Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigating School Principals’ Technological Leadership Behaviors

Yıl 2018, Sayı: 48, 575 - 601, 17.10.2018
https://doi.org/10.21764/maeuefd.431481

Öz

The aim of this research
is to determine technology leadership behaviors of school principals in the
process of providing and using education technologies. The research consists of
19 school principals working at İstanbul Beylikdüzü Province in 2017-2018
academic year. The research designed as a qualitative research by using
semi-structured interview form. In this technique, interview questions thought
to be asked were included in the form and other questions directed during the
interviews. Data obtained from the interviews were analyzed and interpreted
with content analysis. The study findings revealed that school principals
pursue the technological leadership roles as regards planning strategic goals,
integrating technology to educational and administrative environments,
providing and encouraging professional development of teachers in use of
educational technologies, providing necessary support for teachers, cooperating
while getting and updating technologies in order to ensure excellence, taking
care the needs of the school and providing resources.

Kaynakça

  • Anderson, R. E. & Dexter, S. (2005). School technology leadership: An empirical investigation of prevalence and effect. Education Administration Quarterly, 41(49), 49-82. doi: 10.1177/0013161X04269517
  • Aşıgülü, D. (2017). Okul yöneticilerinin eğitim sürecindeki teknoloji kabul durumları ve eğitim sürecine etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans projesi, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Atmaca, S. (2010). Milli eğitim bakanlığına bağlı bulunan resmi ilköğretim okullarındaki yöneticilerin teknolojiye karşı görüşleri, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Bailey, G. D., & Lumley, D. (1994). Technology staff development programs. A leadership sourcebook for school administrators. New York: Scholastic.
  • Banoğlu, K. (2011). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ve teknoloji koordinatörlüğü. Educational Sciences, 11(1), 199-213.
  • Banoğlu, K. (2012) Eğitim yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilikleri ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3) , 43-65.
  • Banoğlu, K. , Vanderlinde, R. ve Çetin, M. (2016). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği profillerinin okulların öğrenen örgüt kültürü ve teknolojik alt yapısı bağlamında analizi: fatih projesi okulları ve diğerleri. Eğitim ve Bilim, 41(188), 83-98.
  • Bridges, J. W. (2003). Principal influence: Sustaining a vision for powerful new forms of learning using technology (Doctoral dissertation, University of California, Los Angeles). Dissertation Abstracts International, 64(6), 1915.
  • Bülbül, T. ve Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz yeterlilik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 474-499.
  • Calgary Board of Education (2000). Leadership development program [Brochure]. Author: Calgary Alberta.
  • Can, T. (2008). İlköğretim okulları yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri: Ankara ili Etimesgut ilçesi örneği. 8.Ulusal Eğitim Teknolojileri Kongresinde sunulan bildiri. 8.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 06-08 May 2008, Anadolu University.
  • Chang, I. (2002). Assessing principals’ leadership in implementing educational technology policies: An application of structural equation modeling. Unpublished doctoral dissertation, University of Missouri-Columbia.
  • Chang, I. (2003a). The new leadership trend: Technology leadership. Journal of Education Research, 114, 83-95.
  • Chang, I. (2003b). Assessing the dimensions of principals’ effective technology leadership: An application of structural equation modeling. Educational Policy Forum, 6(1), 111-141.
  • Chang, I. (2004). A study of the elementary school principals’ technology leadership effectiveness. National Science Council: Taiwan.
  • Chang, I-H., Chin, J. M., & Hsu, C-M. (2008). Teachers’ perceptions of the dimensions and implementation of technology leadership of principals in Taiwanese elementary schools. Educational Technology & Society, 11(4), 229-245.
  • Checkley, K. (2000). The contemporary principal: New skills for a new age. Education Update, 42(3), 1-8.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Washington DC: Sage.
  • Corbin, J. & Strauss, A. (2007). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage.
  • Davies, P. M. (2010). On school educational technology leadership. Management in Education, 24(2), 55-61. doi: 10.1177/0892020610363089
  • Eren, E. ve Kurt, A. A. (2011). İlköğretim okul müdürlerinin teknoloji liderliği davranışları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 219-238.
  • Flanagan, L. & Jacobsen, M. (2003). Technology leadership for the twenty-first century principal. Journal of Educational Administration, 41(2), 124-142. doi: 10.1108/09578230310464648
  • Ford, J. I. (2000). Identifying technology leadership competencies for Nebraska’s K-12 technology leaders, Unpublished doctoral dissertation, University of Nebraska, USA.
  • Glatthorn, A. A. (2000). The principal as curriculum leader: Shaping what is taught and tested. Thousand Oaks: Corwin Press.
  • Görgülü, D., Küçükali, R. & Ada, Ş. (2013). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterlilikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 3(2), 53-71.
