konu bulmakta sıkıntı yaşamalarına bağlamıştır. Katılımcıların yazma kaygılarının giderilmesine yönelik çözüm önerilerine bakıldığında yeterli yazma etkinliklerinin yapılması, yazmaya uygun bir ortam sağlanması, farklı türde ve stratejide yazma çalışmalar ve kitap okuma etkinliğiyle sözcük dağarcığına yönelik çalışmaların yapılması yazma kaygılarının giderilmesine yönelik çözüm önerileri olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • Tunagür, M. (2020). Üstbilişsel stratejilere dayalı yazma etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma becerilerine, tutumlarına ve üstbilişsel yazma farkındalıklarına etkisi: karma yöntem çalışması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Özbay, M. ve Zorbaz, K. Z. (2011). Daly-Miller’in Yazma Kaygısı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, 16, s. 33-48
  • Özçakmak, H. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının not alarak dinlemede özetleme stratejilerini kullanma becerileri (Doktora tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir.
  • Özdemir, N. H. ve Erdem, İ. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4/2, 101-125.
  • Ürün-Karahan, B. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma kaygıları ile yazma alışkanlıkları arasındaki ilişki. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 3065-3075.
  • Yaman, H. (2010). Türk öğrencilerinin yazma kaygısı: ölçek geliştirme ve çeşitli değişkenler açısından yordama çalışması. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1).
  • Yaman, H. (2014). Ortaokul öğrencilerinin genel kaygı düzeyleri, yazma kaygıları ve Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(3), 1111-1122.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Muhammed Tunagür 0000-0002-6427-6431

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Tunagür, M. (2022). Türkçe Öğretmen Adaylarının Yazı Yazma Kaygıları ve Yazma Kaygılarının Giderilmesine Yönelik Önerileri. Kuram Ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 1-15. https://doi.org/10.48066/kusob.947622

Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline


Creative Commons Lisansı