Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Pathway to Happiness: Cognitive Flexibility

Yıl 2015, Sayı: 35, 191 - 211, 30.09.2015

Öz

The purpose of this study was to investigate the relationship between cognitive flexibility levels and happiness levels of university students. Besides, the effects of gender, age, field of education and state of romantic relationship were investigated. The participants were consisted of 197 female and 81 male, totally 278 university students. Data was collected by Cognitive Flexibility Inventory and Oxford Happiness Scale. Data was analyzed by using SPSS 20 program with Pearson product-moment correlation coefficient, One way ANOVAs and independent sample t test. According to the results, there were statistically significant positive relationships between level of cognitive flexibility and happiness of university students. According to gender,
while cognitive flexibility level and control subscale mean scores were differentiated, alternatives subscale and happiness level mean scores were not differentiated. Finally, level of cognitive flexibility and happiness of students were not differentiated according to age, field of education and state of romantic relationship.

Kaynakça

  • Üniversite öğrencilerinin mutluluk düzeylerinin artması ile kişisel, sosyal, akademik ve
  • mesleki yaşantılarında daha başarılı olabileceklerine inanılmaktadır.
  • Altunkol, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklikleri ile algılanan stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ammar, D., Nauffal, D. & Sbeity, R. (2013). The role of perceived social support in predicting subjective well-being in Lebanese college students. The Journal of Happiness & Well-Being, 1 (2), 121-134.
  • Aydınay-Satan, A. (2014). Dini inanç ve bilişsel esneklik düzeylerinin öznel iyi oluş düzeyine olan etkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 3 (7), 50-74.
  • Bilgin, M. (2001). Üniversite öğrencilerinin sorunları ile değerleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(20),18-25.
  • Bilgin. M. (2009). Bilişsel esnekliği yordayan bazı değişkenler. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 142-157.
  • Bülbül, Ş. ve Giray, S. (2011). Sosyodemografik özellikler ile mutluluk algısı arasındaki ilişki yapısının analizi. Ege Akademik Bakış, 11, 113-123.
  • Büyüköztürk, Ş. Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 3. Basım, Ankara: Pegem Akademi.
  • Cenkseven, F. ve Akbaş, T. (2007). Üniversite öğrencilerinde öznel ve psikolojik iyi olmanın yordayıcılarının incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, (27), 43-65.
  • Cenkseven-Önder, F. (2014) Kişilik gelişimi. Rezzan Çeçen Eroğlu ve Filiz Yurtal (Ed.), Eğitim psikolojisi el kitabı (ss.257-286). Ankara: Mentis Yayınları.
  • Ceyhan, A. A. (2011). İnternet kullanma temel nedenlerine göre üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanımı ve algıladıkları iletişim beceri düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 59-77.
  • Crossley, A. & Langdridge, D. (2005). Perceived sources of happiness: A network analysis. Journal of Happiness Studies, 6, 107-135. DOI: 10.1007/s10902-005-1755-z
  • Çivitçi, A. (2012). Üniversite öğrencilerinde genel yaşam doyumu ve psikolojik ihtiyaçlar arasındaki ilişkiler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21 (2), 321-336.
  • Cox, K. S. (1980). The effects of second-language study on the cognitive flexibility of freshman unıversity students. Unpublished doctoral dissertation, The Ohio State University.
  • Deiner, E., Lucas, R. E. & Oishi, S. (2002). Subjective well-being: The science of happiness and life satisfaction. In C. R. Snyder and Shane. J. Lopez (Eds.), Handbook of positive psychology (pp. 63-73). New York: Oxford University Press.
  • Dereli, F. ve Kabataş, S. (2009). Sağlık yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin iş bulma endişeleri ve umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi. Yeni Tıp Dergisi, 26, 31-36.
  • Deniz, E. ve Yılmaz, E. (2004, Temmuz). Üniversite öğrencilerinin duygusal zeka yetenekleri ve yaşam doyumları arasındaki ilişki. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda bildiri olarak sunulmuştur, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Dennis, J. P. & Vander Wal, J. S. (2010) The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity. Cognitive Therapy and Research, 34, 241-53. DOI:10.1007/s10608-009-9276-4
