PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü

Yıl 2017, Cilt 1, Sayı 41, 202 - 214, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.32175

Öz

Araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinde psikolojik sağlamlık ve okul ikliminin yaşam doyumunu yordama gücünü tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, İzmir’de iki farklı devlet ortaokulunda öğrenim gören ve yaşları 10 ile 15 arasında değişen 127’si kız, 127’si erkek toplam 254 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu (kısa formu),Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık ve Ortaokul Öğrencileri İçin Okul İklimi ölçekleriyle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesi betimsel istatistikler, Pearson korelasyon analizi ve  stepwise regrasyon analizi ile  yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, psikolojik sağlamlık ve okul ikliminin öğrencilerin yaşam doyumlarının anlamlı birer yordayıcısı olduğunu göstermiştir.

Anahtar Sözcükler: Psikolojik Sağlamlık, Okul İklimi, Yaşam Doyumu, Yordama

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr.aslı UZ BAŞ


Doç. Dr. İrfan YURDABAKAN

Yayımlanma Tarihi 13 Nisan 2017
Başvuru Tarihi 20 Ekim 2016
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2017, Cilt 1, Sayı 41

Kaynak Göster

Bibtex @ { maeuefd310811, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {}, eissn = {1302-8944}, address = {}, publisher = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {1}, pages = {202 - 214}, doi = {10.21764/efd.32175}, title = {Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü}, key = {cite}, author = {Uz Baş, Doç. Dr.aslı and Yurdabakan, Doç. Dr. İrfan} }
APA Uz Baş, D. D. & Yurdabakan, D. D. İ. (2017). Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 1 (41) , 202-214 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/29057/310811
MLA Uz Baş, D. D. , Yurdabakan, D. D. İ. "Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü" . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (2017 ): 202-214 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/29057/310811>
Chicago Uz Baş, D. D. , Yurdabakan, D. D. İ. "Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (2017 ): 202-214
RIS TY - JOUR T1 - Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü AU - Doç. Dr.aslı Uz Baş , Doç. Dr. İrfan Yurdabakan Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 202 EP - 214 VL - 1 IS - 41 SN - -1302-8944 M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü %A Doç. Dr.aslı Uz Baş , Doç. Dr. İrfan Yurdabakan %T Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü %D 2017 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1302-8944 %V 1 %N 41 %R %U
ISNAD Uz Baş, Doç. Dr.aslı , Yurdabakan, Doç. Dr. İrfan . "Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 / 41 (Nisan 2017): 202-214 .
AMA Uz Baş D. D. , Yurdabakan D. D. İ. Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 1(41): 202-214.
Vancouver Uz Baş D. D. , Yurdabakan D. D. İ. Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 1(41): 202-214.
IEEE D. D. Uz Baş ve D. D. İ. Yurdabakan , "Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sayı. 41, ss. 202-214, Nis. 2017, doi:10.21764/efd.32175