Bu araştırma,
maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi çerçevesinde REACT stratejisine yönelik
geliştirilen öğretim materyallerinin öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine
etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma deneysel araştırma yönteminin ön
test - son test kontrol gruplu deseni ile yürütülmüştür. Deney grubu 50,
kontrol grubu 51 olmak üzere 101, 6. sınıf öğrencisi araştırmaya katılmıştır.
Öğretim materyali sıcak hava balonu ve
çalışma prensibi ana bağlamı çerçevesinde geliştirilmiştir. Araştırma verileri,
iki aşamalı sorulardan oluşan kavram testi ile toplanmıştır. Kavram testinden
elde edilen veriler Mann Whitney-U testine tabi tutulmuştur. Bulgular deney
grubunda yürütülen öğretim materyalinin kontrol grubunda yürütülen öğretim
materyaline göre daha etkili olduğunu göstermektedir. Araştırmadan elde edilen
bulgular maddenin tanecikli yapısı konusunda öğrencilerin maddelerin
gözlenebilir özelliklerini taneciklere yükleyerek, fiziksel-kimyasal değişme
konusunda genellemelere giderek, yoğunluk konusunda günlük hayatta
öğrendiklerinin etkisinde kalarak alternatif kavramalar oluşturduklarını
göstermektedir. REACT stratejisi temel alınarak geliştirilen öğretim
materyallerinin kavramsal değişim üzerinde etkili olmuş olsa da bilimsel
bilgilerle değiştirilemeyen alternatif kavramaların olduğu belirlenmiştir. Bu
alternatif kavramalar için farklı kavramsal değişim pedagojileri mevcut öğretim
materyallerine eklenerek öğretim zenginleştirilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 52 |