  • Günbayı, İ. ve Cantürk, G. (2011). Bilgisayar teknolojisinin okul yönetiminde kullanımında okul yöneticilerinin bilgisayar teknolojisi ne karşı tutumları. ODÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(3), 47-70.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2010). Eğitim yöneticileri teknoloji liderliği standartlarına ilişkin öğretmen, yönetici ve denetmenlerin görüşleri. Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(4), 537-577.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2011). Eğitim yöneticileri teknoloji liderliği öz-yeterlik ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2), 145-166.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2011). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliğine ilişkin algıları: metafor analizi örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1) , 97-121.
  • Hsieh, W. B. (2004). The new dimension of professional development of principals elementary and secondary schools: Technology leadership. Secondary Education, 55(5), 72-91.
  • Huang, H. (2004). A study of elementary school principals’ instructional leadership strategy in Taipei Count.,Unpublished master's thesis, National Taiwan Normal University, Taiwan.
  • Hughes, M., & Zachariah, S. (2001). An investigation into the relationship between effective administrative leadership styles and the use of technology. International Electronic Journal for Leadership in Learning, 5(5).
  • Irmak, M. (2015). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin, yöneticilerinin “teknoloji liderliği” düzeylerine ilişkin algıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • ISTE (2009). National educational technology standards and performance indicators for administrators. Retrieved June 03, 2018 from https://www.kelloggllc.com/tpc/netsy15.pdf
  • İhtiyaroğlu, N. & Karabağ Köse E. (2016). Bireysel eğitim programlarında bilişim desteğinden faydalanılmasının öğretmenlerin tutumları üzerindeki etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 483-493.
  • İşman, A. (2001). Teknolojinin felsefi temelleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-18.
  • Kadela, T. (2002). Technology leadership of elementary principals: Standards, competencies, and integration. Unpublished doctoral dissertation, Seton Hall University, USA.
  • Karabağ Köse, E. , Yurdakul, Ö. & Onuk, H. (2017). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği ile sosyal medyada öğretmen-öğrenci etkileşimi arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7( 2), 329-344.
  • Karip, E. (1996) . Etkili eğitim sistemlerinin geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi, 2(2), 345-247.
  • Matthews, A. W. (2002). Technology leadership at a junior high school: A qualitative case study, Unpublished doctoral dissertation, University of Nevada-Las Vegas, USA.
  • McLeod, S. & Richardson, J. W. (2011). The dearth of technology leadership coverage. Journal of School Leadership Special Issue Technology Leadership, 21(2), 216-240.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Para, D. & Ayvaz Reis, Z. (2009). Eğitimde bilişim teknolojileri kullanılması: kimyada su döngüsü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, 181-187.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage.
  • Scott, G. (2005). Educator perceptions of principal technology leadership competencies, Unpublished doctoral dissertation, The University of Oklahoma, USA.
  • Seay, D. A. (2004). A study of the technology leadership of Texas high school principals, Unpublished doctoral dissertation, University of North Texas, USA.
  • Seay, D. A. (2004). A study of the technology leadership of Texas high school principal. Unpublished doctoral dissertation, University of North Texas, USA.
  • Seferoğlu, S.S. (2009). İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı ve yöneticilerin bakış açısı. Akademik Bilişim 2009, Harran Üniversitesi, 11-13 Şubat 2009, Şanlıurfa, 1-6.
  • Sezer, B. & Deryakulu, D. (2012). İlköğretim okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin yeterlilikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2( 2), 74-92.
  • Sincar, M. & Aslan, B. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 571-595.
  • Şahin, C. & Demir, F. (2015). Değişim çağında okul yöneticilerinin okullardaki eğitim teknolojilerini yönetme becerilerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(39), 717-725.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Uysal, Ö., Kobak, K., Berk, C., Kılıçer, T. & Çiğdem, H. (2009). İki binli yıllarda Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında gözlenen eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 9(2) , 941-966.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y., & Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında güncel eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(19), 440-458.
  • Ulukaya, F. , Yıldırım, N. & Özeke, V. (2017). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği özyeterlikleri ile eğitim öğretim işlerini gerçekleştirme düzeylerine ilişkin algıları. Journal of Computer and Education Research, 5(10), 125-149.
  • Wu, H. L. (2004). A study of the A study of elementary school principals’ curriculum leadership in Taipei City. Unpublished master's thesis, National Chungcheng University, Taiwan.
  • Yeh, L. (2003). Technology leadership. Journal of Education Research, 112, 151-152.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2018, Sayı: 48, 575 - 601, 17.10.2018
https://doi.org/10.21764/maeuefd.431481

