Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ ÖYKÜLEYİCİ METİNLERİN DEĞER ANALİZİ YAKLAŞIMINA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2020, Sayı: 55, 145 - 167, 31.07.2020
https://doi.org/10.21764/maeuefd.575035

Öz

Bu çalışmada, ilkokul 1- 4. sınıf Türkçe ders
kitaplarında bulunan öyküleyici metinlerin değer analizi yaklaşımına göre
inceleyip, metinlerin bu yaklaşıma uygunluğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden belge (doküman) analizi
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017- 2018 yılında okutulan
ilkokul 1- 4. sınıf Türkçe ders kitaplarında bulunan 73 öyküleyici metin
oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öyküleyici metinler, Ersoy ve Şahin (2012)
tarafından kullanılan Etkinlik Kriterleri Çizelgesi (EKÇ) adı verilen ölçeğin,
Değer Analizi Yaklaşımı bölümü kullanılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme
sonucunda elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmadan
elde edilen bulgulara dayanarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Bu metinlerde toplam
66 değer işlenmiştir. Öyküleyici metinlerin hiçbiri değer analizi yaklaşımına
tamamen uygun değildir. 1. Sınıf Türkçe ders kitabında bulunan 10 öyküleyici
metinden 5’i değer analizi yaklaşımına göre kısmen uygun, 5’i de değer analizi
yaklaşımına uygun değildir. 2. Sınıf Türkçe ders kitabında bulunan 22
öyküleyici metinden 13’ü değer analizi yaklaşımına göre kısmen uygun, 9’u de
değer analizi yaklaşımına uygun değildir. 3. Sınıf Türkçe ders kitabında
bulunan 23 öyküleyici metinden 12’si değer analizi yaklaşımına göre kısmen
uygun, 11’i de değer analizi yaklaşımına uygun değildir. 4. Sınıf Türkçe ders
kitabında bulunan 18 öyküleyici metinden 8’inin değer analizi yaklaşımına göre
kısmen uygun, 10’unun ise değer analizi yaklaşımına uygun olmadığı tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • 25
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ersin Çopur 0000-0002-7403-9018

Lütfi Üredi 0000-0003-1705-1325

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 55

Kaynak Göster

APA Çopur, E., & Üredi, L. (2020). İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ ÖYKÜLEYİCİ METİNLERİN DEĞER ANALİZİ YAKLAŞIMINA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(55), 145-167. https://doi.org/10.21764/maeuefd.575035