BibTex RIS Kaynak Göster

Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü

Yıl 2017, Sayı: 41, 202 - 214, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.32175

Öz

Araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinde psikolojik sağlamlık ve okul ikliminin yaşam doyumunu yordama gücünü tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, İzmir’de iki farklı devlet ortaokulunda öğrenim gören ve yaşları 10 ile 15 arasında değişen 127’si kız, 127’si erkek toplam 254 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu (kısa formu),Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık ve Ortaokul Öğrencileri İçin Okul İklimi ölçekleriyle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesi betimsel istatistikler, Pearson korelasyon analizi ve  stepwise regrasyon analizi ile  yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, psikolojik sağlamlık ve okul ikliminin öğrencilerin yaşam doyumlarının anlamlı birer yordayıcısı olduğunu göstermiştir.

Anahtar Sözcükler: Psikolojik Sağlamlık, Okul İklimi, Yaşam Doyumu, Yordama

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr.aslı Uz Baş

Doç. Dr. İrfan Yurdabakan

Yayımlanma Tarihi 13 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Uz Baş, D. D., & Yurdabakan, D. D. İ. (2017). Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 202-214. https://doi.org/10.21764/efd.32175

Cited By