Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN HİZMET ÖNCESİNDE ALDIKLARI EĞİTİMİN ÖĞRETİM UYGULAMALARINA YANSIMASI

Yıl 2018, Sayı: 47, 410 - 434, 20.07.2018

Öz

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte farklı ülkelerden
insanların birbiriyle iletişim kurması kolaylaşmış hatta bu bir ihtiyaç haline
gelmiştir. Bu süreçte İngilizce dünya genelinde en çok konuşulan dillerden biri
haline gelmiş ve bu sebeple birçok ülkenin eğitim programlarında da yabancı dil
eğitimi kapsamında tercih edilmekte ve önemli görülmektedir. Türkiye
İngilizcenin artan önemine paralel olarak vatandaşlarına bu dili etkili bir
şekilde öğretmek amacıyla öğretim programlarını düzenlemiştir.



Nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması deseninde yürütülen bu çalışmanın amacı İngilizce
öğretmenlerinin hizmet öncesinde aldıkları eğitimin öğretim uygulamalarına
yansıması olarak belirlenmiştir. Çalışmaya Konya ili merkez ilçelerde görev
yapan ve öğretmenliğinin ilk 10 yılı içerisinde olan 30 öğretmen katılmıştır.
Veriler yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanmış ve betimsel analiz
ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin dil becerilerini
geliştirme alanında yeterince ders aldığı ancak dinleme, konuşma, yazma ile
okuma becerilerinin ve dilbilgisi kurallarının öğretimi konusunda yeterince
ders almadığı ve uygulama yapma fırsatı bulamadığı, bu becerilerin öğretiminde
kullanılacak materyalleri geliştirme ve uyarlama alanında eksikliklerinin bulunduğu
ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte hizmet öncesinde dil becerilerinin
öğretimine yönelik ders alan öğretmenler arasında bu derslerin öğretmenlerin
öğretim uygulamalarına yansıma oranı okuma becerileri hariç oldukça yüksek
olarak bulunmuştur.

