Bu araştırmanın amacı, uzaktan
eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitimde kullanılan Enocta öğrenme yönetim
sistemine yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın yöntemi tarama
modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Çukurova Üniversitesi Adana
Meslek Yüksekokulu uzaktan eğitim programlarına kayıtlı 314 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, araştırmacılar tarafından geliştirilen
kişisel bilgiler ve öğrenme yönetim sistemi değerlendirme formu kullanılmıştır.
Veri analizinde değerlendirme formunda yer alan her bir maddeye verilen
yanıtların frekansları tablo halinde sunulmuştur, açık uçlu sorularla elde
edilen verilerin analizinde ise içerik analiz yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucu, araştırmaya katılan öğrencilerin, eğitim sürecinde
kullanılan Enocta öğrenim yönetim sistemini, tüm boyutlar (öğretimsel,
biçimsel, eğitim programı ve program ile uygunluk) açısından yeterli bulduklarını
göstermiştir. Araştırma sonucuna göre öğrenciler, öğrenme yönetim sistemine
ilişkin olumlu görüşlerin yanında sistemdeki öğrenci işleri hizmetlerinin
aksaklıkları yönünde de olumsuz görüş belirtmişlerdir.
Uzaktan eğitim öğrenme yönetim sistemleri e-öğrenme tarama modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 50 |