BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL İKİNCİ SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI KAPSAMINDA DİNLEME VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ

Yıl 2017, Sayı: 42, 189 - 210, 15.06.2017
https://doi.org/10.21764/efd.96650

Öz

Bu çalışma ile 2013-2014 öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan ilkokul ikinci sınıf İngilizce öğretim programı uygulama önerileri ile uygulamada gerçekleşen durumun uyumunun ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada karma araştırma yöntemi desenlerinden eşzamanlı çeşitleme karma yöntemi kullanılmıştır. İlkokul ikinci sınıf İngilizce öğretim programında önerilenler ile uygulamada gerçekleşen durumun uygunluğunun belirlenmesinde kullanılan ve Uşak ilinde iki farklı ikinci sınıfta yapılan katılımcı gözlem çalışması yoluyla nitel veriler toplanmıştır. İlkokul ikinci sınıf öğrencilerinde ikinci sınıf İngilizce öğretim programı amaçlarının gerçekleşme durumunu ortaya koymaya yönelik yapılan ve Uşak ilinde katılımcı gözlem yapılan iki sınıftaki 48 öğrenciye uygulanan dinleme ve konuşma başarı testleri yoluyla da nicel veriler elde edilmiştir. Veriler 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Gözlemlerin çözümlenmesinde frekans değerleri hesaplanmıştır. Başarı testinin değerlendirilmesinde ise aritmetik ortalama (X) ve standart sapma (Ss) kullanılmıştır. İlkokul ikinci sınıf İngilizce öğretim programında öngörülenler ile uygulamada gerçekleşen durumun uyumlu olmadığı sonucuna varılmıştır. Programın temel hedefleri olan dinleme ve konuşma becerilerine gereken önemin verilmediği belirlenmiştir. Ayrıca, derslerde hedef dilin bir öğretmen tarafından hemen hemen hiç kullanılmadığı ve iki öğretmen tarafından da dersin ağırlıklı olarak Türkçe işlendiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda, hizmetiçindeki İngilizce öğretmenlerine yönelik ikinci sınıf İngilizce öğretim programının uygulama ilke ve esaslarını tanıtan hizmetiçi eğitim programlarının uygulanması önerilebilir.

 

Anahtar Sözcükler: İlkokul ikinci sınıf ingilizce öğretim programı, dinleme başarı testi, konuşma başarı testi, katılımcı gözlem.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Özüdoğru Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 15 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Özüdoğru, F. (2017). İLKOKUL İKİNCİ SINIF İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI KAPSAMINDA DİNLEME VE KONUŞMA BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 189-210. https://doi.org/10.21764/efd.96650

Cited By

Teachers’ Perception of 2018 Turkish National Curriculum Change
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Fatma ÖZÜDOĞRU
https://doi.org/10.17556/erziefd.801060