Kaynakça

  • Bedir, H. (2010). Teachers’ beliefs on Strategies Based Instruction in EFL Classes of Young Learners. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 5208–5211.
  • Birinci-Güler, Z. (2010). Students' and Teachers' Perception of Effective Foreign Language Teaching. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Borg, S. (2003). Teacher cognition in language teaching: A review of research on what language teachers think, know, believe, and do. Language Teaching, 36(2), 81-109.
  • British Council, TEPAV. (2013). Türkiye'deki Devlet Okullarında İngilizce Dilinin Öğretimine İlişkin Ulusal İhtiyaç Analizi. Ankara: British Council, TEPAV . British Council, TEPAV. (2015). Türkiye'deki Yükseköğretim Kurumlarındaki İngilizce Eğitimi. Ankara: British Council.
  • Brown, H. D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching (5. baskı). New York: Pearson Longman.
  • Bullough, R. V. (1991). Exploring Personal Teaching Metaphors in Preservice Teacher Education. Journal of Teacher Education, 42(1), 43-51.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Calderhead, J., & Robson, M. (1991). Images of Teaching: Student Teachers' Early Conceptions of Classroom Practice. Teaching & Teacher Education, 7(1), 1-8.
  • Chambless, M. S., & Bass, J. A. (1995). Effecting Changes in Student Teachers' Attitudes Towards Writing. Reading Research and Instruction, 35(2), 153-160.
  • Coşkun, A., & Daloğlu, A. (2010). Evaluating an English Language Teacher Education Program Through Peacock’s Model. Australian Journal of Teacher Education, 35(6), 24-42.
  • Council of Europe. (2011). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (12. Baskı). New York: Cambridge University Press. Council of Europe: http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Source/Framework_EN.pdf adresinden alındı
  • Eke, Z. A. (1997). Yazma Dersinde Edebi Metinlerin Kullanımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • English First. (2015). English Proficiency Index. Ekim 25, 2016 tarihinde English First Web Sitesi: http://media.ef.com/__/~/media/centralefcom/epi/downloads/full-reports/v5/ef-epi-2015-english.pdf adresinden alındı
  • Erozan, F. (2005). Evaluating The Language Improvement Courses in The Undergraduate ELT Curriculum At Eastern Mediterranean University: A Case Study. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ertürk, H. (2006). İngilizce Öğretiminde Konuşma Becerisinin Kazandırılmasında Yazılı-Görsel Öğretim Materyalinin Erişiye Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ETS. (2016). Test Score Data Summary for TOEFL IBT Tests 2015. Kasım 1, 2016 tarihinde ETS web Sitesi: https://www.ets.org/s/toefl/pdf/94227_unlweb.pdf adresinden alındı
  • Güler, S. (2014). Podcastin in Pre-Service Language Teacher Education: A Constructive Perspective. yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniverstiesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Harmer, J. (2008). How To Teach Writing (seventh impression). Harlow: Pearson Longman.
  • Harmer, J. (2013). The Practice of English Language Teaching (4. Baskı). Harlow: Pearson Longman.
  • Harste, J. C., & Burke, C. L. (1977). A New Hypothesis for Reading Teacher Research: Both the Teaching and Learning of Reading is Theoretically Based. Reading: Theory, Research and Practice (s. 32-40). New York: National Reading Conference.
  • Johnson, K. E. (1992). The Relationship Between Teachers' Beliefs and Practices During Literacy Instruction for Non-Native Speakers of English. Journal of Reading Behavior, 24(1), 83-108.
  • Kamil, M. L., & Pearson, P. D. (1979). Theory and Practice in Teaching Reading. New York University Education Quarterly, 10(2), 10-16.
  • Kingen, S. (2000). Teaching Language Arts in Middle Schools: Connecting and Communicating. Londra: Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Landry, D. L. (1969). The Neglect of Listening. Elementary English, 46(5), 599-605.
  • Larsen-Freeman, D. (2003). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
  • MEB. (2010). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Mayıs 4, 2017 tarihinde Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü: http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmen_yeterlikleri_kitabi/%C3%96%C4%9Fretmen_Yeterlikleri_Kitab%C4%B1_genel_yeterlikler_par%C3%A7a_2.pdf adresinden alındı
  • MEB. (2016). Haftalık Ders Çizelgeleri. Kasım 10, 2016 tarihinde MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı: http://ttkb.meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/kategori/7 adresinden alındı
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative Research: A Guide to Design and Implementation. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Nunan, D. (1991). Language Teaching Methodology: A Text Book For Teachers. New York: Prentice Hall.
  • Özdemir, S. M., Ceylan, M., & Canoğlu, S. N. (2015). To What Extent Can Pre-service Teachers Turn Theoretical Knowledge They Have Acquired into Practice? International Online Journal of Educational Sciences, 7(2), 265-282.
  • Rahman, M. (2013). Using Authentic Materials in the Writing Classes: A Tertiary Level. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. BRAC University Department of English and Humanities.
  • Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (1999). Approaches and Methods in Language Teaching. USA: Cambridge University Press.
  • Sarvan, A. (2003). Çocukların İngilizce Dersinde Görsel Desteğin Etkili Kullanımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü .
  • Seferoğlu, G. (2006). Teacher Candidates’ Reflections on Some Components of a Pre-Service English Teacher Education Programme in Turkey. Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy, 32(4), 369–378.
  • Selçuk, C. (2003). İngilizce Yabacı Dil Sınıflarında Konuşma Becerileri Hakkında Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and Teaching: Foundations of the New Reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-22.
  • Stoynoff, S. (1999). The TESOL Practicum: An Integrated Model in the U.S. TESOL Quarterly, 33(1), 145-151.
  • Street, C. (2003). Pre-Service Teachers' Attitudes about Writing and Learning To Teach Writing: Implications for Teacher Educators. Teacher Education Quarterly, 30(3), 33-50.
  • Şallı-Çopur, D. (2008). Teacher Effectiveness in Initial Years of Service: A Case Study on the Graduates of METU Foreign Language Education Program. Yayımlanmamış Doktara Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şen-Bartan, Ö. (2015). Yabancı Dil Öğretiminde Model Temelli Ders İşleme Sürecinin Yazma Becerisine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Temizkan, M. (2011). Yaratıcı Yazma Etkinliklerinin Öykü Yazma Becerisi Üzerine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 919-940.
  • Tercanlıoğlu, L. (2001). Pre-Service Teachers as Readers and Future Teachers of EFL Reading. TESL-EJ, 5(3), 1-17. Mayıs 10, 2017 tarihinde alındı
  • Tosun, C. (2006). Yabancı Dil Öğretiminde ve Öğreniminde Eski ve Yöntemlere Yeni Bir Bakış. Journal of Arts and Sciences(5), 79-88.
  • Tüfekçi, D., & Sapar, V. (2011). (Re) Constructing Little Red Riding Hood in a Writing Course. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6(2), 1732-1746.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yin, R. K. (2003). Case Study Research: Design and Methods (3rd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • YÖK. (2006). İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı 2006. Mart 21, 2017 tarihinde Yükseköğretim Kurulu Web Sitesi: http://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/ingilizce_ogretmenligi.pdf/20a01aab-7720-43e0-8215-749d3f5f8838 adresinden alındı

