Bu çalışma öğretmen adaylarının
öz yeterlik inançları ile geribildirim arasındaki ilişkiyi tespit etmeyi ve
oluşabilecek davranış değişikliğini anlayabilmede öz yeterlik inançlarının
geribildirim türü, sıklığı, ders deneyim saati gibi çeşitli değişkenlerle olan
ilişkilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, bir devlet
üniversitesinin 2014-2015 ve 2015-2016 öğretim yılları Bahar dönemlerinde
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü’nde Fizik, Kimya ve Biyoloji Eğitimi
Anabilim Dalları'nda öğrenim gören son sınıf öğretmen adayları (N=102)
oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları kişisel bilgi
formu, Fen Alanları (Fizik, Kimya,
Biyoloji) Öğretimi Öz yeterlik İnanç Ölçeği ve Geribildirim Ölçeği’dir. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, ANOVA,
korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları; öğretmen
adaylarının fen alanları öğretimi öz yeterlikleri bakımından yüksek düzeyde öz
yeterlik inancına sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Geribildirim ölçeğinde
ise mesleki gelişim boyutunda yüksek puanların ortaya çıkması geribildirimin
öğretmen adaylarının mesleki yeterliliklerini ve performanslarını
değerlendirmede önem taşıdığını göstermektedir.
Ayrıca, öğretmen adaylarının öz yeterlik puanları geribildirim türü,
sıklığı ve ders deneyim saatlerindeki değişimlerde anlamlı fark göstermektedir.
Fen alanları öğretimi öz yeterlik inancı geribildirim türü geribildirim sıklığı öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 53 |