  • Diril, A. (2011). Lise öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeylerinin sosyodemografik değişkenler ve öfke düzeyi ile öfke ifade tarzları arasındaki ilişki açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Doğan, T. (2008). Psikolojik belirtilerin yordayıcısı olarak sosyal destek ve iyilik hali. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3 (30), 30-44.
  • Doğan, T. ve Sapmaz, F. (2012). Oxford mutluluk ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin üniversite öğrencilerinde incelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 25, 297-304. DOI: 10.5350/DAJPN2012250401
  • Erdoğan, S., Şanlı, H.S. ve Şimşek Bekir, H. (2005). Gazi üniversitesi eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Fava, G. A. Rafanelli, C. Cazzaro, M. Conti,S. & Grandi, S. (1998). Well-being therapy: A novel psychotherapeutic approach for residual symptoms of affective disorders. Psychological Medicine, 28, 475-480.
  • Furnham, A. & Cheng, H. (2000). Perceived parental behaviour, self-esteem and happiness. Social Psychiatry Psychiatr Epidemioloji, 35, 463-470.
  • Gülüm, İ. V. ve Dağ, İ. (2012). Tekrarlayıcı düşünme ölçeği ve bilişsel esneklik envanterinin Türkçeye uyarlanması, geçerliliği ve güvenilirliği. Anadolu Psikiyatri Dergisi,13, 216- 223.
  • Gündoğdu, R. ve Yavuzer, Y. (2012). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş ve psikolojik ihtiyaçlarının demografik değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (23), 115-131.
  • Gündüz, B. (2013). Bağlanma stilleri, akılcı olmayan inançlar ve psikolojik belirtilerin bilişsel esnekliği yordamadaki katkıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri,13(4), 2071-2085. DOI: 10.12738/estp.2013.4.170.
  • Hendrick, S. & Hendrick, C. (2002). Love. In Snyder, C. R. and Loper, S. J. (Eds.), Handbook of positive psychology (pp.472-484). New York: Oxford University Press.
  • Hills P, Argyle M. (2002). The Oxford happiness questionnaire: A compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and Individual Differences, 33,1073-1082.
  • İlhan, T. ve Özbay, Y. (2010). Yaşam amaçlarının ve psikolojik ihtiyaç doyumunun öznel iyi oluş üzerindeki yordayıcı rolü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(34), 109-118.
  • Joshanloo, M. & Afshari, S. (2011). Big five personality traits and self-esteem as predictors of life satisfaction in ıranian muslim university students. Journal of Happiness Studies, 12, 105 -113, DOI:10.1007/s10902-009-9177-y
  • Kacur, M. ve Atak, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sorun alanları ve sorunlarla baş etme yolları: Erciyes üniversitesi örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı, 31(2),273 297 .
  • King, K. A., Vidourek, R. A., Merianos, A. L. & Singh, M. (2014). A study of stress, social support, and perceived happiness among college students. The Journal of Happiness & Well-Being, 2 (2), 132-144
  • Kartal, A., Çetinkaya, B. ve Turan, T. (2009). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinde ruhsal belirtilerin taranması. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8 (2), 161-166.
  • Koç, M. ve Polat, Ü. (2006). Üniversite öğrencilerinin ruh sağlığı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 3 (2), 1-21
  • Kozaklı, H. (2006). Üniversite öğrencilerinde yalnızlık ve sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkilerin karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Kümbül-Güler, B. ve Emeç, H. (2006). Yaşam memnuniyeti ve akademik başarıda iyimserlik etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (2), 129-149.
  • Li, D., Zhang, W., Li, X., Zhen, S. J., & Wang, Y. (2010). Stressful life events and problematic internet use by adolescent females and males: A mediated moderation model. Computers in Human Behavior, 26, 1199–1207.
  • Lin, Y, W. (2013). The effects of cognitive flexibility and openness to change on college students’ academic performance. Unpublished doctorate thesis. La Sierra University. UMI Number: 3572671
