Bu çalışmada ilköğretim
öğretmenlerinin motivasyonları ve örgütsel bağlılıkları: cinsiyet, yaş,
medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem, okulun bulunduğu yerleşim birimi
gibi demografik değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi
2013-2014 eğitim öğretim yılında Bartın ilinde görev yapan 525 öğretmenden
oluşmuştur. Araştırmada
veriler kişisel bilgi formu, “Küresel Motivasyon Ölçeği” ve
“Örgütsel Bağlılık Anketi” ile toplanmıştır. Yapılan istatistiki analizler
sonucunda ilköğretim öğretmenlerinin motivasyonlarında; öğrenim
durumuna ve mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Fakat
cinsiyete göre, içsel ve dışsal alt boyutunda; yaşa göre, dışsal boyutunda;
okulun bulunduğu yerleşim birimine göre de, içsel boyutunda anlamlı farklılık
olduğu görülmüştür. İlköğretim öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarında ise;
cinsiyete, yaşa, medeni duruma, öğrenim durumuna ve mesleki kıdeme göre anlamlı
farklılık görülürken; okulun bulunduğu yerleşim birimine göre farklılık
görülmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 48 |