Bu araştırmada, sekizinci sınıfa devam eden öğrencilerin vatandaşlık
algısının öğrenim gördüğü okulların sosyoekonomik düzeyi, cinsiyet, anne-baba
öğrenim düzeyi ve aile gelir durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterip
göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2013-2014
öğrenim yılında Çankırı il merkezinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören
sekizinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma tabakalı örnekleme yoluyla
seçilen 10 ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya dâhil edilen
ortaokullar sosyoekonomik düzeye göre alt, orta ve yüksek olarak
belirlenmiştir. Araştırmaya 493 kız 470 erkek olmak üzere toplam 963 öğrenci
alınmıştır. Araştırmada öğrenciler ve aileleri hakkındaki demografik bilgileri
toplamak amacıyla Aile Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın nicel
verileri, Durualp ve Doğan (2017)
tarafından geliştirilen Vatandaşlık Algısı Ölçeği ile toplanmıştır. Öğrencilerin vatandaşlık algılarının bazı
değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesinde tek
yönlü varyans analizi (One-way ANOVA) ve ilişkisiz örneklemler t-testi
(Independent Samples t Test) kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda;
yüksek sosyoekonomik düzeydeki okullarda öğrenim görenlerin, kızların, anne ve
babası yükseköğrenim düzeyine sahip olanların ve aile gelir durumu asgari ücret
üstünde olanların vatandaşlık algısının anlamlı düzeyde yüksek olduğu
saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 47 |