Öz

Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin eğitim
teknolojilerinin sağlanması ve kullanılması sürecinde teknoloji liderliği
davranışlarını belirlemektir. Araştırmanın katılımcılarını 2017-2018 eğitim
öğretim yılında İstanbul İli Beylikdüzü İlçesinde görev yapan 19 okul müdürü,
müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarından oluşmaktadır.
Bu çalışma nitel bir araştırma olup nitel
araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yürütülmüştür.
Bu teknikte,
önceden sorulması düşünülen
sorular görüşme formunda belirtilmiş, diğerleri ise görüşmeler esnasında
katılımcılara sorulmuştur. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ile
çözümlenmiş ve yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin eğitim
teknolojileri ile ilgili stratejik hedefleri planlama, eğitim ve yönetim
ortamlarına teknolojiyi entegre etme, eğitim teknolojilerinin kullanımında
öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlama, onları teşvik etme ve gerekli
desteği sağlama, söz konusu teknolojilerin kullanılması sürecinde mükemmelliğin
sağlanması adına teknolojileri güncellerken veya alırken işbirliği yapma,
okulun ihtiyaçlarını gözetme ve kaynak oluşturma rollerini gerçekleştirmeye
çalıştıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Anderson, R. E. & Dexter, S. (2005). School technology leadership: An empirical investigation of prevalence and effect. Education Administration Quarterly, 41(49), 49-82. doi: 10.1177/0013161X04269517
  • Aşıgülü, D. (2017). Okul yöneticilerinin eğitim sürecindeki teknoloji kabul durumları ve eğitim sürecine etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans projesi, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Atmaca, S. (2010). Milli eğitim bakanlığına bağlı bulunan resmi ilköğretim okullarındaki yöneticilerin teknolojiye karşı görüşleri, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Bailey, G. D., & Lumley, D. (1994). Technology staff development programs. A leadership sourcebook for school administrators. New York: Scholastic.
  • Banoğlu, K. (2011). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ve teknoloji koordinatörlüğü. Educational Sciences, 11(1), 199-213.
  • Banoğlu, K. (2012) Eğitim yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilikleri ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3) , 43-65.
  • Banoğlu, K. , Vanderlinde, R. ve Çetin, M. (2016). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği profillerinin okulların öğrenen örgüt kültürü ve teknolojik alt yapısı bağlamında analizi: fatih projesi okulları ve diğerleri. Eğitim ve Bilim, 41(188), 83-98.
  • Bridges, J. W. (2003). Principal influence: Sustaining a vision for powerful new forms of learning using technology (Doctoral dissertation, University of California, Los Angeles). Dissertation Abstracts International, 64(6), 1915.
  • Bülbül, T. ve Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz yeterlilik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 474-499.
  • Calgary Board of Education (2000). Leadership development program [Brochure]. Author: Calgary Alberta.
  • Can, T. (2008). İlköğretim okulları yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri: Ankara ili Etimesgut ilçesi örneği. 8.Ulusal Eğitim Teknolojileri Kongresinde sunulan bildiri. 8.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 06-08 May 2008, Anadolu University.
  • Chang, I. (2002). Assessing principals’ leadership in implementing educational technology policies: An application of structural equation modeling. Unpublished doctoral dissertation, University of Missouri-Columbia.
  • Chang, I. (2003a). The new leadership trend: Technology leadership. Journal of Education Research, 114, 83-95.
  • Chang, I. (2003b). Assessing the dimensions of principals’ effective technology leadership: An application of structural equation modeling. Educational Policy Forum, 6(1), 111-141.
  • Chang, I. (2004). A study of the elementary school principals’ technology leadership effectiveness. National Science Council: Taiwan.
  • Chang, I-H., Chin, J. M., & Hsu, C-M. (2008). Teachers’ perceptions of the dimensions and implementation of technology leadership of principals in Taiwanese elementary schools. Educational Technology & Society, 11(4), 229-245.
  • Checkley, K. (2000). The contemporary principal: New skills for a new age. Education Update, 42(3), 1-8.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Washington DC: Sage.
  • Corbin, J. & Strauss, A. (2007). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage.
  • Davies, P. M. (2010). On school educational technology leadership. Management in Education, 24(2), 55-61. doi: 10.1177/0892020610363089
  • Eren, E. ve Kurt, A. A. (2011). İlköğretim okul müdürlerinin teknoloji liderliği davranışları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 219-238.
  • Flanagan, L. & Jacobsen, M. (2003). Technology leadership for the twenty-first century principal. Journal of Educational Administration, 41(2), 124-142. doi: 10.1108/09578230310464648
  • Ford, J. I. (2000). Identifying technology leadership competencies for Nebraska’s K-12 technology leaders, Unpublished doctoral dissertation, University of Nebraska, USA.
  • Glatthorn, A. A. (2000). The principal as curriculum leader: Shaping what is taught and tested. Thousand Oaks: Corwin Press.
  • Görgülü, D., Küçükali, R. & Ada, Ş. (2013). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterlilikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 3(2), 53-71.