REFLECTION OF ENGLISH TEACHERS’ PRE-SERVICE EDUCATION TO THEIR TEACHINGS

Yıl 2018, Sayı: 47, 410 - 434, 20.07.2018

Öz

Communication
among people from different countries has got easier and easier with the
developing technologies. In this process English language has become one of the
most spoken languages in the world. So English finds its place in the
curriculums of many countries and it is regarded as a significant subject.
Turkey, in parallel with the increasing importance of the English language in the
world, arranged its curriculums to teach English effectively.



This study, which is
conducted through case study, aims to examine the reflection of English
teachers’ pre-service education to their teaching practices. 30 teachers who
are in the first ten years of the service and working in central districts of
Konya participated in the study. Data was collected through semi-structured
interview form and analyzed through descriptive analysis. The study concludes
that teachers take enough lessons in the field of developing language skills
but they do not take enough lessons in teaching listening, speaking, reading
and writing, that they do not have enough opportunities to practice teaching
and that they are lacking in developing and adapting material for teaching
these skills. Nevertheless, among the teachers who took lessons about teaching
these skills in the pre-service education, reflection rate of these lessons is
found to be quite high except for the reading skills.

Kaynakça

  • Bedir, H. (2010). Teachers’ beliefs on Strategies Based Instruction in EFL Classes of Young Learners. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 5208–5211.
  • Birinci-Güler, Z. (2010). Students' and Teachers' Perception of Effective Foreign Language Teaching. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Borg, S. (2003). Teacher cognition in language teaching: A review of research on what language teachers think, know, believe, and do. Language Teaching, 36(2), 81-109.
  • British Council, TEPAV. (2013). Türkiye'deki Devlet Okullarında İngilizce Dilinin Öğretimine İlişkin Ulusal İhtiyaç Analizi. Ankara: British Council, TEPAV . British Council, TEPAV. (2015). Türkiye'deki Yükseköğretim Kurumlarındaki İngilizce Eğitimi. Ankara: British Council.
  • Brown, H. D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching (5. baskı). New York: Pearson Longman.
  • Bullough, R. V. (1991). Exploring Personal Teaching Metaphors in Preservice Teacher Education. Journal of Teacher Education, 42(1), 43-51.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Calderhead, J., & Robson, M. (1991). Images of Teaching: Student Teachers' Early Conceptions of Classroom Practice. Teaching & Teacher Education, 7(1), 1-8.
  • Chambless, M. S., & Bass, J. A. (1995). Effecting Changes in Student Teachers' Attitudes Towards Writing. Reading Research and Instruction, 35(2), 153-160.
  • Coşkun, A., & Daloğlu, A. (2010). Evaluating an English Language Teacher Education Program Through Peacock’s Model. Australian Journal of Teacher Education, 35(6), 24-42.
  • Council of Europe. (2011). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (12. Baskı). New York: Cambridge University Press. Council of Europe: http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Source/Framework_EN.pdf adresinden alındı
  • Eke, Z. A. (1997). Yazma Dersinde Edebi Metinlerin Kullanımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • English First. (2015). English Proficiency Index. Ekim 25, 2016 tarihinde English First Web Sitesi: http://media.ef.com/__/~/media/centralefcom/epi/downloads/full-reports/v5/ef-epi-2015-english.pdf adresinden alındı
  • Erozan, F. (2005). Evaluating The Language Improvement Courses in The Undergraduate ELT Curriculum At Eastern Mediterranean University: A Case Study. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ertürk, H. (2006). İngilizce Öğretiminde Konuşma Becerisinin Kazandırılmasında Yazılı-Görsel Öğretim Materyalinin Erişiye Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ETS. (2016). Test Score Data Summary for TOEFL IBT Tests 2015. Kasım 1, 2016 tarihinde ETS web Sitesi: https://www.ets.org/s/toefl/pdf/94227_unlweb.pdf adresinden alındı
  • Güler, S. (2014). Podcastin in Pre-Service Language Teacher Education: A Constructive Perspective. yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniverstiesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Harmer, J. (2008). How To Teach Writing (seventh impression). Harlow: Pearson Longman.
  • Harmer, J. (2013). The Practice of English Language Teaching (4. Baskı). Harlow: Pearson Longman.
  • Harste, J. C., & Burke, C. L. (1977). A New Hypothesis for Reading Teacher Research: Both the Teaching and Learning of Reading is Theoretically Based. Reading: Theory, Research and Practice (s. 32-40). New York: National Reading Conference.