  • Locke, E. A. (2002). Setting goals for life and happiness. In Snyder, C. R. and Loper, S. J. (Eds.), Handbook of positive psychology (pp.299-312). New York: Oxford University Press.
  • Martin, M. M., & Anderson, C.M. (1996). Communication traits: A cross-generational investigation. Communication Research Reports, 13, 58-67.
  • Martin, M. M., & Anderson, C. M. (1998). The cognitive flexibility scale: Three validity studies. Communication Repots, 11, 1-9.
  • Martin, M. M., & Rubin, R. B. (1995). A new measure of cognitive flexibility. Psychological Reports, 76(2), 623-626.
  • Martin, M. M., Staggers, S. M. & Anderson, C. M. (2011). The relationships between cognitive flexibility with dogmatism, intellectual flexibility, preference for consistency, and self-compassion. Communication Research Reports, 28, 3, 275-280, DOI: 10.1080/08824096.2011.587555
  • Moore, A. & Malinowski, P. (2009). Meditation, mindfulness and cognitive flexibility. Consciousness and Cognition, 18, 176-186. doi:10.1016/j.concog.2008.12.008
  • O’Donnel, S. L., Chang, K. B. & Miller, K. S. (2013). Relations among autonomy, attribution style, and happiness in college students. College Student Journal, 47(1), 228-234.
  • Özbay, Y., Palancı, M., Kandemir, M. ve Çakır, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluşlarının duygusal düzenleme, mizah, sosyal öz-yeterlik ve başa çıkma davranışları ile yordanması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (2), 325-345.
  • Palm, K. M. & Follette, V. M. (2011). The roles of cognitive flexibility and experiential avoidance in explaining psychological distress in survivors of interpersonal victimization. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 33, 79-86. DOI 10.1007/s10862-010 9201-x
  • Recepoğlu, E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam doyumları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı (1), 311-326.
  • Santrock, J. W. (2012). Ergenlik. ( D. M. Siyez, Çeviri editörü). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Schiffrin, H. H. & Nelson, K. S. (2010). Stressed and happy? Investigating the relationship between happiness and perceived stress. Journal of Happiness Studies, 11, 33-39. DOI:10.1007/s10902-008-9104-7
  • Sheldon, K. M. & Lyubomirsky, S. (2004). Achieving sustainable new happiness: Prospects, practices, and prescriptions. In Alex Linley and Stephen Joseph (Eds.), Positive psychology in practice (pp.127-145). Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Sheldon, K. M., Kasser, T., Smith, K. & Share, T. (2002). Personal goals and psychological growth: Testing an intervention to enhance goal-attainment and personality integration. Journal of Personality, 70, 5-31.
  • Stahl, L., & Pry, R. (2005). Attentional flexibility and perseveration: Developmental aspects in young children. Child Neuropsychology, 11(2), 175-189.
  • Stevens, A. D. (2009). Social problem-solving and cognitive flexibility: Relations to social skills and problem behavior of at-risk young children. Unpublished doctoral thesis Available from ProOuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3359050)
  • Sürücü, M., Bacanlı, F. (2010). Üniversiteye uyumun psikolojik dayanıklılık ve demografik değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (2), 375-396.
  • Şahin, M., Aydın, B., Sarı, S. V., Kaya, S. ve Pala, H. (2012). Öznel iyi oluşu açıklamada umut ve yaşamda anlamın rolü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (3), 827-836.
  • Tchanturia, K. & et. al. (2011). Cognitive flexibility and clinical severity in eating disorders. Plos One, 6 (6): e20462, 1-5. doi:10.1371/journal.pone.0020462
  • Tuzgöl- Dost,M., (2007). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumunun bazı değişkenlere göre ı ncelenmesi. amukkale niversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, (2), 132-143.
  • Zong, J., Cao, X. Y., Cao, Y., Shi, Y. F., Wang, Y. N., Yan, C., et.al. (2010). Coping flexibility in college students with depressive symptoms. Health and Quality of Life Outcomes, 8(66), 1-6.
  • Wang, A., Chen, L. Zhao, B. & Xu, Y. (2006). First-year students’ psychological and behavior adaptation to college: The role of coping strategies and social support. US China Education Review, 3(5), (Serial No.18), 51-57.

