Bu çalışmanın amacı,
meslek lisesi öğrencilerinin okullarının yaşam kalitesine ilişkin algılarını
belirlemeye yönelik bir ölçme aracı geliştirme ve öğrencilerin okul yaşam
kalitesi algılarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında
Afyonkarahisar ili merkez ilçesindeki meslek liselerinde
öğrenim gören 5783 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem, evrenden oranlı tabakalı
örnekleme yolu ile bütün liselerden seçilen 550 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada okul
yaşam kalitesi algılarını ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen okul yaşam
kalitesi ölçeği
kullanılmıştır. Ayrıca, öğrencilere ait demografik
bilgileri elde etmek amacıyla
kişisel bilgi formu hazırlanmıştır. Verilerin analizinde doğrulayıcı
faktör analizi, t-testi ve varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır.
Analizler sonucunda, öğrencilerin okullarındaki yaşam kalitesini genel olarak
orta düzeyde algılamakta, algılanan okul yaşam kalitesi cinsiyete ve sınıf
mevcuduna göre farklılık göstermemektedir. Ancak sınıf düzeyi ve ailenin gelir
düzeyi yükseldikçe öğrencilerin okullarındaki yaşam kalitesini olumsuz
algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 47 |