Bu çalışmanın temel amacı iki dilli ortaokul öğrencilerinin dinleme kaygılarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Bu araştırmada betimsel yöntemlerden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, Gölbaşı Cumhuriyet Ortaokulunda öğrenim gören ve iki dil bilen 145 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme metodu kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırmada Maden ve Durukan (2016) tarafından geliştirilen “Dinleme Kaygısı Ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veri analizinde, sırasıyla betimsel istatistik ölçüleri (frekans ve yüzdeleri), Normallik testleri (Komogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk), Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi ve basit doğrusal korelasyon (Spearman sıra farkları) analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda iki dilli ortaokul öğrencilerinin Türkçe dinlemeye yönelik kaygı düzeylerinin düşük düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca İki dilli ortaokul öğrencilerinin Türkçe dinlemeye yönelik kaygı düzeylerinin cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, akıllı telefona sahip olma durumu, evde konuşulan dil, televizyon izleme süresi, akıllı telefon kullanım amacı ve evde televizyon/radyo izleme durumuna göre değişmediği tespit edilmiştir.
The main purpose of this study is to examine the listening anxiety of bilingual secondary school students in terms of some variables. In this study, the relational survey model, one of the descriptive methods, was used. The participants of the research are 145 bilingual students studying at Gölbaşı Cumhuriyet Secondary School. The study group was formed by using the convenient sampling method, which is one of the non-random sampling methods. The "Listening Anxiety Scale" developed by Maden and Durukan (2016) was used as a data collection tool in the research. In data analysis, descriptive statistical measures (frequency and percentages), Normality tests (Komogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk), Mann-Whitney U test, Kruskal Wallis H test and simple linear correlation (Spearman rank differences) analysis were used, respectively. As a result of the research, it was concluded that the bilingual secondary school students had a low level of anxiety about listening to Turkish. In addition, it was determined that the anxiety levels of bilingual secondary school students for listening to Turkish did not change according to gender, mother's education level, father's education level, having a smartphone, the language spoken at home, the duration of watching television, the purpose of using a smartphone, and the status of watching television / radio at home.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.