Bu
araştırmada, görme engelli çocuğa sahip ailelerin sürekli-durumluk
kaygılarının cinsiyet, eğitim
durumu, yaşadıkları yer, çocuğun başka bir yetersizliği olup olmaması, okul
öncesi eğitime devam etme durumu, Braille Alfabesinin bilip bilinmemesi ve
diğer kardeşlerin engelli olup olmaması değişkenleri arasında farklılaşma
durumları incelenmiştir. Araştırma grubu, 93’ü anne ve 69’u baba olmak üzere
toplam 162 ebeveynden oluşmuştur. Araştırmada veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, ve
Öner ve Le Compte (1983) tarafından Türkçeye uyarlanan “Durumluk-sürekli Kaygı
Envanteri” ile Konya ili merkez ilçelerinden toplanmıştır. Verilerin test
edilmesi işleminde, değişkenlere bağlı olarak t testi ve tek yönlü varyans
analizi kullanılmıştır. Varyans analizi sonucunda anlamlı çıkan sonuçlar
farklılaşmanın kaynağının belirlenmesinde Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma
sonucuna göre; cinsiyet, eğitim durumu, başka bir engelin olup olmaması, okul öncesi eğitime devam edip etmemesi,
Braille Alfabesine göre durumluk kaygıda anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Yaşanılan
yer değişkeni, diğer kardeşlerin engelli olup olmaması değişkenlerinde ise
anlamlı farklılıkların olmadığı belirlenmiştir. Sürekli kaygı puanlarında ise
eğitim durumu, başka bir engelin olup olmaması, okul öncesi eğitimine devam
edip etmemesi değişkeni, diğer kardeşlerinde engelli olup olmaması değişkenleri
puan ortalamalarında anlamlı farklılıklar çıkmıştır. Cinsiyet ve Braille Alfabesi
değişkenleri puan ortalamalarına göre anlamlı farklılıkların olmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 47 |