Mutluluğa Giden Bir Yol: Bilişsel Esneklik

Yıl 2015, Sayı: 35, 191 - 211, 30.09.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, bilişsel esneklik ile mutluluk düzeyi arasındaki ilişkinin gönüllü üniversite öğrencilerinden oluşan katılımcılarla incelenmesidir. Bunun yanı sıra, cinsiyete, yaşa, eğitim görülen alana ve duygusal ilişki yaşama durumuna göre değişkenlerin farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 197’si kız, 81’i erkek olmak üzere toplam 278 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada ölçme aracı olarak, Bilişsel Esneklik Envanteri ve Oxford Mutluluk Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 20 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde pearson momentler çarpımı korelasyonu, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız örneklemler için t testi teknikleri uygulanmıştır. Bulgulara göre, üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklik ile mutluluk düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde ilişkiler vardır. Cinsiyete göre bilişsel esneklik düzeyi ile kontrol alt boyutu puan ortalamaları farklılaşırken, alternatifler alt boyutu ve mutluluk düzeyi puan ortalamaları farklılaşmamaktadır. Son olarak, yaş, eğitim görülen alan ve duygusal ilişki yaşama durumuna göre öğrencilerin bilişsel esneklik ve mutluluk düzeylerinin farklılaşmadığı saptanmıştır.