  • Johnson, K. E. (1992). The Relationship Between Teachers' Beliefs and Practices During Literacy Instruction for Non-Native Speakers of English. Journal of Reading Behavior, 24(1), 83-108.
  • Kamil, M. L., & Pearson, P. D. (1979). Theory and Practice in Teaching Reading. New York University Education Quarterly, 10(2), 10-16.
  • Kingen, S. (2000). Teaching Language Arts in Middle Schools: Connecting and Communicating. Londra: Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Landry, D. L. (1969). The Neglect of Listening. Elementary English, 46(5), 599-605.
  • Larsen-Freeman, D. (2003). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
  • MEB. (2010). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Mayıs 4, 2017 tarihinde Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü: http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmen_yeterlikleri_kitabi/%C3%96%C4%9Fretmen_Yeterlikleri_Kitab%C4%B1_genel_yeterlikler_par%C3%A7a_2.pdf adresinden alındı
  • MEB. (2016). Haftalık Ders Çizelgeleri. Kasım 10, 2016 tarihinde MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı: http://ttkb.meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/kategori/7 adresinden alındı
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative Research: A Guide to Design and Implementation. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Nunan, D. (1991). Language Teaching Methodology: A Text Book For Teachers. New York: Prentice Hall.
  • Özdemir, S. M., Ceylan, M., & Canoğlu, S. N. (2015). To What Extent Can Pre-service Teachers Turn Theoretical Knowledge They Have Acquired into Practice? International Online Journal of Educational Sciences, 7(2), 265-282.
  • Rahman, M. (2013). Using Authentic Materials in the Writing Classes: A Tertiary Level. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. BRAC University Department of English and Humanities.
  • Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (1999). Approaches and Methods in Language Teaching. USA: Cambridge University Press.
  • Sarvan, A. (2003). Çocukların İngilizce Dersinde Görsel Desteğin Etkili Kullanımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü .
  • Seferoğlu, G. (2006). Teacher Candidates’ Reflections on Some Components of a Pre-Service English Teacher Education Programme in Turkey. Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy, 32(4), 369–378.
  • Selçuk, C. (2003). İngilizce Yabacı Dil Sınıflarında Konuşma Becerileri Hakkında Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and Teaching: Foundations of the New Reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-22.
  • Stoynoff, S. (1999). The TESOL Practicum: An Integrated Model in the U.S. TESOL Quarterly, 33(1), 145-151.
  • Street, C. (2003). Pre-Service Teachers' Attitudes about Writing and Learning To Teach Writing: Implications for Teacher Educators. Teacher Education Quarterly, 30(3), 33-50.
  • Şallı-Çopur, D. (2008). Teacher Effectiveness in Initial Years of Service: A Case Study on the Graduates of METU Foreign Language Education Program. Yayımlanmamış Doktara Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şen-Bartan, Ö. (2015). Yabancı Dil Öğretiminde Model Temelli Ders İşleme Sürecinin Yazma Becerisine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Temizkan, M. (2011). Yaratıcı Yazma Etkinliklerinin Öykü Yazma Becerisi Üzerine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 919-940.
  • Tercanlıoğlu, L. (2001). Pre-Service Teachers as Readers and Future Teachers of EFL Reading. TESL-EJ, 5(3), 1-17. Mayıs 10, 2017 tarihinde alındı
  • Tosun, C. (2006). Yabancı Dil Öğretiminde ve Öğreniminde Eski ve Yöntemlere Yeni Bir Bakış. Journal of Arts and Sciences(5), 79-88.
  • Tüfekçi, D., & Sapar, V. (2011). (Re) Constructing Little Red Riding Hood in a Writing Course. e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6(2), 1732-1746.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yin, R. K. (2003). Case Study Research: Design and Methods (3rd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • YÖK. (2006). İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı 2006. Mart 21, 2017 tarihinde Yükseköğretim Kurulu Web Sitesi: http://www.yok.gov.tr/documents/10279/49665/ingilizce_ogretmenligi.pdf/20a01aab-7720-43e0-8215-749d3f5f8838 adresinden alındı
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Saim Akman 0000-0002-9768-663X

Güngor Keskinkılıç Yumuşak

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Akman, S., & Keskinkılıç Yumuşak, G. (2018). İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN HİZMET ÖNCESİNDE ALDIKLARI EĞİTİMİN ÖĞRETİM UYGULAMALARINA YANSIMASI. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(47), 410-434.