Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining Conceptual Change in Work and Energy Topic: Dual Situated Learning Model Sample

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 25, 241 - 268, 28.03.2013

Öz

The aim of this study was to develop activities according to Dual Situated Learning Model for 7th grade Force and Motion unit about work and energy concepts and to determine these activities effectiveness on students' conceptual change and retention. Pre-experimental one group pretest-posttest design was used in this study. The study was carried out with twenty three 7th grade students. A concept test developed by the researchers with seven two- tier items and were employed as pre-, post- and delayed test to collect data. Results showed that the Dual Situated Learning Model is effective in providing students' conceptual change and retention. However, it has also been observed that some alternative conceptions have still remained.

İKİLİ YERLEŞİK ÖĞRENME MODELİNİN KAVRAMSAL DEĞİŞİME ETKİSİ: İŞ VE ENERJİ ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 25, 241 - 268, 28.03.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi içerisinde yer alan iş ve enerji kavramları ile ilgili ikili yerleşik öğrenme modeline göre etkinlik geliştirmek ve geliştirilen etkinliğin öğrencilerdeki kavramsal değişime ve kalıcılığa etkisini incelemektir. Çalışmada basit deneysel yöntemin ön-son test modeli kullanılmıştır. Çalışma 7. sınıfta öğrenim gören 23 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplamak amacı ile araştırmacılar tarafından geliştirilen, 7 iki aşamalı sorudan oluşan kavram testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler İkili Yerleşik Öğrenme Modelinin öğrencilerin kavramsal değişimi ve kalıcılığı sağlamada etkili olduğunu göstermektedir. Ancak yapılan öğretime rağmen alternatif kavramın bazı öğrencilerde tamamen giderilmediği görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hava İpek Akbulut

Çiğdem Şahin

Salih Çepni

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA İpek Akbulut, H., Şahin, Ç., & Çepni, S. (2013). İKİLİ YERLEŞİK ÖĞRENME MODELİNİN KAVRAMSAL DEĞİŞİME ETKİSİ: İŞ VE ENERJİ ÖRNEĞİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 241-268.