  • Günbayı, İ. ve Cantürk, G. (2011). Bilgisayar teknolojisinin okul yönetiminde kullanımında okul yöneticilerinin bilgisayar teknolojisi ne karşı tutumları. ODÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(3), 47-70.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2010). Eğitim yöneticileri teknoloji liderliği standartlarına ilişkin öğretmen, yönetici ve denetmenlerin görüşleri. Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(4), 537-577.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2011). Eğitim yöneticileri teknoloji liderliği öz-yeterlik ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2), 145-166.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2011). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliğine ilişkin algıları: metafor analizi örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1) , 97-121.
  • Hsieh, W. B. (2004). The new dimension of professional development of principals elementary and secondary schools: Technology leadership. Secondary Education, 55(5), 72-91.
  • Huang, H. (2004). A study of elementary school principals’ instructional leadership strategy in Taipei Count.,Unpublished master's thesis, National Taiwan Normal University, Taiwan.
  • Hughes, M., & Zachariah, S. (2001). An investigation into the relationship between effective administrative leadership styles and the use of technology. International Electronic Journal for Leadership in Learning, 5(5).
  • Irmak, M. (2015). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin, yöneticilerinin “teknoloji liderliği” düzeylerine ilişkin algıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • ISTE (2009). National educational technology standards and performance indicators for administrators. Retrieved June 03, 2018 from https://www.kelloggllc.com/tpc/netsy15.pdf
  • İhtiyaroğlu, N. & Karabağ Köse E. (2016). Bireysel eğitim programlarında bilişim desteğinden faydalanılmasının öğretmenlerin tutumları üzerindeki etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 483-493.
  • İşman, A. (2001). Teknolojinin felsefi temelleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-18.
  • Kadela, T. (2002). Technology leadership of elementary principals: Standards, competencies, and integration. Unpublished doctoral dissertation, Seton Hall University, USA.
  • Karabağ Köse, E. , Yurdakul, Ö. & Onuk, H. (2017). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği ile sosyal medyada öğretmen-öğrenci etkileşimi arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7( 2), 329-344.
  • Karip, E. (1996) . Etkili eğitim sistemlerinin geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi, 2(2), 345-247.
  • Matthews, A. W. (2002). Technology leadership at a junior high school: A qualitative case study, Unpublished doctoral dissertation, University of Nevada-Las Vegas, USA.
  • McLeod, S. & Richardson, J. W. (2011). The dearth of technology leadership coverage. Journal of School Leadership Special Issue Technology Leadership, 21(2), 216-240.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Para, D. & Ayvaz Reis, Z. (2009). Eğitimde bilişim teknolojileri kullanılması: kimyada su döngüsü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, 181-187.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage.
  • Scott, G. (2005). Educator perceptions of principal technology leadership competencies, Unpublished doctoral dissertation, The University of Oklahoma, USA.
  • Seay, D. A. (2004). A study of the technology leadership of Texas high school principals, Unpublished doctoral dissertation, University of North Texas, USA.
  • Seay, D. A. (2004). A study of the technology leadership of Texas high school principal. Unpublished doctoral dissertation, University of North Texas, USA.
  • Seferoğlu, S.S. (2009). İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı ve yöneticilerin bakış açısı. Akademik Bilişim 2009, Harran Üniversitesi, 11-13 Şubat 2009, Şanlıurfa, 1-6.
  • Sezer, B. & Deryakulu, D. (2012). İlköğretim okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin yeterlilikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2( 2), 74-92.
  • Sincar, M. & Aslan, B. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 571-595.
  • Şahin, C. & Demir, F. (2015). Değişim çağında okul yöneticilerinin okullardaki eğitim teknolojilerini yönetme becerilerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(39), 717-725.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Uysal, Ö., Kobak, K., Berk, C., Kılıçer, T. & Çiğdem, H. (2009). İki binli yıllarda Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında gözlenen eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 9(2) , 941-966.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y., & Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında güncel eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(19), 440-458.
  • Ulukaya, F. , Yıldırım, N. & Özeke, V. (2017). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği özyeterlikleri ile eğitim öğretim işlerini gerçekleştirme düzeylerine ilişkin algıları. Journal of Computer and Education Research, 5(10), 125-149.
  • Wu, H. L. (2004). A study of the A study of elementary school principals’ curriculum leadership in Taipei City. Unpublished master's thesis, National Chungcheng University, Taiwan.
  • Yeh, L. (2003). Technology leadership. Journal of Education Research, 112, 151-152.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Ölez Bu kişi benim

Derya Kılıçoğlu

Yayımlanma Tarihi 17 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 6 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 48

Kaynak Göster

APA Ölez, D., & Kılıçoğlu, D. (2018). OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(48), 575-601. https://doi.org/10.21764/maeuefd.431481