İlkokul öğrencilerinin okuma
becerilerini en iyi şekilde kazanmaları Türkçe dersinin ana amaçlarından
biridir. Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin kelime uzunluğuna
göre okuma hızlarının değerlendirilmesidir. Araştırma 2017 yılı mayıs ayında Yozgat
il merkezindeki bir devlet ilkokulunda gerçekleştirilmiştir. İlkokul
öğrencilerinin kelime uzunluğuna göre okuma hızlarının tespit edilmesi
amaçlanan bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama (survey)
araştırması türündedir. Araştırmanın evrenini Yozgat il merkezindeki
ilkokullarda öğrenim gören ilkokul öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise
Yozgat il merkezindeki bir devlet ilkokulundaki öğrenciler oluşturmaktadır.
Toplamda 342 ilkokul öğrencisinden veri toplanmıştır. Veri toplama aracı
araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Veriler, araştırmacı tarafından
hazırlanan “Kelime uzunluğuna göre okuma hızı tespit formu” ile toplanmıştır.
Verilerin analizi için betimsel istatistiklerden frekans, yüzde ve ortalama;
çıkarımsal istatistiklerden ilişkisiz örneklemler için tek faktörlü varyans
analizi (one-way anova) kullanılmıştır. İlkokul sınıf seviyelerinin kelime uzunluğuna göre ortalamaları alındığı
zaman, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin kelimeleri ortalama okuma süresi 72
salise, ikinci sınıf öğrencilerinin kelimeleri ortalama okuma süresinin 48
salise, üçüncü sınıf öğrencilerinin kelimeleri ortalama okuma süresinin 28
salise, dördüncü sınıf öğrencilerinin kelimeleri ortalama okuma süresi 26
salise, tüm ilkokul öğrencilerinin kelimeleri ortalama okuma süresinin 44
salise olduğu görülmektedir. İlkokul öğrencilerinin sınıf seviyelerine göre
kelime okuma hızları bakımından anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir F(3,
338)=184, p<.01. Başka bir deyişle, ilkokul öğrencilerinin kelime okuma hızı
sınıf seviyelerine göre anlamlı bir şekilde değişmektedir.
It is one of the main objectives of the Turkish
language course that primary school students should acquire reading skills in
the best way. The aim of this research is to evaluate the speed of reading
according to the word length of primary school students. The research was
conducted in May 2017 in a state primary school in Yozgat province center. This
research aimed to determine the reading speeds according to the word length of
primary school students is the survey research from the quantitative research
methods. The universe of the research is the primary school students who are
educated in the primary schools in the city of Yozgat. The sample is composed
of students in a state primary school in Yozgat province center. Data were
collected from 342 elementary school students in total. The data collection
tool was developed by the researcher. The data were collected with the "reading
speed determination form according to word length" prepared by the
researcher. Frequency, percentage and mean of descriptive statistics for
analysis of data, one-way ANOVA was used for unrelated samples from inferential
statistics. When the averages of the primary school grade levels were taken,
the mean scores of the first grade students in the first grade students were
72, the mean reading duration of the second grade students was 48, the words of
the third grade students were 28, and the mean reading duration of the fourth
grade students was 26, It is seen that the words of all primary school students
are 44 times the average reading time. F (3, 338)=184, p <.01. Indicating
that primary school students had a meaningful difference in word reading speeds
according to class levels. In other words, the speed of vocabulary reading of
elementary school students varies significantly according to grade levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 46 |