Bu çalışmanın amacı, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin çeşitli demografik özelliklerinin fen öğrenmeye ve alt boyutları olan araştırma yapmaya, performansa, iletişime, işbirlikli çalışmaya ve katılıma yönelik motivasyon düzeylerine etkisini incelemektir. Çalışmada, Konya İli merkez ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında öğrenim gören 280 öğrenciye 23 maddeden oluşan “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde fen ve teknoloji dersine yönelik motivasyonları ve kişisel özellikler ile arasındaki farkı belirlemek için verilerin; t-testi, varyans analizi, aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplamaları yapılmıştır. Fen ve teknoloji dersine yönelik motivasyonları ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi incelemek için de korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın analiz sonuçlarına göre, araştırmaya katılan öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet, baba eğitim düzeyi, aylık gelir ve çalışma odasına sahip olup olmama değişkenleri açısından kızlar lehine anlamlı farklılık görülürken, anne eğitim düzeyi açısından bir faklılık ortaya çıkmamıştır. Ayrıca, öğrencilerin fen öğrenemeye yönelik motivasyonları ile akademik başarıları arasındaki zayıf ancak pozitif yönde bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Fen öğrenmeye yönelik motivasyon, akademik başarı, ilköğretim öğrencileri
Fen öğrenmeye yönelik motivasyon akademik başarı ilköğretim öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 23 |