Kaynakça

  • Üniversite öğrencilerinin mutluluk düzeylerinin artması ile kişisel, sosyal, akademik ve
  • mesleki yaşantılarında daha başarılı olabileceklerine inanılmaktadır.
  • Altunkol, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklikleri ile algılanan stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ammar, D., Nauffal, D. & Sbeity, R. (2013). The role of perceived social support in predicting subjective well-being in Lebanese college students. The Journal of Happiness & Well-Being, 1 (2), 121-134.
  • Aydınay-Satan, A. (2014). Dini inanç ve bilişsel esneklik düzeylerinin öznel iyi oluş düzeyine olan etkisi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 3 (7), 50-74.
  • Bilgin, M. (2001). Üniversite öğrencilerinin sorunları ile değerleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(20),18-25.
  • Bilgin. M. (2009). Bilişsel esnekliği yordayan bazı değişkenler. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(3), 142-157.
  • Bülbül, Ş. ve Giray, S. (2011). Sosyodemografik özellikler ile mutluluk algısı arasındaki ilişki yapısının analizi. Ege Akademik Bakış, 11, 113-123.
  • Büyüköztürk, Ş. Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 3. Basım, Ankara: Pegem Akademi.
  • Cenkseven, F. ve Akbaş, T. (2007). Üniversite öğrencilerinde öznel ve psikolojik iyi olmanın yordayıcılarının incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, (27), 43-65.
  • Cenkseven-Önder, F. (2014) Kişilik gelişimi. Rezzan Çeçen Eroğlu ve Filiz Yurtal (Ed.), Eğitim psikolojisi el kitabı (ss.257-286). Ankara: Mentis Yayınları.
  • Ceyhan, A. A. (2011). İnternet kullanma temel nedenlerine göre üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanımı ve algıladıkları iletişim beceri düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 59-77.
  • Crossley, A. & Langdridge, D. (2005). Perceived sources of happiness: A network analysis. Journal of Happiness Studies, 6, 107-135. DOI: 10.1007/s10902-005-1755-z
  • Çivitçi, A. (2012). Üniversite öğrencilerinde genel yaşam doyumu ve psikolojik ihtiyaçlar arasındaki ilişkiler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21 (2), 321-336.
  • Cox, K. S. (1980). The effects of second-language study on the cognitive flexibility of freshman unıversity students. Unpublished doctoral dissertation, The Ohio State University.
  • Deiner, E., Lucas, R. E. & Oishi, S. (2002). Subjective well-being: The science of happiness and life satisfaction. In C. R. Snyder and Shane. J. Lopez (Eds.), Handbook of positive psychology (pp. 63-73). New York: Oxford University Press.
  • Dereli, F. ve Kabataş, S. (2009). Sağlık yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin iş bulma endişeleri ve umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi. Yeni Tıp Dergisi, 26, 31-36.
  • Deniz, E. ve Yılmaz, E. (2004, Temmuz). Üniversite öğrencilerinin duygusal zeka yetenekleri ve yaşam doyumları arasındaki ilişki. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda bildiri olarak sunulmuştur, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Dennis, J. P. & Vander Wal, J. S. (2010) The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity. Cognitive Therapy and Research, 34, 241-53. DOI:10.1007/s10608-009-9276-4
  • Diril, A. (2011). Lise öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeylerinin sosyodemografik değişkenler ve öfke düzeyi ile öfke ifade tarzları arasındaki ilişki açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Doğan, T. (2008). Psikolojik belirtilerin yordayıcısı olarak sosyal destek ve iyilik hali. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3 (30), 30-44.
  • Doğan, T. ve Sapmaz, F. (2012). Oxford mutluluk ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin üniversite öğrencilerinde incelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 25, 297-304. DOI: 10.5350/DAJPN2012250401
  • Erdoğan, S., Şanlı, H.S. ve Şimşek Bekir, H. (2005). Gazi üniversitesi eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Fava, G. A. Rafanelli, C. Cazzaro, M. Conti,S. & Grandi, S. (1998). Well-being therapy: A novel psychotherapeutic approach for residual symptoms of affective disorders. Psychological Medicine, 28, 475-480.
  • Furnham, A. & Cheng, H. (2000). Perceived parental behaviour, self-esteem and happiness. Social Psychiatry Psychiatr Epidemioloji, 35, 463-470.
  • Gülüm, İ. V. ve Dağ, İ. (2012). Tekrarlayıcı düşünme ölçeği ve bilişsel esneklik envanterinin Türkçeye uyarlanması, geçerliliği ve güvenilirliği. Anadolu Psikiyatri Dergisi,13, 216- 223.
  • Gündoğdu, R. ve Yavuzer, Y. (2012). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş ve psikolojik ihtiyaçlarının demografik değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (23), 115-131.
  • Gündüz, B. (2013). Bağlanma stilleri, akılcı olmayan inançlar ve psikolojik belirtilerin bilişsel esnekliği yordamadaki katkıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri,13(4), 2071-2085. DOI: 10.12738/estp.2013.4.170.
  • Hendrick, S. & Hendrick, C. (2002). Love. In Snyder, C. R. and Loper, S. J. (Eds.), Handbook of positive psychology (pp.472-484). New York: Oxford University Press.
  • Hills P, Argyle M. (2002). The Oxford happiness questionnaire: A compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and Individual Differences, 33,1073-1082.
  • İlhan, T. ve Özbay, Y. (2010). Yaşam amaçlarının ve psikolojik ihtiyaç doyumunun öznel iyi oluş üzerindeki yordayıcı rolü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(34), 109-118.
  • Joshanloo, M. & Afshari, S. (2011). Big five personality traits and self-esteem as predictors of life satisfaction in ıranian muslim university students. Journal of Happiness Studies, 12, 105 -113, DOI:10.1007/s10902-009-9177-y
  • Kacur, M. ve Atak, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin sorun alanları ve sorunlarla baş etme yolları: Erciyes üniversitesi örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı, 31(2),273 297 .
