Bu
çalışmanın amacı okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının üniversiteye uyum
düzeylerini belirlemek ve yaşam doyumları ile genel öz yeterlikleri arasındaki
ilişkiyi ortaya koyabilmektir. Bu amaçla 2013-2014 eğitim öğretim yılında, üç
farklı üniversitenin okul öncesi eğitimi öğretmenliği anabilim dalında öğrenim
gören öğretmen adaylarından veriler toplanmıştır. Verilerin elde edildiği
üniversiteler, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi ve Denizli Pamukkale Üniversiteleridir. Çalışmada öğrencilerin
üniversiteye uyum düzeyleri, Akbalık tarafından geliştirilen “Üniversiteye Uyum
Ölçeği” ile belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca yaşam doyum düzeyini belirlemek
için Diener, Emmons, Larsen ve Griffin tarafından geliştirilen, Köker ve Yetim
tarafından Türkçeye uyarlanan Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Bununla
birlikte Jarrusselam ve Shwarzer tarafından geliştirilip, Yeşilay tarafından
Türkçeye uyarlanan Genel Öz yeterlik Ölçeği veri toplamada kullanılan bir diğer
araç olmuştur. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli
kullanılmıştır. Çalışma grubunda yer alan okul öncesi eğitimi öğretmen
adaylarının; yaşam doyumu, öz yeterlikleri ve üniversiteye uyumları çeşitli değişkenlere
göre analiz edilerek aralarındaki ilişkiye bakılmıştır.
The purpose of the present study is
to determine the extent to which pre-service pre-school teachers adapt to
university and elicit the relationship between their life satisfaction and
general self-efficacy. For this purpose, the data were collected from pre-service
pre-school teachers attending three different universities in 2013-2014
academic years. These universities are Afyon Kocatepe University, Burdur Mehmet
Akif Ersoy University and Denizli Pamukkale University. The participants’
adaptation level was determined with “University Adaptation Scale” developed by
Akbalık. Moreover, to determine their life satisfaction level, Life
Satisfaction Scale developed by Diener, Emmons, Larsen and Griffin and adapted
to Turkish by Köker and Yetim was used. In addition to these, another data
collection instrument of the study is General Self-efficacy Scale developed by
Jarrusselam and Shwarzer and adapted to Turkish by Yeşilay. The study employed
one of the general survey models, relational survey model. The participants’
life satisfaction, self-efficacy and adaptation to university are analyzed
according to some variables and relationships between them are investigated.
Pre-service Preschool teachers’ adaptation to university self-efficacy
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 44 |