Bu
çalışmanın amacı, Etiyopya'daki müdürlerin ve öğretmenlerin ilköğretim kurumu
öğretmenlerinin motivasyonunu etkileyen faktörler ve öğretmenlerinin
motivasyonunu artırmak için kararlaştırılan stratejileri incelemektir. Çalışma,
nitel araştırma yönteminde ve bütüncül çoklu durum çalışması olarak
desenlenmiştir. Çalışma grubu iki müdür ve altı öğretmenden oluşmuştur. Veri
toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir.
Çalışmanın geçerliliğini sağlamak üzere iki akademisyenin soru formunu
incelemesi sağlanmış ve görüşleri doğrultusunda düzeltmeler yapıldıktan sonra
pilot çalışma yapılarak nihai form elde edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin
verdiği yanıtlara göre okulun, maaşın, yaşam koşullarının, teşvik edici
faktörün miktarı ve eşitliğinin ilköğretim kurum öğretmenlerinin motivasyonunu
etkileyen ana faktörler olarak belirtildiği görülmüştür. Öte yandan müdürler maaşla
ilgili faktörlerin öğretmenlerin motivasyonunu etkileyen ana unsur olduğunu
bildirmiştir. Öğretmenlere göre en
yaygın etkili stratejiler olarak okul müdürlerinin öğretmenleri motive etmek
için nakit ödüller, maddi olmayan kaynaklar ve diğer hediyeler ve fikirlerle
destek verdiklerini bildirmişleridir. Müdürler ayrıca açık iletişim oluşturma,
para ödülleri, kaynaklar ve diğer hediyeler verme, öğretmenleri güçlendirme,
fikirlerle destek verme, katılımcı karar kullanarak öğretmenleri motive etmek
için en yaygın etkili stratejiler olarak kullandıklarını bildirmiştir.
Güdüleme öğretmen motivasyonu motivasyon stratejileri ilkokul öğretmenler
yok
Bu
çalışmanın amacı, Etiyopya'daki müdürlerin ve öğretmenlerin ilköğretim kurumu
öğretmenlerinin motivasyonunu etkileyen faktörler ve öğretmenlerinin
motivasyonunu artırmak için kararlaştırılan stratejileri incelemektir. Çalışma,
nitel araştırma yönteminde ve bütüncül çoklu durum çalışması olarak
desenlenmiştir. Çalışma grubu iki müdür ve altı öğretmenden oluşmuştur. Veri
toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir.
Çalışmanın geçerliliğini sağlamak üzere iki akademisyenin soru formunu
incelemesi sağlanmış ve görüşleri doğrultusunda düzeltmeler yapıldıktan sonra
pilot çalışma yapılarak nihai form elde edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin
verdiği yanıtlara göre okulun, maaşın, yaşam koşullarının, teşvik edici
faktörün miktarı ve eşitliğinin ilköğretim kurum öğretmenlerinin motivasyonunu
etkileyen ana faktörler olarak belirtildiği görülmüştür. Öte yandan müdürler maaşla
ilgili faktörlerin öğretmenlerin motivasyonunu etkileyen ana unsur olduğunu
bildirmiştir. Öğretmenlere göre en
yaygın etkili stratejiler olarak okul müdürlerinin öğretmenleri motive etmek
için nakit ödüller, maddi olmayan kaynaklar ve diğer hediyeler ve fikirlerle
destek verdiklerini bildirmişleridir. Müdürler ayrıca açık iletişim oluşturma,
para ödülleri, kaynaklar ve diğer hediyeler verme, öğretmenleri güçlendirme,
fikirlerle destek verme, katılımcı karar kullanarak öğretmenleri motive etmek
için en yaygın etkili stratejiler olarak kullandıklarını bildirmiştir.
güdüleme öğretmen motivasyonu motivasyon stratejileri ilkokul öğretmenleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 52 |