  • King, K. A., Vidourek, R. A., Merianos, A. L. & Singh, M. (2014). A study of stress, social support, and perceived happiness among college students. The Journal of Happiness & Well-Being, 2 (2), 132-144
  • Kartal, A., Çetinkaya, B. ve Turan, T. (2009). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinde ruhsal belirtilerin taranması. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8 (2), 161-166.
  • Koç, M. ve Polat, Ü. (2006). Üniversite öğrencilerinin ruh sağlığı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 3 (2), 1-21
  • Kozaklı, H. (2006). Üniversite öğrencilerinde yalnızlık ve sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkilerin karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Kümbül-Güler, B. ve Emeç, H. (2006). Yaşam memnuniyeti ve akademik başarıda iyimserlik etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21 (2), 129-149.
  • Li, D., Zhang, W., Li, X., Zhen, S. J., & Wang, Y. (2010). Stressful life events and problematic internet use by adolescent females and males: A mediated moderation model. Computers in Human Behavior, 26, 1199–1207.
  • Lin, Y, W. (2013). The effects of cognitive flexibility and openness to change on college students’ academic performance. Unpublished doctorate thesis. La Sierra University. UMI Number: 3572671
  • Locke, E. A. (2002). Setting goals for life and happiness. In Snyder, C. R. and Loper, S. J. (Eds.), Handbook of positive psychology (pp.299-312). New York: Oxford University Press.
  • Martin, M. M., & Anderson, C.M. (1996). Communication traits: A cross-generational investigation. Communication Research Reports, 13, 58-67.
  • Martin, M. M., & Anderson, C. M. (1998). The cognitive flexibility scale: Three validity studies. Communication Repots, 11, 1-9.
  • Martin, M. M., & Rubin, R. B. (1995). A new measure of cognitive flexibility. Psychological Reports, 76(2), 623-626.
  • Martin, M. M., Staggers, S. M. & Anderson, C. M. (2011). The relationships between cognitive flexibility with dogmatism, intellectual flexibility, preference for consistency, and self-compassion. Communication Research Reports, 28, 3, 275-280, DOI: 10.1080/08824096.2011.587555
  • Moore, A. & Malinowski, P. (2009). Meditation, mindfulness and cognitive flexibility. Consciousness and Cognition, 18, 176-186. doi:10.1016/j.concog.2008.12.008
  • O’Donnel, S. L., Chang, K. B. & Miller, K. S. (2013). Relations among autonomy, attribution style, and happiness in college students. College Student Journal, 47(1), 228-234.
  • Özbay, Y., Palancı, M., Kandemir, M. ve Çakır, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluşlarının duygusal düzenleme, mizah, sosyal öz-yeterlik ve başa çıkma davranışları ile yordanması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (2), 325-345.
  • Palm, K. M. & Follette, V. M. (2011). The roles of cognitive flexibility and experiential avoidance in explaining psychological distress in survivors of interpersonal victimization. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 33, 79-86. DOI 10.1007/s10862-010 9201-x
  • Recepoğlu, E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam doyumları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı (1), 311-326.
  • Santrock, J. W. (2012). Ergenlik. ( D. M. Siyez, Çeviri editörü). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Schiffrin, H. H. & Nelson, K. S. (2010). Stressed and happy? Investigating the relationship between happiness and perceived stress. Journal of Happiness Studies, 11, 33-39. DOI:10.1007/s10902-008-9104-7
  • Sheldon, K. M. & Lyubomirsky, S. (2004). Achieving sustainable new happiness: Prospects, practices, and prescriptions. In Alex Linley and Stephen Joseph (Eds.), Positive psychology in practice (pp.127-145). Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Sheldon, K. M., Kasser, T., Smith, K. & Share, T. (2002). Personal goals and psychological growth: Testing an intervention to enhance goal-attainment and personality integration. Journal of Personality, 70, 5-31.
  • Stahl, L., & Pry, R. (2005). Attentional flexibility and perseveration: Developmental aspects in young children. Child Neuropsychology, 11(2), 175-189.
  • Stevens, A. D. (2009). Social problem-solving and cognitive flexibility: Relations to social skills and problem behavior of at-risk young children. Unpublished doctoral thesis Available from ProOuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3359050)
  • Sürücü, M., Bacanlı, F. (2010). Üniversiteye uyumun psikolojik dayanıklılık ve demografik değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (2), 375-396.
  • Şahin, M., Aydın, B., Sarı, S. V., Kaya, S. ve Pala, H. (2012). Öznel iyi oluşu açıklamada umut ve yaşamda anlamın rolü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (3), 827-836.
  • Tchanturia, K. & et. al. (2011). Cognitive flexibility and clinical severity in eating disorders. Plos One, 6 (6): e20462, 1-5. doi:10.1371/journal.pone.0020462
  • Tuzgöl- Dost,M., (2007). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumunun bazı değişkenlere göre ı ncelenmesi. amukkale niversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, (2), 132-143.
  • Zong, J., Cao, X. Y., Cao, Y., Shi, Y. F., Wang, Y. N., Yan, C., et.al. (2010). Coping flexibility in college students with depressive symptoms. Health and Quality of Life Outcomes, 8(66), 1-6.
  • Wang, A., Chen, L. Zhao, B. & Xu, Y. (2006). First-year students’ psychological and behavior adaptation to college: The role of coping strategies and social support. US China Education Review, 3(5), (Serial No.18), 51-57.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

ESRA Asıcı Bu kişi benim

Fatma İkiz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2015
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Asıcı, E., & İkiz, F. (2015). Mutluluğa Giden Bir Yol: Bilişsel Esneklik. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(35), 191-211.